شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

نیمی از خانواده‌های تهرانی هم قفس اند

جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 237474
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به تدوین نهایی طرح تحکیم خانواده گفت: این طرح هفته جاری نهایی شده و آماده طرح در صحن علنی شوراست و در قالب آن پیشنهاداتی به مجلس و دولت برای کاهش آسیبها به خانواده‌ها ارائه شده است.
به گزارش جهان، مرتضی طلایی درگفتگو با مهر با بیان اینکه عدم آگاهی، مهارتهای زندگی و توانمندی رویارویی با مشکلات سبب بروز مشکلات خانوادگی می شود گفت: فراهم کردن امکان آموزش مهارتهای زندگی و مراکز مشاوره در سطح محلات و ایجاد کلاسهای آموزش خانواده با استفاده از اساتید مجرب و آموزش دیده که به صورت یکپارچه مدیریت می شوند از برنامه هایی است که در طرح بنیاد خانواده پیش بینی شده است.
 
مراکز مشاوره تنها زوجهای جوان را تحت پوشش قرار ندهند
 
وی ادامه داد: پوشش این مراکز مشاوره تنها برای زوج های جوان نیست و پدر و مادر ها، کودکان و... را تحت پوشش قرار می دهد.
 
این عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که نباید از مشکلات اقتصادی در ایجاد بحران های خانوادگی غافل باشیم گفت: بر اساس تحقیقات سه عامل دوری از معنویت و ضعف ایمان،کاهش عاطفه و مهر و عشق در خانواده ها و مشکلات اقتصادی عامل آسیب رسانی به خانواده ها تا مرز فروپاشی هستند.
 
ارائه پیشنهاد بیمه مشاوره به دولت
 
طلایی اضافه کرد: در طرح تحکیم بنیاد خانواده پیشنهاد هایی به دولت، مجلس و رسانه ها ارائه شده است مانند اجباری کردن آموزش قبل از ازدواج برای ثبت رسمی، بیمه مشاوره تا خانواده ها بدون دغدغه به مراکز بیمه شده مراجعه کنند و امکان دسترسی هر شهروند در هر زمانی از شبانه روز به صورت تلفنی، حضوری و ... با مشاوره فراهم شود.
 
نیاز پایتخت نشینان به پزشک اجتماعی
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه هر شهروند تهرانی مانند پزشک خانواده نیاز به پزشک اجتماعی دارد گفت  باید فرهنگ استفاده از مشاوره در خانواده های ایرانی به وجود آید زیرا این نوع مشکلات عوارض توسعه یافتگی است که باید از آن پیشگیری شود.
 
نیمی از خانواده‌های تهرانی هم قفس اند
 
وی با اشاره به سرانه 30درصدی طلاق در پایتخت گفت: از هر 10 ازدواج 3 ازدواج به طلاق ختم می شود اما آنچه در تهران آمار بالایی دارد طلاق عاطفی است که می توان گفت نیمی از خانواده های تهران گرفتار طلاق علطفی هستند و به جای هم نفسی هم قفس اند.
 
طلایی افزود: نقطه ورود به آسیبهای اجتماعی همین طلاق های عاطفی است و در همین زندگیهای گسسته است که زمینه واگرایی مرد از خانواده که مشکلات اعتیاد، جرم و جنایت را ایجاد می‌کند و یا دوری زن از همسرش که زمینه ساز آسیبهایی همچون خیانت و... است فراهم می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *