شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

نقد تند و تیز شکرخواه بر یک کتاب

پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 238622
کتاب «ناوبری وب» بدون رفرنس نوشته شده است و اگر این متن پایانه‌نامه یکی از دانشجویان من بود بدون شک او از آن درس افتاده بود. اما من خارج از دانشگاه برخی از کتاب‌ها را به عنوان یک کار عقیده‌ای ارج می‌نهم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، نشست نقد و بررسی دو کتاب «نقطه» و «ناوبری وب» نوشته حسین انتظامی عصر روز چهارشنبه 18 مرداد با حضور نویسنده و یونس شکرخواه و شهیندخت خوارزمی در فرهنگسرای هنر برگزار شد.
 
در این نشست یونس شکرخواه نیز در اظهاراتی با اشاره به اینکه نقد حسین انتظامی توسط وی در این جلسه نقدی بیرون از حیطه کتاب «ناوبری وب» است گفت: انتظامی خارج از حوزه کتاب هایش آدم تیغ‌دار تری است. از طرف دیگر به نظر من کتاب‌هایی که در حوزه وب نوشت می‌شود برای نقد شدن به دنیا نمی‌آیند و بیشتر جنبه آموزش دارند. دلیل آن هم به سرعت تحولات در عرصه وب بازمی‌گردد که تا اندازه‌ای بالاست که اساس امکان تبدیل شدن به کتاب را عملا مهیا نمی‌کند.
 
وی ادامه داد: کتاب «ناوبری وب» بدون رفرنس نوشته شده است و اگر این متن پایانه‌نامه یکی از دانشجویان من بود بدون شک او از آن درس افتاده بود. اما من خارج از دانشگاه برخی از کتاب‌ها را به عنوان یک کار عقیده‌ای ارج می‌نهم چون صدای یک فرد است و باید آن را ستود.
 
شکرخواه با بیان اینکه نگاه توسعه گرایانه و اقتصادی انتظامی از منظر هزینه و فایده موضوعی قابل ارج و احترام است افزود: فضا وب از فضای آموزشگاهی و فضای حرفه‌ای رسانه‌ای بسیار دور است که اگر نبود تعداد وب سایت‌های ما از تعداد انگشتان دست بیشتر می‌شد و فضای رسانه‌ای در کشور ما به دست چند سایت سیاسی با پشتوانه افراد سیاسی نمی‌افتاد. ما در کشور الان روزنامه‌هایی داریم که می‌توانند وب‌سایت‌های خوبی داشته باشند اما باوری به آن ندارند و حتی در برابر این فضا گارد هم می‌گیرند و خب در این فضا بودن این کتاب بسیار گرانقدر است.
 
استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران ادامه داد: این کتاب هم فقر آموزشی ما را به رخمان می‌شکد و هم مدیران دگر رسانه‌ها را به این فکر می‌اندازد که چقدر دچار عقب‌ماندگی در فضای کاری خودشان هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *