شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱

اردوغان به اوباما: به سوریه حمله کنیم

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 232019
پايگاه اينترنتي دبکا فايل که به نزديکي با سازمان جاسوسي موساد معروف است، ادعا كرد: نخست وزير ترکيه پس از سرنگوني جنگنده ترکيه از سوي سوريه در گفتگوي تلفني با رييس جمهور آمريکا، خواستار ورود نظامي به خاک سوريه شده است.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، اين پايگاه به نقل از منابع نظامي و اطلاعاتي اسراييل با بيان اين ادعا که رجب طيب اردوغان پس از سرنگوني اين جنگنده در چند تماس تلفني در روز 26 ژوئيه با باراک اوباما خواستار دخالت نظامي در سوريه شد، مي نويسد: اين خواسته اردوغان با مخالفت اوباما روبرو شد.
 
در اين تماس ها اردوغان سرنگوني جنگنده ترکيه را بهترين بهانه و موقعيت براي عمليات مشترک نظامي کشورهاي اروپايي، عربي و ترکيه عليه سوريه دانسته و گفته است بدين شکل ضمن اعلام حريم هوايي سوريه به عنوان منطقه ممنوعه پرواز،‌ مي توان اهداف متعلق به ارتش و رژيم سوريه را هدف قرار داد تا  براي مخالفان سوريه منطقه امن تشکيل شود.
 
در اين خبر ادعا شده است اردوغان با اعلام آمادگي نيروهاي هوايي، زميني و دريايي ترکيه براي حمله به سوريه گفته است آمريکا بايد رهبري اين عمليات را عهده دار شود.
 
در ادامه خبر آمده است: اوباما ضمن اينکه زمان را براي حمله به سوريه مناسب ندانسته بر لزوم ادامه عمليات محرمانه نيروهاي ويژه آمريکا، انگليس، فرانسه و ترکيه در سوريه تاکيد کرده است.
 
اردوغان در پاسخ با اشاره به ناموفق بودن عمليات محرمانه در سرنگوني بشار اسد گفته است: تنها راه موفقيت در سوريه نيروي نظامي آمريکا بوده و ترکيه بدون پشتيباني لجستيک و نظامي آمريکا نمي تواند در اين امر موفق باشد.
 
پايگاه اينترنتي دبکافايل علت اين عدم تفاهم ميان ترکيه و آمريکا را اظهارات ضد و نقيض ترکيه دانسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پاداش این آدم همان چماق اوباما بود!