شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
پرسش روز از فدراسیونی‌ها

چرا AFC پیشنها‌دهای ایران را وتو کرد؟

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب: 235504
حقیقت این است که دستاورد فدراسیون فوتبال از جلسات مالزی هیچ بوده و متأسفانه، هیچ راهکاری هم برای نفوذ در کنفدراسیون فوتبال آسیا و پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده اندیشیده نمی‌شود، چرا که مسئولان فدراسیون فوتبال، کار‌های مهمتری در داخل دارند؛ از جمله تصمیم‌گیری برای سقف قرارداد و...
به گزارش جهان به نقل از «تابناک»، بر خلاف آنچه مدیران فدراسیون فوتبال می‌گویند، نشست آنها با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا که هفته گذشته در شهر کوالالامپور برگزار شد، ثمربخش نبوده، چون هیچ یک از پیشنهادهای مطروحه از سوی ایرانی‌‌ها تأیید نشد.

 گروه ایرانی پیشنهاد داد، مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در فصل آتی پس از پایان بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی برگزار شود که شرقی‌ها با این پشنهاد مخالفت کردند که این به دلیل حضور نماینده فوتبال آسیا در جام کنفدراسیون‌ها یا‌‌ همان جام باشگاه‌های جهان است.

بنا بر این گزارش، دیگر پیشنهادی که از سوی فدراسیون فوتبال مطرح شد، همسان‌سازی لیگ قهرمانان آسیا با جام باشگاه‌های اروپا بود؛ یعنی اینکه بازی‌ها از ماه آگوست آغاز شود و در ماه می‌ به پایان برسد.

چشم بادامی‌ها پس از طرح این پشنهاد، تمام و کمال به مخالفت با آن برخاستند و متأسفانه در این بین عرب‌ها هم هیچ واکنشی از خود نشان ندادند. اکنون لیگ قهرمانان آسیا تنظیم با لیگ کشورهای شرق آسیاست و این یک معضل برای ما و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس است، چرا که بازی‌ها در دو فصل برگزار می‌شود. اکنون تیم سپاهان را ببینید که با ترکیبی متفاوت نسبت به فصل گذشته، مجبور است بازی‌های لیگ قهرمانان را به پایان ببرد، در حالی که اگر بازی‌ها در یک فصل برگزار می‌شد، سپاهان بخت بیشتری برای به دست آوردن عنوان در این بازی‌ها داشت و اکنون در حالی چشم‌انتظار بازی‌های بعدی‌اش در آسیاست که بسیاری از ستاره‌های فصل گذشته را از دست داده است.

متأسفانه باید این حقیقت را بپذیریم که سخنان مدیران فدراسیون فوتبال کشورمان به دلیل اینکه در کنفدراسیون فوتبال آسیا صاحب کرسی نیستیم، خریداری ندارد و تا هنگامی که این وضعیت برقرار باشد، نخواهیم توانست در مجامع بین‌المللی از حقوق خود دفاع کنیم. جام جهانی ۲۰۱۰ به پایان رسیده و اکنون شاهد برگزاری دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ هستیم؛ اما هنوز فدراسیون فوتبال نتوانسته مبلغ یک میلیون دلار سهم خود بابت دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ را از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کند، چون این پول توسط خزنه‌داری آمریکا ضبط شده است!

بی‌گمان، اگر فدراسیون فوتبال بابت این مسأله کنفدراسیون فوتبال آسیا را در فشار می‌گذارد، تاکنون این نهاد بین‌المللی، حق ایران را زنده می‌کرد، مگر نه اینکه نباید مسائل سیاسی را در فوتبال دخالت داد؟ چرا گا‌ه هزینه دستمزد داوران ما به حساب آن‌ها واریز نمی‌شود؟ چرا هر موقع پای انتخابات به میان می‌آید، رأی ایران برایشان مهم می‌شود، ولی هنگامی که پای حق و حقوق ایران به میان می‌آید، کنفدراسیون فوتبال آسیا بی‌تفاوت می‌شود؟ آیا این به دلیل صلابت نداشتن مدیران فدراسیون فوتبال نیست؟ آن وقت مدیران فدراسیون فوتبال می‌آیند و با افتخار می‌گویند که کنفدراسیون فوتبال آسیا با پیشنهاد ما مبنی بر برگزار نکردن جام حذفی موافقت کرده است!

گمان می‌کنید AFC درباره فدراسیونی که توانایی برگزاری بازی‌های جام حذفی را ندارد، چه فکر می‌کند؟ بماند که آقایان آمدند و از موفقیت خود در بالا رفتن امتیاز به تماشاگران سخن گفتند، این را هم نگفتند امتیاز استادیوم‌ها نیز افزایش یافته، خب حتما می‌دانید از استادیوم‌های ایران تنها سه استادیوم مورد تأیید هستند که آنها هم در رده A منفی قرار گرفته‌اند!

بدین ترتیب اگر فوتبال ما به دلیل بینندگان بی‌شمار در لیگ قهرمانان آسیا، امتیازات بیشتری بگیرد، این امتیازات را در لحاظ استادیوم‌ها از دست خواهد داد. حقیقت این است دستاورد فدراسیون فوتبال از جلسات مالزی هیچ بوده و متأسفانه، هیچ راهکاری هم برای نفوذ در کنفدراسیون فوتبال آسیا و پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده اندیشیده نمی‌شود، چرا که مسئولان فدراسیون فوتبال، کار‌های مهمتری در درون دارند؛ از جمله تصمیم‌گیری برای سقف قرارداد و... .

گفتیم سقف قرارداد؛ جالب است بدانید وقتی بحث سقف قرارداد و وضع آن در فوتبال آسیا از سوی ایران پیشنهاد شد، حاضران در جلسه، انگشت به دهان ماندند که این دیگر چه پیشنهادی است؟ مگر فوتبالیست کارمند است که دستمزد مشخصی برای او تعیین کرد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *