دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

خبرسازی ضدایرانی BBC با همکاری هکرها

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب: 232030
روز گذشته شبکه بی بی سی در یک اقدام برنامه ریزی شده اعلام کرد که شرکت کنندگان در نظرسنجی شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران به گزینه ای با عنوان چشم پوشی از غنی سازی رای داده اند اما مسئولان شبکه خبر اعلام کردند که سایت این شبکه ساعاتی قبل از اعلام شبکه بی بی سی مورد حمله سایبری قرار گرفته و بخش نظر سنجی سایت تغییر کرده است .
شبکه خبر در پی انجام عملیات روانی چند روز گذشته چند شبکه خارجی از جمله شبکه فارسی زبان بی بی سی اقدام به برگزاری نظر سنجی درباره موضوع هسته ای و حقوق مسلم ملت ایران کرد .

به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی شبکه خبر  این نطر سنجی از تاریخ 91/4/12 روز دوشنبه ساعت 8 صبح تا تاریخ 91/4/13 روز سه شنبه ساعت 13 در معرض دید عموم مردم قرار گرفت .
 
نتایج نظر سنجی که 28 ساعت روی سایت رسمی شبکه خبر قرار گرفته بود به شرح زیراست .

گزینه الف) چشم پوشی از غنی سازی در مقابل لغو تحریمها ک 24 درصد رای موافق را به خود اختصاص داده است .

گزینه ب ) اقدام تلافی جویانه ایران در بستن تنگه هرمز که 38 درصد رای موافق را کسب کرده بود .
گزینه ج) مقاومت در برابر تحریم های یک جانبه برای حفظ حقوق هسته ای که 38 درصد به آن رای داده بودند .

اما از ساعت 13 مورخ 91/4/13 روز سه شنبه به مدت 7 ساعت نظر سنجی در سایت شبکه خبر از طریق اکانت و مجازی خارج از کشور از جمله کشور انگلیس مورد حمله قرار گرفت و اعداد و گزینه های ب و ج به طور مهندسی شده به گزینه شماره الف انتقال پیدا می کرد .

پس از این اتفاق سایتهای اینترنتی معاند و همسو با برخی شبکه های خارج نشین و شبکه بی بی سی فارسی بلافاصله با گرفتن عکس نظر سنجی از سایت شبکه خبر شروع به جریان سازی و زدن حرف خود با مستندات جعلی از سایت این شبکه پرداختند .

اما بی بی سی در حالی به این حرکت غیر حرفه ای دست زده که به خوبی می داند، قریب به اتفاق ملت ایران هرگز حاضر به دست کشیدن از حق هسته ای خود نیست.

به همین دلیل دست اندرکاران سایت شبکه خبر برای جلوگیری از هک و اختلال بیشتر در نظر سنجی اقدام به برداشتن اصل نظر سنجی از روی سایت کردند .

شایان ذکر است هم اکنون سایت شبکه خبر با آدرس  www.irinn.ir بدون هیچ مشکلی در دسترس عموم کاربران قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *