سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۰
۸

بیانیه سایت‌های خبری ایران در اعتراض به فیلترینگ 'الف'

سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 233007
پایگاه‌های خبری جهان‌نیوز، رجانیوز، فردانیوز، مشرق‌نیوز و 20 سایت خبری دیگر با صدور بیانیه مشترکی، خواستار رفع توقیف بلادرنگ پایگاه خبری الف شدند.
این پایگاه خبری از ظهر روز دوشنبه به دلایل نامعلومی فیلتر شده است. 

به گزارش جهان،‌ متن کامل این بیانیه که از سوی 24 سایت‌ خبری امضا شده، بدین شرح است:
 
باسمه تعالی

ملت بزرگ ایران، این روزها با وجود همه سختی‌ها، فشارها و دشمنی‌ها، در حال گذر از گردنه تاریخی بزرگی است؛ این مرحله خاص، شرایط داخلی کشور را به یکی از حساس‌ترین موقعیت‌های تاریخ معاصر ایران اسلامی تبدیل کرده است، شرایطی که بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، جز با همدلی و اتحاد داخلی امکان گذار از آن به شرایط مطلوب و قله‌های پیروزی امکان‌پذیر نیست.

در این شرایط انتشار خبر توقیف پایگاه خبری الف که یکی از سایت‌های اصلی و فعال در امر اطلاع‌رسانی به شمار می‌رود، اتفاقی بود که جامعه رسانه‌ای کشور را به یک‌باره شوکه کرد.

شرایط حساس کشور ایجاب می‌کرد مسئولین محترم قوه قضائیه در راستای منویات مقام معظم رهبری شرایط را برای کاهش تنش‌های رسانه‌ای در داخل کشور مهیا کنند، روندی که با تصمیم دادستان محترم تهران، شاهد خدشه‌دار شدن آن هستیم.

این در حالی است که حتی اگر شرایط ایران در فضای بین‌المللی نیز خاص نبود، باز هم توقیف و توقف یک رسانه پر مخاطب، اثرگذار و مدافع آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، امری برازنده نظام بزرگ و مقتدر ایران نبود.

به نظر می‌رسد برخوردهای این‌گونه با رسانه‌های مطرح، ثمری جز کند شدن تیغِ نقد، به عنوان شاه‌رگ حیاتی جامعه نداشته و از سوی دیگر اقدامات عدالت‌طلبانه و قابل تقدیر قوه قضائیه را نیز زیر سوال اما و اگرهای سیاسی و حزبی خواهد برد.

امضا کنندگان این نامه، ضمن تاکید بر حفظ حریم قانونی و رعایت موازین حقوقی در برخورد با رسانه‌ها، خواستار بازگشایی عاجل این سایت خبری بوده و امیدوارند تا مقامات محترم قضایی، راه هایی را جهت گفت و گو، ایجاد شرایط بهتر برای نقد و رعایت آزادی بیان رسانه‌ها فراهم آورند.
 
امضاکنندگان به ترتیب حروف الفبا: 

1.    افکارنیوز
2.    ایران‌دیپلماتیک
3.    بولتن
4.    بی باک
5.    598
6.    پیمانه
7.    تعامل
8.    تریبون
9.    جهان‌نیوز
10.    چارقد
11.    خبرگزاری‌دانشجو
12.    خبرنامه‌دانشجویان‌ایران
13.    رجانیوز
14.    رویداد
15.    سوک
16.    سیاست‌نامه
17.    شفاف
18.    عماریون
19.    صراط‌نیوز
20.    فرارو
21.    فردانیوز
22.    مشرق‌نیوز
23.    ملت‌‌آن‌لاین
24.    موج‌قانون
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بااین کار خوراک تبیلیغاتی برای BBC درست کردند!!؟
ابتدا باید جرمش را اعلام می کردند.
چرا باید تا این اندازه آستانه تحمل مان پایین باشد که از نقد هراس داشته باشیم ؟
با توجه به جرائم وجفاهای رنگارنگ مانند اختلاس 3000 میلیاردی گرانی های بی حد و حساب جفا به رهبری عزل و نصب های چندش آور و حاتم بخشی به افرادی که حتی یک سیلی بخاطر انقلاب و اسلام نخورده اند !! همراهی با فتنه گران وعده های خلاف از مهرورزی وعدالت گرفته و.....که در حق مردم غیرتمند ایران اسلامی روا میدارند !!
الف وامثال این سایت می توانند تخلیه روانی مخاطبین باشد . مردم ما تک تک سلول شان با این نظام الهی عجین شده و دست از حمایت نظام ورهبری برنمی دارند . بفرمایید چکار کنند ؟ به کسانی که به بیت المال دست درازی میکنند در کجا اعتراض بکنند ؟
شما را بخدا از خانواده شهدا خجالت بکشید . و آنجا که امثال این سایت کارخلافی انجام میدهد تذکر داده شود
و بجای درگیری داخلی رصد کنید چه تعداد سایت های غیر اخلاقی وضددینی وضد انقلابی وچندین برابر شبکه های صداوسیما کانالهای ماهواره ای خانواده های ایرانی را هدف گرفته اند
Iran, Islamic Republic of
درود بر الف و دکتر توکلی
Germany
چرا مگه فیلتر بده؟!
Germany
وقتی حرف حق بزنی و برای پالایش نظام از بدی ها تلاش کنی بله فیلتر بده. اینو بدون از این نمد برای شما فتنه گران و اصلاح طلبان وتابسته به بیگانه کلاهی درست نخواهد شد
Iran, Islamic Republic of
قانون برای همه باید یکسان باشد به جز خانواده هاشمی!
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر توکلی
در این برهه زمانی که انگشت اشاره دشمنان اسلام به روی شما نشانه رفته ، این حرکت نشان از حقانیت حضرتعالی و مطالب موثر و اثر گذار این سایت دارد .
Germany
اینکه فیلترینگ رو دال بر حقانیت بدونیم مغلطه ای اشکاره و نباید ما قضاوتهامون احساسی و سطحی باشه البته من نمی دونم دقیقا قضیه چی بوده فقط درباره استدلال دوستمون دارم صحبت می کنم
كامنتهاي سايت الف بشدت در تحقير و توهين عليه رييس جمهور عزيز بود. جالبه كه نه سايت شما و نه سايت الف هيچ كامنت مخالف آقاي قاليباف رو تاييد نمي كنه!. مگر توكلي اين همه بر قانون گرايي تاكيد نمي كرد؟ حالا چرا از برخورد قانون با خودش ناراحته