يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۲

تحلیل جالب هاآرتص درباره حمله به ایران

شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 237667
یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی با اشاره به احتمال حمله رژیم صهیونیستی به ایران از بی تاثیر بودن این حمله خبر داد و نوشت : این حمله برنامه هسته ای ایران را متوقف نمی کند بلکه آن را دو سال به تعویق می اندازد.
به گزارش جهان به نقل از مهر به نقل از هاآرتض، ارزیابی های جدید اسرائیل حکایت از آن دارد که حمله به ایران موجب می شود که برنامه هسته ای این کشور از لحاظ فنی یک سال به تعویق بیافتد اما این به تعویق افتادن اثرات جانبی نیز دارد که تهران برای غلبه بر آن به یک سال زمان نیاز دارد بنابراین حمله به تاسیسات ایران آنها را از بین نمی برد بلکه برنامه هسته ای این کشور را دو سال به تعویق می اندازد.
 
این روزنامه در ادامه به دیدار "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا با مقامات رژیم صهیونیستی اشار کرده و می نویسد : شکاف میان توانائی های نظامی آمریکا و اسرائیل و همچنین شکاف موجود میان دو طرف درباره موضوع ایران از مهمترین مواردی بود که در دیدار پانتا با مقامات تل آویو مورد توجه قرار گرفت.
 
اما با این وجود مقامات صهیونیستی چه بصورت علنی و چه بصورت محرمانه از لزوم حمله به ایران صحبت می کنند اما وجود دو دلیل موجب شده تا انجام این حمله تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا غیر ممکن باشد.
 
اول آنکه حمله اسرائیل به ایران موجب افزایش بهای جهانی نفت می شود و همین دلیل می تواند تاثیری منفی بر انتخاب مجدد باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا داشته باشد.
 
دلیل دوم آنکه، مخالفت هایی در درون اسرائیل با طرح حمله به ایران وجود دارد. این مخالفت ها هم در میان نظامیان وجود دارد و هم آنکه مقامات موساد ( سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی ) نسبت به آن هشدار داده اند. برای مثال در یک مورد از این هشدارها مقامات موساد به کابینه نتانیاهو اعلام کرده اند که هر گونه حمله به ایران پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به روابط حساس تل آویو-واشنگتن لطمه می زند.
 
به نوشته هاارتض، حامیان اصلی حمله به ایران بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هستند . این دو از این موضوع نگران هستند که مخالفان طرح حمله به ایران با بکارگیری سیاست "خیلی زود است، خیلی زود است ... خیلی دیر است" و یا به عبارت دیگر با به تاخیر انداختن حمله به ایران برای سه ماه در حقیقت به این سمت گام بردارند که امکان حمله اسرائیل به ایران را بطور کلی از بین ببرند.
 
 حامیان طرح حمله به ایران از این بیم دارند که با به تاخیر افتادن طرح حله به ایران جامعه جهانی سیاست متعهد کردن ایران را در پیش بگیرد . البته باراک اوباما در سخنرانی خود در "آیپک" در ماه مارس این موضوع را رد کرده بود.
 
اما نتانیاهو و باراک معتقد هستند که با به تاخیر افتادن طرح حمله به ایران، حمله نظامی کارآیی خود را از دست می دهد و تاثیر چندانی بر فعالیت هسته ای ایران نخواهد داشت.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
اینها اگر می توانستند لحظه ای تاخیر نمی کردند . جهت اثبات این مطلب به تاریخ نگاه کنید.
التمای دعا

Iran, Islamic Republic of
حمله به ایران منتفی است.چون باعث تغییر در دکترین نظامی ایران میشود و این به ضرر اسراییل لست