شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

پیدا و پنهان سفر مرسی به عربستان

سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب: 233092
پایگاه خبری 'روسیا الیوم' در تحلیلی به بررسی اهداف سفر محمد مرسی به عربستان سعودی که در روز چهارشنبه صورت می گیرد پرداخت.
به گزارش جهان، سایت عربی "روسیا الیوم" در یادداشتی با عنوان "محمد مرسی چهارشنبه در عربستان"، آورده است: انتخاب عربستان به عنوان اولین ایستگاه خارجی، اتفاقی نیست.
 
به نوشته این سایت این سفر تنها به دیدار رهبران دو کشور خلاصه نخواهد شد بلکه در این سفر درباره" توسعه تجارت میان دو کشور و تشویق سعودی ها به سرمایه گذاری در مصر نیز رایزنی خواهد شد.
 
"روسیا الیوم" در ادامه آورده است: اخوان المسلمین با شعارهایی درباره ایجاد فرصت های شغلی و بهبود اوضاع اقتصادی در مصر روی کار آمده اند و اگر در برآورده کردن وعده های خود شکست بخورند نمی توانند در انتخابات آینده موفقیتی به دست آورند.
 
این سایت افزود: با وجود اینکه سرمایه گذاران اصلی در مصر، آمریکا و کشورهای غربی هستند، اما سرمایه گذاری کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس اهمیت بسزایی برای مصری ها دارد.
 
موضوع کارگران مصری در عربستان یکی محورهای دیدار مرسی با رهبران سعودی خواهد بود به ویژه اینکه عربستان میعادگاه هزاران مصری است که برای یافتن لقمه نانی و به امید بهبود شرایط معیشتی رهسپار عربستان می شوند.
 
 روسیا الیوم در ادامه خاطر نشان شد: در گذشته عربستان کارگران کشورهایی را که آنها را نامطلوب می خواند اخراج کرده است، هر چند قاهره فعلا از این بابت نگرانی ندارد، اما ممکن است در آینده این روند تغییر پیدا کند و دلیل این بازنگری از سرگیری روابط مصر با ایران می تواند باشد، هر چند که مرسی دعوت رئیس جمهوری ایران برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد را بی پاسخ گذاشته است.
 
این سایت روسی در ادامه افزود: مصر با توجه به دارا بودن ارتش بزرگ و با کفایت تر از دیگر کشورهای منطقه، همچون گذشته بازیگر اساسی در خاورمیانه محسوب می شود، اما عربستان که از نظر جمعیت و ارتش ضعیف تر است به همپیمانی با مصر نیاز دارد.
 
روسیا الیوم در پایان تاکید کرد: ناظران بر این باورند که دیدار مرسی از ریاض پیام اطمینان بخشی برای اسرائیلی است که با نگرانی تغییرات جاری در مصر را دنبال می کند و می تواند درک کند که اخوان المسلمین به همپیمانان خود احترام می گذارند.
جام
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *