شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

شناورتندرو BBC قایقی ساده از کار درآمد!

سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب: 234406
در حالی که BBC و VOA درصدد ایجاد ارتباط بین شناور هدف قرار گرفته توسط ناو آمریکایی با قایق های تندرو ایران بودند،گزارش‌های رسمی حاکی است که ناوگان پنجم آمریکا یک قایق ساده صیادی و چند ماهیگیر نگون بخت را هدف قرار داه است.
به گزارش جهان به نقل از فارس ، روز گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری اعلام کرد که یک کشتی جنگی آمریکا در سواحل امارات  یک شناور را مورد هدف قرار داده که به نظر می رسد یک «قایق تندرو» بوده است.
 
بلافاصله بعد از انتشار این خبر ، سایر رسانه های غربی و آمریکایی با تاکید بر هدف قرار گرفتن یک «شناور تندرو» توسط ناو آمریکایی و پیوند برقرار کردن میان این خبر و مواضع مقامات نظامی ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز ، شناور مذکور را به ایران منتسب نمایند.
 
سایت شبکه سلطنتی بی بی سی در این باره نوشت: « هنوز به طور قطعی مشخص نیست که شناور مورد حمله قرار گرفته متعلق به کدام کشور است. در ماه های اخیر و در پی تهدید برخی مقامات ایرانی ، تنش لفظی میان ایران و آمریکا بالا گرفته است.» 
 
بکه خبری «ای بی سی » نیز نوشت: «ساعاتی پیش از این واقعه یک عضو پارلمان ایران گفته بود که طرح انسداد تنگه هرمز تاکنون به امضای 150 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است.» 
 
سایت رادیو آمریکا(VOA) نیز در سابقه خبر مربوط به شلیک ناو آمریکایی به شناور مذکور اینگونه نوشت: «در گذشته نزدیک شدن بیش از حد قایق های تندروی متعلق به سپاه پاسداران ایران به این کشتی ها حساسیت برانگیز شده است.»
 
اما به رغم این فضاسازی بی بی سی و صدای آمریکا ، گزارش های رسمی منتشره از سوی مقامات دوبی حاکی است، قایق مورد هدف ناو آمریکایی که آن را جزو قایق های «کلاس تندرو» عنوان کرده اند، نه تنها نظامی  و تندرو نبوده که حتی فاقد اولین تجهیزات شناوری در فاصله های دور از ساحل بوده و به جز امکانات صیادی از قبیل تور ماهیگیری و ... تجهیزات دیگری به همراه نداشته است.
 
به گفته برخی کارشناسان نظامی، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خلیج فارس در حالی با یک قایق صیادی با عرض و طول بسیار کوچک و امکانات کم مواجه شده و آن را مورد هدف قرار داده که بر طبق اطلاعات موجود، حس گرهای فوق پیشرفته در کشتی های جنگی این ناوگان، به راحتی قابلیت تشخیص هویت چنین قایق کوچکی را داشته اند و احتمالا" ترس فوق العاده و هراس پیشینی فرماندهان ناو مذکور از برخورد با قایق های تندرو ایرانی موجب دستپاچگی آنها شده و با شلیک به سمت قایق ساده صیادی، چند ماهیگیر نگون بخت را کشته و زخمی کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *