يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
رئیس فدراسیون ووشوی برزیل

می‌خواهیم برای رشد ووشوی برزیل از مربی ایرانی استفاده کنیم

يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب: 235224
به گزارش جهان به نقل از فارس، چهارمین دوره از تورنمنت بین‌المللی ووشوی جام پارس روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته جاری به میزبانی زنجان برگزار شد و 18 تیم از کشور‌های مختلف در این مسابقات حضور داشتند. "مارکوس آلوز" رئیس فدراسیون ووشوی برزیل به همراه یک تیم به عنوان نماینده از کشور برزیل در این تورنمنت حضور پیدا کرده‌ بودند.

 فارس در گفت‌وگویی با رئیس فدراسیون ووشوی برزیل داشت که اظهارات وی را در ادامه می‌خوانیم:

فارس: با حضور در تورنمنت بین‌المللی جام پارس شرایط این دوره از مسابقات را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ایران میزبانی خوبی را از خود به نمایش گذاشت. به نظرم سطح فنی مسابقات در حد مطلوبی بود و همه حاضرین در این رقابت‌ها از شرایط میزبانی راضی بودند.

فارس: به نظر شما ووشوی ایران در دنیا در چه جایگاهی قرار دارد؟

در این چند سال اخیر در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته است و این موضوع کاملا واضح و مشخص است. به هر حال ما در کشور برزیل از ووشوی ایران به عنوان یک الگو برای پیشرفت این رشته یاد می‌کنیم.

فارس: شرایط سانداکاران ایران در این دوره از مسابقات را چطور دیدید؟

به هر حال رقابت اصلی در دنیا بین ایران و چین است و در بخش ساندا به طور پایاپای در حال رقابت هستند. با این رشدی که ساندای ایران داشته فکر می کنم آینده خیلی خوبی در انتظار وووشوی ایران در دنیا است.

فارس: شرایط ووشوی برزیل در چه وضعیتی است؟

متاسفانه فدراسیون ووشوی ما با مشکلات مالی روبرو است. در واقع کسی را به عنوان اسپانسر در کنار فدراسیون و رشته ووشو نداریم. این موضوع باعث شده تا در برخی از مواقع ووشوکاران ما انگیزه چندانی برای فعالیت در این رشته نداشته باشند. البته ما در تلاش هستیم ووشوی کشورمان در برزیل و آمریکای شمالی رشد کند.

فارس: برای رشد ووشو در کشور برزیل حاضر به برگزاری مسابقه بین‌المللی هستید؟

بله قطعا ما تمایل داریم تا یک تورنمنت مثل جام پارس را در کشور برزیل برگزار کنیم. به همین دلیل قرار است در سال 2013 با حضور 25 کشور دنیا یک چنین مسابقه‌ای را برگزار کنیم. البته قطعا یکی از کشور‌های اصلی که در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت تیم ملی ایران است و خیلی تمایل داریم ووشوکاران ایرانی در این مسابقات حضور داشته باشند.

فارس: گویا طی این چند روز که در زنجان حضور داشته‌اید برای استفاده از مربی ایرانی در تیم‌های ملی خود ابراز تمایل کرده اید.

خوشحالم از این که کشور برزیل با ایران ارتباط صمیمانه‌ای دارد. به همین دلیل ما هم تمایل داریم از این ارتباطات در امر ورزش استفاده کنیم و از قهرمان سابق ووشوی ایران که تجربیات ارزشمندی‌ دارد در امر مربیگری در کنار ملی پوشان برزیلی استفاده کنیم.

فارس: با این حساب بحث حضور فرهاد فتحی به عنوان سرمربی تیم ملی برزیل جدی است؟

بله، خوشبختانه ما با فرهاد فتحی که یکی از ووشوکاران ارزشمند ایرانی است صحبت کرده‌ایم و از همه لحاظ آماده‌ام تا برای پیشرفت ووشوی برزیل با او به توافق برسیم. البته همه شرایط برای حضور فتحی در برزیل مهیا است و تصمیم نهایی را وی باید بگیرد. امیدوارم به توافق برسیم تا ووشوی برزیل را به جایگاه مطلوب برسانیم. البته با رئیس فدراسیون ووشوی ایران نیز این موضوع را در میان گذاشته‌ایم و علی نژاد نیز این موضوع را قبول کرده است.

فارس: و صحبت پایانی شما؟

خوشحالم از این که ارتباط خوبی با فدراسیون ووشو ایران داریم و در تلاش هستیم از طریق این ارتباط با مربیان ایرانی که در حال حاضر یکی از حریفان اصلی ووشوی چین هستند به توافق برسیم. برای ما خیلی ارزشمند است که مربیان ایرانی قرار است ما را در امر رشد ووشوی کشورمان یاری کنند. ناگفته نماند که در رشته ووشو، ایران همیشه الگوی ما بوده و خواهد بود. از این سفری که به ایران داشته‌‌ایم کاملا راضی هستیم و خاطرات خوبی را با خود به کشورمان می‌بریم و امیدوارم پس از این ارتباط بیشتری با فدراسیون ووشوی ایران در زمینه مربی داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *