سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۴۵

محمدخاتمی رسما درباره 'براندازی' و حصر خانگی سران فتنه موضع گرفت

يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 231349
این همه تأکید و تلاش برای رفع حصرها و حبس ها و عبور از وضعیت امنیتی به وضع امن و آزاد و قانونی، نشانه دلبستگی ما به اصل نظام و جلوگیری از تحریف نظام و ارائه چهره نامطلوب از جمهوری اسلامی است.
به گزارش جهان، آنچنان که سایت رسمی محمد خاتمی نوشته، وی اخیرا در دیدار جمعی از ایثارگران گفته است: ظرفیت و امکانات برای تحقق خواست مترقی مردم -که به نظر من جمهوری اسلامی اگر درست مستقر شود آن خواست را پاسخ می گوید- مهیا نیست و ما و روشنفکران هم به جای بالابردن این ظرفیت، بیشتر به پرمدعایی و دعوا با هم پرداخته ایم. می خواهم این را بگویم که اگر ظرفیت جامعه را بالا برده بودیم، خواست ها عملی می شد و آن وقت انتظار نداشتیم که یک نفر یا یک گروه خاص بیاید و همه بارها را به دوش بکشد.

از جمله مطالبی که بارها به آن پرداخته ام این است که نتیجه حذف و حصر تقویت حکومت و جلب و جذب نیروهای مأیوس نیست. حاصل حذف و حصر نومیدی از اصلاح در جامعه است و نتیجه تداوم آن این که گروه گروه از جوانان و مردم رو به کسانی بیاورند که می گویند اسلام یا حداقل حکومت اسلامی نباشد و این فاجعه ای است که بیش و پیش از همه حکومت باید به آن بیاندیشد و آن را حل کند.

باز هم می گویم: آری، ما نظام را قبول داریم و انقلاب اسلامی را واقعه بزرگی می دانیم که منجر به استقرار جمهوری اسلامی شد. واقعه بزرگی که نه می توان آن را نادیده گرفت و نه به مصلحت جامعه و ملت ما است که این کار را بکند. جمهوری اسلامی به نظر ما همان است که می تواند پاسخگوی نیاز جامعه ما باشد؛ جامعه ای که طالب آزادی و استقلال و سربلندی و امنیت است. به شرط آن که واقعاً «جمهوری اسلامی» باشد، یعنی رأی و نظر مردم در تعیین حکومت مؤثر باشد و حکومت هم خود را در برابر مردم مسؤول بداند و لوازم جمهوریت یعنی آزادی اندیشه و بیان و نقد و اجتماعات را فراهم آورد و موازین اسلامی، به ویژه معنویت و اخلاق و عدالت در جامعه حاکم گردد و همگان، با هر عقیده و گرایشی شهروند محترم به حساب آیند و از حقوق شهروندی برخوردار باشند. اصلاحات هم همین را می خواهد. اصلاح در جهت رفع کاستی ها و سامان یافتن امور براساس موازین و آرمان هایی که در انقلاب ما مطرح شده است. حال اگر دیگرانی، خواستار راه و سامان و نظام و انتظامی دیگر و در پی براندازی هستند، دچار اشتباه بزرگی شده اند و طبعاً راه ما هم از آنان جداست.
این همه تأکید و تلاش برای رفع حصرها و حبس ها و عبور از وضعیت امنیتی به وضع امن و آزاد و قانونی، نشانه دلبستگی ما به اصل نظام و جلوگیری از تحریف نظام و ارائه چهره نامطلوب از جمهوری اسلامی است.

گفتنی است، سید محمد خاتمی در هفته های اخیر موتور انتخاباتی اش را روشن کرده و در حال زمینه سازی برای بازگشت به عرصه سیاسی است. خاتمی در همین راستا به دنبال جدا کردن مرز خود با جریان فتنه است . البته او برای کاهش انتقادات همراهان سابق، برخی سخنان سابق و مواضع افراطی، همچون آزادی سران فتنه را هم مطرح می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اي بابا! باز بوي حلواي انتخابات بلند شد، خودمونيم، خاتمي استاد دو پهلو حرف زدنه.
Iran, Islamic Republic of
باز هم حرفهای دوپهلو کنار حرفهای قشنگ
ایشان یک کلمه از زیر سئوال بردن رای مردم در سال 88 و آن خیانت بزرگ حرفی نزده و آنوقت میگوید : به شرط آن که واقعا جمهوری اسلامی باشد .
این حرف ایشان یعنی چه؟!
خاتمی بایدبقیه عمرش راصرف استغفار و عبادت کند بهتره در یک جای خوش آب و هوا در یکی از همین ویلاهای خوشگل و شیک به عبادت مشغول شود.
Iran, Islamic Republic of
تا آنجا که ما یادمان است اصلاح طلبان چه در زمان قدرت و چه در زمان فتنه همواره علیه اسلام و خصوصا" مذهب تشیع بودند و برای تضعیف اعتقاد مردم به اسلام و ائمه (ع) و ولایت از هیچ کوششی فروگذار نکردند حالا که دیگر در جامعه عزیز اسلامیمان جائی ندارند و دستشان برای مردم رو شده است رو به فریبکاری و نفاق آورده اند و شده اند حامی اسلام و انقلاب این دوستان اصلاح طلب بهتر است که حافظه تاریخی خود را پاک نکنند و حداقل همین زمان فتنه را به یاد بیاورند که اغلبشان پس از آشوبهایی که به پا کردند و سرمایه های انسانی و امنیتی این ملت را به باد دادند در شبکه هایشان که در اروپا و آمریکا و با هزینه قاتلان حضرت زهرا ( وهابیون ) بر پا کرده بودند از آزادی مصرف مشروبات الکلی و راه انداختن کاباره ها و فاحشه خانه در ایران صحبت می کردند . از خون شهدا هم که خجالت نمی کشید و به دنبال خیانت به خون شهدا هستید آنهم به چه قیمتی ، به قیمت خوش رقصی برای رژیمهای منحوس اسراییل و عربستان و آمریکا این آقای خاتمی بهتر است یک توضیحی در مورد علت دریافت کمکهای وهابیون در زمان فتنه 88 به فتنه گران که او از حامیانشان بود، توضیح بدهند.
بیاد، رئیس جمهوره
Netherlands
خدا کنه دوباره يک عده فريب نخورند دنبال اين به اصطلاح سياست مدار مذبذب راه بيفتن.
Iran, Islamic Republic of
سیدجان دیگه ...
چی شد بعد از سه سال و در آستانه انتخابات بعدی یادت افتاده بگی راهت از براندازها جداست؟ این هم یه حقه ی جدیده؟
با سلام
جناب آقای خاتمی باید به دو سوال پاسخ دهد:
1- اگر راست می گوید که به نظام مقدس جمهوری اسلامی معتقد و علاقمند است،چرا در فتنه 88موضع خود را مشخص نکرد و از فتنه حمایت کرد؟
2- اگر می فرماید اصلاح طلب است، بفرمایند چه مواردی از نظام دارای نقص است که باید اصلاح شود؟
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر خاتمی فرزند ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
اخوی حتماً سوالات بسیار زیادی تر هم در اذهان وجود دارد که لازمست ابعاد آن کاملاً روشن شود ولی اول دست از شعار دادن و چوب و چماق بردار محیط را برای تبادل آرا با هماهنگی با لیدرهایت ( البته اگر اجازه بدهند ) فراهم کن در محیط آرام جواب سوالهایت را خواهی شنید ( بعید می دانم که لیدرهایت این اجازه را بدهند اخوی )
Iran, Islamic Republic of
خاتمی هنوز هم محبوب است
Iran, Islamic Republic of
منظور ایشون از بالابردن ظرفیت همون سیاستهایی بود که در دوران باصطلاح اصلاحات اجرا کرد یعنی توهین به حضرت سیدالشهدا (ع) و اهل بیت (ع)، نقد خداوند و.... که البته تئورسین های شما هم که فعلا در انگلیس اقامت دارند و کارشون شده شرکت در جشنهای پادشاهی شیوخ عرب و مبارزه با جمهوری اسلامی .
Iran, Islamic Republic of
ایجاد ظرفیت از منظر ایشون یعنی ولنگاری و لاابالی گری در جامعه و تن دادن و تسلیم شدن در برابر خواست دشمنان که خروجی و محصول نهایی آن هم میشه خفت و تحقیر انقلاب و هم پیاله شدن با دشمنان و خوشایندی اونها والبته اخذ دکترای افتخاری از دانشگاههای سرویسهای خارجی برای شما و کسب عناوین و القابی مثل طراح گقتگوی تمدنها و... برای شخص شما
Iran, Islamic Republic of
جناب خاتمی مثل اینکه یادشون رفته این مردم دست رد به اصلاحات مورد نظر ایشون زدند . بابا اصلاحات شما حال ملت رو بهم زده . بسه دیگه .
Iran, Islamic Republic of
والا تا جایی که یادمونه در زمان شما بود که کمر همت به تحریف انقلاب و نظام بسته شد . فرائت های جورو واجور اعوان و انصارتونو از دین و قرآن و امامت و عاشورا و آزادی و... را فراموش کرده اید ؟
Iran, Islamic Republic of
سلام خداوند بر خاتمی عزیز. بعضی ها بهانه بنی اسرائیلی میگیرند. تا دیروز میگفتند که خاتمی موضع گیری نمیکند. الان همونها میگویند چرا ....؟
Iran, Islamic Republic of
بله خاتمی هنوز هم محبوبه اما واسه اونایی که مثل ایشون میاندیشند و قرائتشون ازتساهل و تسامح و آزادی و امثالهم اینه که فقط بستر هرزه گری هاشونو فراهم کنند .
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبها زمانی که امید به دلارهای خارجی داشتند به تمام دستاوردهای انقلاب پشت پا زدند و دل مردم را رنجاندند ولی حال که می دانند تمام امیدشان به اراده ی مردم بستگی دارد موضع شان را عوض کردند .
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی این کسانی که حصر هستند دنبال براندازی نبودند؟ راه شما از آنها جدا نیست؟
Iran, Islamic Republic of
ممنون . اجرکم عندالله انشاالله
Iran, Islamic Republic of
"انتظار نداشتیم که یک نفر یا یک گروه خاص بیاید و همه بارها را به دوش بکشد"

تو جيب ما رو نزن، به دوش كشيدن پيشكش..!!
خاتمی جون دیر موضع گرفتی ، اما نظام به دنبال جذب است نه دفع ولی بگم چرا عاقل کند کاری که باز آید پشیمانی ، چرا فتنه ایجاد کردین که حالا اینقدر سرخوردگی داشته باشین؟
Iran, Islamic Republic of
خداوند را شاکریم که گذر زمان حقایقی را اگرچه تلخ است ولی برای ما روشن می سازد تا تخم کینه و نفاق از دل خارج و بصیرت و آگاهی لازم را جایگزین نماییم .
روزی احساس حقارت از بیان ( غیر واقع بینانه ) ملاقات با یک مقام بلند فرانسه برای ملت شکوهمند ایران مستمک تخریب افراد بود و الان ...
متهم کردن اعضای دولتهای اسبق به فساد مالی و اقتصادی و الان ...
و .... امیداست که قدر و اندازه خودمان را بهتر بدانیم و در بیان سخنان و اعمالمان سنجیده ام جز رضایت خدا به چیزی دیگری فکر نکنیم
Iran, Islamic Republic of
ایران منتظر سید خندان است
Iran, Islamic Republic of
واقعا خاتمی دنبال براندازی است؟دیگران چی ؟
خاتمی مهره ی سپاهه
سلام
اون کسی که از تساهل و تسامح حرف زده توضیح بده که به چی میگن تسامح و تساهل؟
بقول عزیزی: خدایا به من قدرت تحمل عقیده مخالف ارزانی دار...
مشکل شما خاتمی نیست، تماما دارای نفسی بیمار هستید که تحت هیچ شرایطی نه تنها مخالف عقیده تان، که به منتقدانتان هم حرمت نمیگذارید. تا بوده جامعه از این نفس های مریض ضربه های عریض خورده...
سلام خدا بر احمدی نژاد که بر مشی اشرافیت اصحاب رفاه طلب کارگزاران و اصلاح طلب خط بطلان کشید.
Iran, Islamic Republic of
خاتمی یعنی خیانت یعنی دروغ یعنی پایمال کردن خون شهیدان خاتمی یعنی عصاره تمام فتنه و نفاق...
United States
مواضع و بیانات خاتمی عین حفظ نظام و انقلاب است اگر به سخنان ایشان توجه می شد یک بحران الان نداشتیم
Czech Republic
ایشان در سال 76 شعار قانونگرایی می داد آیا قانونگرایی به معنی پذیرش احکام دادگاهها نیست؟آیا اگر شورای امنیت ملی یا نهاد قانونی دیگری تشخیص داد افرادی برای جلوگیری از قانونشکنی باید درحصر باشند این محل اعتراض است؟
Iran, Islamic Republic of
خاتمی هر وقت نسبت به دعوت عملی اغتشاشگران اظهار توبه و پشیمانی کرد، آنوقت فکر میکنیم که آیا میتوان به او اعتماد کرد یا خیر؟
كاملا از وزراي قبليش كه الان در خارج از كشور به سر مي برن معلومه
به نظر حقير سيد خائن وسيدخندان براي ايشان بسيار علي مي باشد
Iran, Islamic Republic of
همیشه بوی توطئه وخیانت ازحرف وموضع این خاتمی میاد
Iran, Islamic Republic of
خاتمی و دوستانش ماهیتشون خرابه این حرفهای درموضع ضعفه که همه موقعی که درآن واقع میشوند میزنند مردم از این بازی کلکا زیاد دیدن البته ممکنه گولم بخورند اینا هم امیدشون به همین ممکنه گول بخورند است
Iran, Islamic Republic of
«جمهوری اسلامی» باشد، یعنی رأی و نظر مردم در تعیین حکومت مؤثر باشد و حکومت هم خود را در برابر مردم مسؤول بداند
سید محمد یعنی انتخابات = تقلب در نظر مردم نبود ؟
انتخابات 2 خرداد چطور؟
مردم رو مثل خودت فرض نکن .
Iran, Islamic Republic of
باز هم فتنه گری از سخنانش می بارد، ایشان براندازی را نفی می کند ولی از براندازان حمایت می کند.
"" ایران منتظر سید خندان است ""
کدوم ایران ؟ ایران خانوم همسایمون ؟ اتفاقا اونم خاتمی رو خائنی در حق ملت میدونه پس منظورت کدوم ایرانه ؟ ..... آهان حالا فهمیدم ایران خانوم میخواد بره سید خندان منتظره اتوبوسه ..... خب این چه ربطی به این خبر داشت ؟ نکته انحرافی بود ؟ ای ناقلا ..
"مواضع و بیانات خاتمی عین حفظ نظام و انقلاب است اگر به سخنان ایشان توجه می شد یک بحران الان نداشتیم"


خاتمی اگر عرضه داشت زمان خودش نمی ذاشت هر نه روز یک بحران داشته باشیم در حالیکه حتی آبدارچی دولتی ها هم از هم کیشان خودش بود. با اون شرایط که همه جا اصلاح طلبارو جا داد نتونست مملکتو بی بحران پیش ببره بعد حالا میخواد بیاد بحرانهای الان رو حل کنه؟!!!
Iran, Islamic Republic of
ای بابا خاتمی انتخابات 88 جزء براندازان بود و همراه با موسوی به دنبال فتنه انگیزی بود حالا مخالف براندازان شده فکر کرده مردم حافظشون ضعیفه
سياستمدار شجاع و توانمند دوپهلو حرف نميزند مگر نظامي را که در مقابل آن صحبت ميکند قبول نداشته باشد و تقيه سياسي را وظيفه خود تشخيص بدهد حالا بفرماييد خاتمي کدام گزينه است!؟ بي سياست؟ ترسو؟ مخالف تقيه کننده؟ همه موارد؟ هيچکدام؟
آقای خاتمی! یه کم زود موضع گیری کردی.حالا چه عجله ای بود!!!!
حالا تویکم قلمبه سلمبه حرف میزنی و ژست روشن فکری میگیری ولی دیگه خداییش بگی کروبی هم روشن فکره خندم میگیره
Iran, Islamic Republic of
معتقدم هيچكس به اندازه خاتمي در گمراهي جوانان سهم ندارد