يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

نظر نکونام در مورد کاپیتانی استقلال

يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب: 235205
وی در مورد اینکه آیا در استقلال هم کاپیتان خواهید بود گفت: من نه به دنبال کاپیتانی هستم و نه به دنبال مربیگری. من آمده ام که به استقلال کمک کنم و به این مسائل توجهی نمی کنم.
کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و بازیکن جدید تیم فوتبال استقلال با اشاره به دلایل جدایی اش از فوتبال اسپانیا و حضور در فوتبال ایران گفت: من در اوساسونا برنامه پنج ساله داشتم و می خواستم پس از پایان دوران فوتبال سرمربی تیم جوانان این باشگاه شوم اما نشد.

به گزارش جهان به نقل از مهر، جواد نکونام در نشست خبری اش که بعدازظهر امروز یکشنبه در محل باشگاه استقلال تشکیل شد در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب به تشریح چگونگی حضورش در این تیم پرداخت و گفت: من در اوساسونا برنامه پنج ساله داشتم و قصدم این بود که پس از پایان دوران فوتبالم سرمربی تیم فوتبال جوانان این باشگاه شوم.
 
وی ادامه داد: اما استقلالی ها پس از پیشنهادی که دادند به شدت این انتقال را پیگیری کردند. من به پیشنهاد آنها خیلی فکر کردم و از آنجایی که خودم استقلالی بودم و این تیم را از دوران کودکی دوست داشتم، به پیشنهاد استقلال پاسخ مثبت دادم. برای صدور رضایت نامه ام باید 2 میلیون یورو به اوساسونا پرداخت می کردم.
 
هافبک پیشین تیم فوتبال اوساسونا گفت: پنج سال اولی که در اروپا بودم برایم خیلی سخت بود. دلیل جدایی اولم از این تیم همین دوری از وطن بود. ضمن اینکه این فصل مشکلات مالی اوساسونا هم تشدید شد. سال گذشته تخفیف خوبی به آنها دادم. دلیلش هم این بود که وقتی مصدوم بودم مسئولان اوساسونا خیلی به من کمک کردند. این فصل هم خواستند در مبلغ قراردادم تخفیف بدهم که عملا این شرایط فراهم نشد.
 
کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: اگر این فصل در اوساسونا می ماندم کاپیتان سوم بودم اما احساس کردم دیگر شرایط ماندن را ندارم چون دیگر از خارج از ایران بودن خسته شده بودم.
 
وی در مورد اینکه آیا در استقلال هم کاپیتان خواهید بود گفت: من نه به دنبال کاپیتانی هستم و نه به دنبال مربیگری. من آمده ام که به استقلال کمک کنم و به این مسائل توجهی نمی کنم.
 
نکونام در پاسخ به این پرسش که آیا با حضور شما استقلال می تواند قهرمان آسیا و لیگ ایران شود گفت: فقط من در این تیم بازی نمی کنم. قطعا استقلال برای قهرمانی بسته شده اما صحبت کردن در این مورد خیلی سخت است. با این حال ما این پتانسیل را داریم که بتوانیم در آسیا قهرمان شویم. البته فقط بازیکن خوب گرفتن باعث قهرمانی نمی شود باید زحمت کشید اما قهرمانی دور از دسترس نخواهد بود.
 
وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود شما در فهرست بازیکنان مازاد اوساسونا بوده اید و به همین خاطر راهی استقلال شدید گفت: اصلا چنین چیزی صحت ندارد و من در فهرست مازاد اوساسونا نبودم.
 
کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که "قطعا می دانید استقلال مشکلات مالی دارد، آیا نمی ترسید شما به حق تان نرسید" گفت: هر بازیکنی شرایط زندگی خاص خودش را دارد و ممکن است این مشکل برای هر بازیکنی پیش بیاید. این اتفاق در اسپانا هم رخ داد. بازیکنان استقلال بزرگ هستند و فقط به خاطر پول به این تیم نیامده اند برای آنها در درجه اول موفقیت استقلال مهم است اما قطعا باشگاه پول آنها را پرداخت خواهد کرد.
 
این بازیکن در پاسخ به این پرسش که مبلغ قرارداد شما چقدر است گفت: من نه تا به حال مبلغ قراردادم را گفتم و نه خواهم گفت. این یک مسئله شخصی است و من عنوان نمی کنم چقدر گرفته ام اما مطمئن باشید که این قرارداد برای هر دو طرف خوب بوده است.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که سایت اوساسونا اعلام کرده پولی برای صدور رضایت نامه جواد نکونام دریافت نخواهد کرد گفت: من هر روز سایت این باشگاه را چم می کنم و اخبارش را می خوانم. تا به حال چنین خبری در این سایت منتشر نشده است.
 
جواد نکونام در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد دوباره به فوتبال اروپا برگردید گفت: من دیگر به اروپا باز نخواهم گشت. پارسال از اسپانیا پیشنهاد داشتم که هر چند مبلغش کم بود اما شرایطش خوب بود. ضمن اینکه امسال از تیم های عربی هم پیشنهاد داشتم اما دنبال این بودم که بیایم ایران و برای استقلال بازی کنم. هرچند که برای بقیه تیم ها از جمله پرسپولیس احترام قائل هستم.
 
نکونام با بیان اینکه از روز یکشنبه در تمرینات استقلال شرکت خواهد کرد در مورد میزان امادگی اش گفت: من یک بازیکن حرفه ای هستم و در این مدت به طور اختصاصی در کمپ تیم های ملی تمرین کرده ام و از نظر بدنی در شرایط خوبی قرار دارم. به محض اینکه کارت بازی ام صادر شود برای همراهی استقلال مشکلی نخواهم داشت.
 
جواد نکونام در ادامه گفتگویش با خبرنگاران به شروع مذاکراتش با استقلال اشاره کرد و گفت: من از سال 2006 مذاکراتم با استقلال شروع شد و با توجه به علاقه ای که به امیر قلعه نویی دارم، دوست داشتم بیایم و برای این تیم بازی کنم اما با توجه به پیگیری بودن این باشگاه و صحبتی که با مسئولان باشگاه داشتم، استقلال را انتخاب کردم. اگر حضورم در این تیم زمان برد و طولانی شد به خاطر مسائل اداری بود.
 
کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که اگر بجز قلعه نویی کسی دیگر سرمربی استقلال بود می آمدید؟ که وی گفت: یکی از دلایل اصلی من برای حضور در استقلال آقای قلعه نویی بود اما من استقلال را دوست دارم. با این حال کار کردن با ایشان برای من خیلی خوب است.
 
نکونام با بیان اینکه 24 گل برای اوساسونا زده و دومین گلزن خارجی این تیم بوده است در مورد اینکه آیا این فصل به پرسپولیس گل خواهد زد گفت: سعی می کنم اول برای استقلال مفید باشم بعد اگر توانستم گل هم بزنم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا خلا آندرانیک تیموریان در خط میانی استقلال احساس خواهد شد گفت: استقلال هافبک های بسیار خوبی دارد. من باید خیلی تلاش کنم تا بتوانم در استقلال بازی کنم. آندو یک بازیکن بسیار بزرگ در فوتبال ایران است که خیلی زحمت می کشد. ما در تیم ملی کنار هم موفق بودیم. این کار برای قلعه نویی سخت است که بخواهد از میان این همه هافبک بهترین ها را انتخاب کند و به میدان بفرستد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *