جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

تظاهرات هزاران كارمند اسپانیایی

جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب: 233604
هزاران تن از كاركنان و كارمندان دولتی چندین وزارتخانه اسپانیا عصر جمعه در تظاهراتی گسترده و با سر دادن شعارهایی‌ علیه دولت مركزی و دولت ایالتی‌ مادرید اعتراض خود نسبت به اعلام ریاضت های جدید اقتصادی از سوی دولت را ابراز كردند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، این تظاهرات در میدان 'سول' مادرید آغاز شد و تظاهركنندگان با پلاكاردهایی‌ كه بر روی آنها نوشته شده بود 'دست رو دست نخواهیم گذاشت- بپا خیز' و 'علیه كاهش ها- علیه اصلاحات كاری' اعتراض خود را اعلام كردند.

تظاهركنندگان با پیمودن خیابان های مركزی پایتخت و تجمع در مقابل وزارت امور عمومی‌، شعارهایی‌ از جمله 'پول ما را می‌ دزدند و به بانكداران می‌ دهند' و 'اینجا غار علی‌ بابا' است، سر دادند.

'خاویر دیاز توریل' دبیر كل كمیسیون كارگری مادرید كه در این تظاهرات حضور داشت، خاطرنشان كرد كه با توجه به میزان افزایش تورم، قدرت مالی‌ كارمندان دولت نسبت به دو سال و نیم قبل ۳۰ درصد كاهش یافته است.

پنجشنبه شب نیز صدها تن از كارمندان دولت اسپانیا علیه اصلاحات ریاضتی دولت دست به تظاهرات زده و با پرت كردن تخم مرغ به سوی مجلس نمایندگان این كشور، خشم و نارضایتی‌ خود را نسبت به كاهش حقوقشان ابراز نمودند .

'ماریانو راخوی' نخست وزیر اسپانیا در ادامه اقدامات و اصلاحات ریاضتی خود، اعلام كرده است كه دومین حقوق اضافه كارمندان و كاركنان دولت را حذف می‌ كند .

نخست وزیر اسپانیا افزود: در چارچوب این ریاضت ها برخی‌ از دفاتر دولتی در شهرهای اسپانیا كاهش یافته و برخی‌ نیز حذف خواهند شد كه این امر منجر به كاهش پرسنل و كارمند دولتی می‌ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *