سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

اقدامی که سفیر آمریكا را بشدت عصبانی كرد

جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 237532
سفیر آمریكا در لبنان پس از دیدار با 'میشل عون' رییس جریان آزاد ملی (هم پیمان مسیحی حزب الله) با عصبانیت گفت: مقامات آمریكایی از اقدام پلیس لبنان در اخراج 14 تبعه سوری از خاك این كشور بسیار ناخشنود بوده و این امر از نظر ما كاملا محكوم است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا از بیروت، 'مورا كونیللی' سفیر آمریكا در بیروت روز جمعه با دخالت آشكار در امور داخلی لبنان و سوریه گفت: باید از تمامی شهروندان سوری بویژه مخالفان نظام و عناصر جدا شده از ارتش این كشور حمایت به عمل آید و لبنان لازم است به وظایف انسانی خود در سطح بین الملل پایبند باشد.
 
كونیللی همچنین در سخنانی مداخله جویانه، مسئولیت تمام اعمال خشونت بار در سوریه را بر عهده نظام 'بشار اسد' رییس جمهور این كشور دانست و ادامه داد: تلاش های ارتش لبنان در حمایت از مرزهای مشترك میان دو كشور بسیار قابل ستایش بوده و ما خواهان این هستیم كه لبنان یك كشور باثبات و مستقل باقی بماند.
 
روز گذشته پلیس لبنان طی بیانیه ای با تایید خبر اخراج 14 تبعه سوری از لبنان، دلیل این امر را جرم هایی دانست كه این افراد مرتكب شده اند.
 
در این بیانیه همچنین تاكید شده است كه هرگونه تصمیم مشابهی كه از سوی مقامات پلیس لبنان در حق شهروندان سوری یا دیگر شهروندان كشورهای مختلف صورت بپذیرد، بر اساس روندهای قضایی و امنیتی صورت می پذیرد كه این امر در توافقنامه ها و تعهدنامه های منطقه ای و بین المللی نیز آمده است.
 
این اقدام پلیس لبنان با واكنش منفی برخی چهره های سیاسی این كشور از جمله 'ولید جنبلاط' رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه مواجه شد و وی این امر را مخالف سیاست بی طرفی لبنان در مسایل داخلی سوریه دانست.
 
این موضوع به حاشیه جلسه هیات دولت هم كشیده شد اما نخست وزیر و وزیر كشور لبنان، این اقدام را كاملا قانونی عنوان كردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *