شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

مصاحبه جالب 'احمد شفیق' پس از فرار

يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 231386
نامزد شكست خورده انتخابات رياست جمهوري مصر با اعلام اينكه از نتيجه انتخابات شوكه شد، تصريح كرد كه مهمترين چالش پيش روي رئيس جمهوري جديد كشور تشكيل يك دولت مدني در مصر است.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، احمد شفيق، نامزد شكست خورده انتخابات رياست جمهوري مصر كه در رقابت با محمد مرسي، نامزد اخوان المسلمين مصر نتوانست پست رياست جمهوري را به دست آورد در مصاحبه‌اي با شبكه اسكاي نيوز عربي كه در دوبي انجام شد، گفت: مهمترين چالشي كه محمد مرسي به عنوان رئيس جمهوري مصر با آن رو‌به‌روست تشكيل يك دولت مدني در اين كشور است كه تحت نفوذ نظاميان، اخوان المسلمين و ديگر گروه‌هاي مصري نباشد.
 
احمد شفيق كه هم اكنون چند پرونده قضايي عليه وي در مصر مطرح است در مصاحبه خود گفت: با اعلام نتيجه نهايي انتخابات من منتظر بودم كه برنده اين انتخابات اعلام شوم چرا كه گروه‌هاي زيادي در مصر به من اطمينان داده بودند كه در انتخابات پيروز مي‌شوم اما وقتي كه كميته عالي انتخابات نتيجه را اعلام كرد من واقعا شوكه شدم.
 
شفيق افزود: تركيب دين با سياست مساله‌اي صحيح نيست اما در خصوص شيوه نظام جديد مصر به رهبري مرسي بايد صبر كرد و ديد كه چگونه عمل خواهد كرد و آيا دين در سياست دخالت خواهد داشت يا نه.
 
نامزد شكست خورده انتخابات با اشاره به سخنراني مرسي در جمع هزاران تن از تظاهركنندگان اين كشور در ميدان التحرير قاهره گفت: محمد مرسي يك سخنراني عاطفي و حماسي ايراد كرد اما نمي‌توان تنها براساس اولين سخنراني يك فرد در مورد وي نظر داد و نتيجه گيري كرد و بايد اقدامات عملي وي قبل از هرچيزي ارزيابي شود.
 
وي ادامه داد: مرسي بايد بين رياست جمهوري و پايبندي‌‌اش به اخوان المسلمين يكي را انتخاب مي‌كرد و او هم اكنون به عنوان رئيس جمهوري مصر گزينه اول را برگزيده است.
 
احمد شفيق در پاسخ به سئوالي مبني بر امكان مشاركتش در دولت آتي مصر گفت: اگر به من پيشنهادي بشود كه متناسب با شرايط، امكانات و شخصيت من باشد يقينا اين پيشنهاد را مورد بررسي قرار مي‌دهم و هيچ كس در خدمت كشورش ترديدي نخواهد كرد.
 
وي با تاكيد بر اينكه نبايد هيچ يك از توافق‌نامه‌هاي بين‌المللي مصر لغو شود، گفت: نظام جديد كشور بايد تلاش بيشتري براي حفظ توازن روابط خارجي كشور از خود نشان دهد.
 
احمد شفيق با اشاره به تماس اخير باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا با وي گفت: اوباما به خاطر شيوه من در انتخابات رياست جمهوري و مواضعم پس از اعلام نتايج از من قدرداني و تاكيد كرد كه ادامه فعاليت‌هاي سياسي من براي دموكراسي در مصر ارزشمند خواهد بود.
 
هم اكنون در مصر چند پرونده قضايي عليه احمد شفيق مطرح شده و وي به همراه دخترانش پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري، مصر را به مقصد امارات ترك كرد كه بسياري عقيده دارند وي به دليل ترس از دادگاهي شدن از مصر فرار كرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *