چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۲

اظهارات سوریان پس از قهرمانی المپیک

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۵۸
کد مطلب: 237992
فرنگی‌کار طلایی کشورمان پس از کسب طلای المپیک لندن از انتظار 10 ساله‌اش برای کسب مدال طلای المپیک سخت گفت و افزود: از کسب این افتخار بسیار خوشحالم اما باید بگویم برای آینده باید از افرادی که همیشه کنارم بوده‌اند، مشورت بگیرم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حمید سوریان پس از کسب نخستین مدال طلای کاروان ایران در مسابقات المپیک 2012 لندن گفت: من از نوجوانی برای کسب مدال طلای المپیک تلاش کردم و هدفم رسیدن به این موفقیت بزرگ بود که خوشبختانه به این افتخار بزرگ دست پیدا کردم.
 
وی  اظهار داشت: در این چهار سال که در پکن شکست خوردم، تلاش مضاعفی کردم. شاید بگویید با چهار پیروزی طلا گرفتم اما کسب این مدال کار سختی بود و خوشبختانه توانستم این مدال را کسب کنم. من 10 سال منتظر چنین لحظه‌ای بودم و خوشحالم این انتظار به بهترین شکل به پایان رسید.
 
فرنگی‌کار طلایی کشورمان عملکرد ضعیف در دور نخست این رقابت‌ها را به دلیل وزن کم کردن بسیار طبیعی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با تمرین منظم کادرفنی عزیز تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان، از نظر جسمانی شرایط ایده‌آلی داشتم و مرحله به مرحله عملکردم بهتر شد.
 
وی ادامه داد: امیدوارم این روند ادامه پیدا کند و سایر کشتی‌گیران هم که شایسته کسب مدال‌های رنگارنگ هستند، در روزهای آینده نتایج خوبی را کسب کنند. قول می‌دهم از فردا و به دست کشتی گیران، مدال‌های کاروان ورزشی ایران اضافه شود.
 
سوریان همچنین خاطرنشان کرد: امیدوارم با این مدال پاسخ زحمات زیادی که آقای بنا برایم کشیده است را داده و این زحمات را با کسب مدال طلا جبران کرده باشم. ایشان مردی بزرگواری است که نه تنها برای من، بلکه برای کشتی فرنگی ایران زحمات زیادی را کشیده است.
 
وی از هم قسم شدن پیش از این مسابقه برای کسب مدال طلا جهت خوشحال کردن بنا یاد کرد و گفت: امروز سالروز تولد مادرم که عزیزترین فرد زندگی من است، نیز هست و این مدال را به ایشان تقدیم می‌کنم.
 
فرنگی‌کار طلایی کشورمان در مورد وضعیت آینده‌اش هم گفت:  از کسب این افتخار بسیار خوشحالم اما باید بگویم برای آینده باید از کسانی‌که همیشه در کنارم بودند و من را راهنمایی کردند، مشورت بگیرم. البته اگر بخواهم کشتی گرفتن را ادامه بدهم، با راهنمایی بزرگان احتمال دارد یک وزن بالاتر بروم.

همچنین دارنده مدال طلای رقابت‌های کشتی فرنگی سی‌امین دوره بازی‌های المپیک در نشست خبری گفت: امیدوارم با کسب این مدال طلا ذره‌ای از محبت مردم ایران را جبران کرده باشم.
 
سوریان پس از کسب مدال طلای وزن 55 کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی سی‌امین دوره بازی‌های المپیک در نشست خبری با اشاره به کسب این مدال تاریخی گفت: جای خوشحالی دارد که به عنوان فرزند کوچکی از کشورم توانستم مدال طلا را کسب کنم.
 
دارنده مدال طلای رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک در پاسخ به این پرسش که "شما نسبت به سایر مسابقات تلاش بسیار بیشتری کردید تا طلای المپیک را کسب کنید؟"، گفت: احساس می‌کنم آرزوی هر ورزشکاری کسب مدال طلای المپیک است. من چند مدال جهانی داشتم و خدا محبت کرد که با مدال طلای المپیک کلکسیونم تکمیل شد.
 
حمید سوریان در مورد حذف حریف ژاپنی و تاثیر آن روی روحیه‌اش گفت: من با این کشتی گیر رقابت‌های زیادی داشتم و چندین بار موفق شدم برابر او به پیروزی برسم و البته برابر او هم شکست خوردم، همانطور که کشتی گیر آذربایجانی هم همینطور بود و چند بار با او مبارزه کرده بودم. با وجود زحماتی که کشیده شد این تصور برای خودم وجود داشت که باید این اتفاق می‌افتاد که خدا کمک کرد و مدال طلا را کسب کردم.
 
عضو تیم ملی کشتی ایران در مورد دلایل موفقیتش در المپیک گفت: قبل از هر چیز تلاش عامل موفقیتم بوده که در سال‌های اخیر متحمل شدم و کادر فنی نیز برای من تلاش بسیاری انجام داد و لطف و محبت خداوند نیز شامل حال من شد تا به مدال طلا برسم.
 
حمید سوریان در پاسخ سئوال خبرنگار خبرگزاری رویترز که پرسید: "چه تفاوتی این المپیک با المپیک پکن دارد؟"، گفت: امیدوارم توانسته باشم دل هموطنانم را شاد کرده باشم. المپیک پکن که با ناکامی برای من همراه بود تجربه بزرگی بود و این بار این مسابقات را بهتر لمس کردم و اهمیت آن را بهتر احساس کردم.
 
سوریان در مورد فضای سالن و حضور مقامات رقیبانش در سالن گفت: احساس می‌کنم آنقدر تمرکز داشتم و شرایط به گونه‌ای بود که به جرات می‌توانم بگویم فضایی که من در آن حضور داشتم کسی را نمی‌دانستم ببینم چون می‌دانستم باید چه کار کنم و خودم تمرکز زیادی روی کشتی‌هایم داشتم. از همه هوادارانم هم تشکر می‌کنم. مردم همیشه محبت داشتند و امیدوارم توانسته باشم جواب محبت‌های‌شان را داده باشم.
 
دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک در پاسخ به این پرسش که "با توجه به وزن کم کردن زیاد تا چه زمانی به کشتی ادامه خواهید داد؟"، گفت: این موضوعی نیست که به تنهایی بتوانم در موردش تصمیم بگیرم. افراد زیادی در این سال‌ها کنارم بودند و برایم زحمت کشیدند. قطعا پس از مشورت با آنها تصمیم خواهم گرفت اما شرایط سنی‌ام به گونه‌ای است که می‌توانم در المپیک بعدی هم کشتی بگیرم اما اینکه در وزن اول کشتی بگیرم، شانسم پایین است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زنده باد ایران و ایرانی! درود بر همه ی مادران این سرزمین پاک
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم پهلوان پهلوانان