دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

رقابت‌برای روشن‌كردن مشعل‌المپیك+عکس

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب: 233293
پیش از این خبرهایی در مورد احتمال انتخاب 'دیوید بكام' به عنوان روشن كننده مشعل بازی ها در ورزشگاه المپیك لندن منتشر شده بود اما انتخاب او بعید به نظر می رسد چراكه هم اتحادیه المپیك و هم كمیته میزبانی ترجیح می دهند این افتخار به یك ورزشكار المپیكی داده شود.
رقابت برای روشن كردن مشعل اصلی در مراسم افتتاحیه بازی های المپیك 2012 لندن بین دو ورزشكار پرافتخار بریتانیا یعنی 'استیو ردگریو' و 'دیلی تامپسون' بالا گرفته است.

به گزارش جهان،‌ ایرنا به نقل از دیلی تلگراف نوشت، گفته می شود ردگریو گزینه مورد نظر اتحادیه المپیك بریتانیا برای اتفاقی است كه در مقابل دیدگان بیش از یك میلیارد تماشاگر تلویزیونی روی خواهد داد اما 'سباستین كو' رییس كمیته میزبانی المپیك رابطه خوبی با او ندارد و ترجیح می دهد تامپسون انتخاب شود. 
 
گرچه كو نقش مستقیمی در انتخاب فردی كه مشعل را روشن خواهد كرد ندارد اما مرد شماره دو كمیته میزبانی یعنی 'پل دیتون' یكی از دو فرد اصلی است كه این تصمیم را می گیرند. نفر دیگر 'اندی هانت' رییس اجرایی اتحادیه المپیك انگلیس و سرپرست تیم ورزشكاران بریتانیا در المپیك است. 
 
هر دوی این افراد به توافق رسیده اند كه نام روشن كننده مشعل اصلی را تا روز مراسم افتتاحیه یعنی 27 ژوییه -6 مرداد- مخفی نگه دارند. 
 
پیشنهادات دیگری نیز برای انتخاب فرد مورد نظر مطرح شده است از جمله اینكه روشن كننده مشعل كودكی باشد كه در روز انتخاب لندن به عنوان میزبان در سال 2005 متولد شده باشد. 
 
كو و تامپسون در دوران ورزشی خود سال های بسیار خوبی را در كنار هم و به عنوان هم تیمی سپری كرده اند. هر دوی آنها برای اولین بار در بازی های 1980 مسكو موفق به كسب مدال طلا شدند. كو در دوی 1500 متر و تامسون در دهگانه. آنها موفقیت های خود را چهار سال بعد هم در بازی های لس آنجلس تكرار كردند. در همان بازی ها بود كه ردگریو نیز اولین مدال از پنج مدال طلای المپیك خود را در رشته قایقرانی به دست آورد. 
 
تامپسون دارنده چهار ركورد جهانی در رشته دهگانه است و دو مدال طلای المپیك و یك بار قهرمانی جهان را در كارنامه دارد در حالی كه ردگریو پنج بار قهرمان المپیك و 9 بار قهرمان جهان در رشته قایقرانی شده است. 


 
كو و تامپسون هنوز هم دوستان خوبی هستند اما ظاهرا هیچكدام رابطه نزدیكی با ردگریو ندارند. 
 
یك منبع نزدیك به كو در این باره گفت، شاید رابطه نه چندان خوب آنها به زمانی بر می گردد كه ردگریو از حضور كو در كمیته نامزدی لندن برای میزبانی المپیك انتقاد كرد. 
 
ردگریو در مقاله ای هم به اظهار نظر در مورد تامپسون پرداخته و نوشته است: او قطعا ورزشكار بزرگی بود. برخی مثل سباستین كو فكر می كنند او بهترین ورزشكار تاریخ است اما از نظر من او حتی در بین پنج ورزشكار برتر المپیك بریتانیا هم نیست. 
 
پیش از این خبرهایی در مورد احتمال انتخاب 'دیوید بكام' به عنوان روشن كننده مشعل بازی ها در ورزشگاه المپیك لندن منتشر شده بود اما انتخاب او بعید به نظر می رسد چراكه هم اتحادیه المپیك و هم كمیته میزبانی ترجیح می دهند این افتخار به یك ورزشكار المپیكی داده شود. 
 
به همین دلیل شاید بكام مسوولیت دیگری مثل بردن مشعلی كه از آتن حمل شده است را تا كنار مشعل بزرگ اصلی بر عهده بگیرد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *