جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲۴
۱۹

سایت جدید صیغه: ما مجوز داریم!

شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 231203
يك سايت اينترنتي كه ادعا دارد با دفتر رسمي ازدواج همكاري مي كند، به معرفي خانم ها براي ازدواج يك ساعته به مبلغ 60 تا صد هزار تومان مي پردازد. در اين سايت صفحه اي بعنوان پروفايل خانم ها در نظر گرفته شده كه در اين پروفايل مشخصات 10 زن وجود دارد كه براي هر زن يك كد (از عدد يك تا 10) در نظر گرفته شده است.
به گزارش جهان به نقل از جام جم آنلاين، در اين پروفايل مشخصات خانم ها با اطلاعات زير وجود دارد:
 
سن، يائسه بودن يا نبودن، مطلقه بودن، قد، وزن، داشتن مسكن و منطقه اسكان، پرونده بهداشت و سلامت، خصوصيات ظاهري هر يك از خانم ها، ميزان مهريه براي عقد يك ساعته و سن همسر تقاضا شده درج شده است.
 
اين سايت همچنين يك خط شماره تلفن ايرانسل معرفي كرده كه مشتريان بعد از انتخاب هر كد، بايد نام خود و يك شماره ثابت جهت تماس را به همراه كد انتخاب شده به اين شماره ارسال كنند تا پس از كنترل از طرف مسئولين سايت، شماره حساب براي واريز هزينه معرفي كد، ارسال گردد.
 
البته مشتريان فقط هزينه معرفي كد را پرداخت مي كنند و مبلغ مهريه يك ساعته هر خانم هم حضوري به خود آنان پرداخت مي شود.
 
خبرنگار ما با شماره موبايل ذكر شده در اين سايت تماس گرفت. فرد پاسخ دهنده گفت كه ما براي فعاليت مجوز داريم و سايت ما هم ثبت شده است.
 
او البته اضافه كرد كه فقط به سوالاتي در خصوص نحوه فرستادن خانم ها و مسايلي از اين دست پاسخ مي دهد و براي اطلاعات بيشتر بايد يك ساعت ديگر تماس بگيرم و با مدير سايت صحبت كنم.
 
يك ساعت بعد براي صحبت با مدير سايت، مجددا با همان شماره تماس گرفته شد، فرد مذكور اعلام كرد كه مدير سايت فعلا حضور ندارد و بايد عصر تماس بگيرم.
 
خبرنگار ما در همين زمينه براي بررسي فعاليت اين سايت با كارشناس مسايل فقهي و مذهبي و همچنين با عبدالرضا عزيزي رئيس كميسيون اجتماعي مجلس تماس گرفت.
 
محمد تقي رهبر رئيس فراكسيون روحانيون مجلس هشتم معتقد است فعاليت اين گونه سايت ها در واقع يك نوع اشاعه فحشا و ترويج فساد در جامعه است و مسئولان و متوليان امر بايد با احساس مسئوليت در اين زمينه برخورد جدي داشته باشند.
 
وي با بيان اينكه ازدواج در جامعه ساز و كار مشخصي دارد، گفت: در فقه شيعه بر عفاف و حياء خيلي تاكيد شده است و نبايد با راه اندازي اينگونه سايت ها، قبح اين مسايل شكسته شود و ارزش ها به مسخره گرفته شوند.
 
نماينده سابق اصفهان در مجلس افزود:اين گونه اقدامات با فرهنگ عفاف اجتماعي در تضاد است و مسئولين بايد وارد كار شوند و با آن مقابله كنند.
 
رهبر تاكيد كرد: نبايد به بهانه ازدواج موقت، بي بندوباري را در جامعه ترويج داد.
 
وي اضافه كرد: در چند سال اخير فرهنگ خانواده و مسايل عفاف مورد هجمه زياد قرار گرفته و مسئولين بايد در اين زمينه تدابير خاصي بينديشند.
 
اين روحاني تصريح كرد: اگر چه از نظر مسايل فقهي، زني كه يائسه باشد، نياز به عده نگه داشتن ندارد، ولي نبايد اين گونه به ترويج فساد و فحشا در جامعه پرداخت.
 
رئيس كميسيون اجتماعي مجلس هم فعاليت اين گونه سايت ها را غيرقانوني اعلام كرد و گفت: نيروي انتظامي بعنوان نهاد مسئول در برخورد با فساد و فحشا بايد در اين زمينه برخورد كند.
 
عبدالرضا عزيزي اضافه كرد: چنين مراكزي غير قانوني هستند و نيروي انتظامي بايد حتما وارد اين ماجرا شود.
 
وي تصريح كرد: مجلس براي مقابله با اينگونه مسايل و ترويج اين نوع ازدواج ها و براي مقابله با اقدامات اينگونه سايت ها، با علما مشورت و بر اساس نظر علما عمل خواهد كرد.
 
در همين زمينه يك كارشناس رسانه تأكيد دارد كه وزارت ارشاد از چند سال قبل پايگاهي را براي ساماندهي پايگاه هاي اينترنتي راه اندازي كرده است اما متأسفانه اطلاعاتي كه در اين سايت وارد شده قبل از اينكه مورد بررسي كارشناسي و قانوني قرار گيرد تا حدودي در اختيار مراجعين قرار دارد.
 
اين كارشناس رسانه اضافه كرد: در حالي كه حجم بالاي آدرسهاي وارد شده در پايگاه ساماندهي وزارت ارشاد همچنان در انتظار تعيين تكليف هستند، تعلل بي پايان مسئولان اداره مطبوعات داخلي وزارت ارشاد براي رسيدگي به اين اطلاعات مجال سوء استفاده را براي اين دسته سايت‌هاي متخلف فراهم كرده است كه لازم است مسئولان اين اداره سريعتر چاره اي براي اين مشكل تدبير كنند.
 
وي افزود: متأسفانه اين سايت و برخي سايتهاي مشابه و غير آن با سواستفاده از اين سهل انگاري وزارت ارشاد كه گويا قرار نيست خط پاياني بر آن باشد، صرفاً با وارد كردن مشخصات سايت خود در اين پايگاه مدعي فعاليت قانوني و تاييد شده از سوي وزارت ارشاد هستند.
https://jahannews.com/vdciuzarpt1apr2.cbct.html
jahannews.com/vdciuzarpt1apr2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه خوب
Iran, Islamic Republic of
بساط اين ها را از ايران برجنيد فبح جامعه را نشكنيد صيغه كدام است اين كارها يعني چه به فحشا مجوز ندهيد جوانان را كمك كنيد ازدواج كنند نه راه را براي انان باز كنيد از اسلام براي عمل زشت مايه نگذاريد خجالت دارد همش هم به اسم جوانان!
Iran, Islamic Republic of
وقتی هیچ کس به من دانشجو دختر نمیده من باید چی کار کنم؟!!!
وقتی راهی رو اسلام برای ازدواج موقت باز گذاشته حتما دلیلی داشته و ما نباید بی خودی جلوی حلال خدارو بگیریم . اگه ما حلال خدا رو حرام کنیم اون موقع حرام خدا رواج پیدا میکنه کی گفته ازدواج موقت باعث اشاعه ی فحشا میشه؟!
البته این حلال خدا دارای شرایطی هست که اونم باید لحاظ بشه و نباید به صرف حلال بودن گفت که همه می تونن انجام بدن فکر می کنم علما باید رسما در این باره موضع گرفته و تکلیفو روشن کنن
Iran, Islamic Republic of
به جای این کارا یه کاری کنین جوون ها بتونن ازدواج کنن. تورم رو باید شکست، قیمت مسکن و این حقوق ها واقعا که....
این جوری همه می رن دنبال این مساله. دیگه خانواده منسجم وجود نداره. فقط خانواده های تک والد با فرزندان حاصل از این ازدواج موقت. می شیم مثل همون جامعه غربی که خانواده از هم گسیخته دارن. ما داریم به کجا می ریم؟ نسل آینده چی می شن؟ تو رو خدا یه کم طولانی مدت ببینین.
Latvia
بنظر من وجود چنین مکان هایی لازم است مثل تمام کشورهای دنیا .در غیر اینصورت فحشاء تمام ایران رو در بر میگیره .دست اندر کاران باید در نظر داشته باشند که همه جوانان امکان ازدواج ندارند .و مسئله دیگر اینکه زنان خیابانی از توی شهر جمع می شوند و پسرها کمتر مزاحمت برای زن و بچه مردم درست میکنند و هر کسی هم که میل به تماس دارد خیالش راحت است که جایی برای خالی کردن غریزه خود دارد . و در یک جمله از بیشتر شدن فحشاء و جرم و جنایت جلو گیری می کند .
Iran, Islamic Republic of
سلام - آقای محترمی که واسه یک ساعت توان پرداخت 60 تا صدهزار تومان و مهریه رو دارید، جالبه که توان مالیتون برای اداره زندگی کافی نیست؟؟؟!!!
متاسفانه اسلام دست و پای شما رو بیش از اندازه باز گذاشته
اتل
United States
ماهی 1 با ر این مبلغ را پرداخت میکنند همیشه نه که
Iran, Islamic Republic of
وقتی راهی رو اسلام برای ازدواج موقت باز گذاشته حتما دلیلی داشته و ما نباید بی خودی جلوی حلال خدارو بگیریم . اگه ما حلال خدا رو حرام کنیم اون موقع حرام خدا رواج پیدا میکنه کی گفته ازدواج موقت باعث اشاعه ی فحشا میشه؟!
United States
چرا از یک کار حلال جلوگیری می کنید؟
جو سازی برای چه؟
بروید این همه فروم و سایت های گفتگو را افشا کنید که روابط گناه آلود و حرام را زمینه سازی می کنند و می دانید چقدر متعدد هستند...
United States
نیاز انسان به ارضای جنسی مانند نیاز به غذا خوردن است . حال که باتوجه به مشکلات عدیده موجود جوانان امکان ازدواج ندارند این می تواند گامی باشد برای جلوگیری از سرکوب میل آنان.
با سلام به همه خوانندگان عزیز و بازدید کنندگان محترم این سایت.
لازم دانستم موضوعی را مطرح کنم بنده یک دختر جوان 24 ساله هستم که فارغ التحصیل رشته فقه و حقوق هستم من در رابطه با ازدواج موقت دختر خانم ها حتی تحقیق کردم و جالب بود که اساتید فقه من که همگی خانم بودند گفتند ازدواج موقت یک دختر بهتر است از عمل نامشروع و اگر خودشان دختری در سن و سال بنده داشتن حتما به اون این اجازه را میدادند.حالا دیگران شدند کاسه داغ تر از آش!!!!!!!!!!!!!!!!
Germany
ولی من اگر دختر داشتم نمی ذاشتم صیغه اش کنن چرا که صیغه برای دختر نیست و برای زنانی است که یک بار ازدواج کرده اند و حالا آزادند که خود تصمیم بگیرند و اسلام برای اینکه به بیراهه نروند برای آن دست از آنان که توان ازدواج دائم مجدد ندارند راه صیغه را پیش نهاده. اگر کسی دختر کسی را بخواهد مثل بچه ادم از اون خواستگاری کنه نه اینکه صیغه اش کنه و بعد که هوسش خوابید ول کنه بره و دختره بمونه و حوضش. هیچ دختر عاقلی برای چند بار تخلیه هوس آینده اشو به لجن نمی کشه و اساسا مطرح کردن این موضوع درباره دختران (نه زنان) از روی بی خردی است
صدف
United States
خیلی از قانون های اسلام مربوط به زمان و شرایط خودش بوده
خیلی از مردهای ... و ... که زن هم دارن به بهانه های مزخرف که زن ما بیماره یا توی مسائل جنسی سرده (که جالبه همشون یک بهانه ی تکراری دارن که رو هم شده) برای هوسرانی خودشون میارن درحالی که بر فرضم اینجور باشه باید دنبال درمان سرد مزاجی برن که احتمال بسیار زیادم رفتار بد خودشونه که معمولا باعث سرد مزاجی همسر شده" ... این مردها ی هوسران. بهتره بدونن که روزگار توی کاسشون میذاره و زن خودشونم چه اشکار و پنهان تن میده به مردای دیگه...
اسلام گفته ای مردها و زن های مومن چشم از نامحرم فرو بگیرید؟ ایا این کارو در کنار صیغه که فقط از اسلام صیغش رو فهمیدن انجام میدن؟ نه!! گفته با زنتون اگرم اکراه دارید مدارا کنید و ملایم حرف بزنید!! اینکارو میکنن؟ نه! فقط اسلام رو توی صیغه شناختن!!!
واقعا تاسف باره
خجالت باید بکشن...
United States
خیلیییییییی خوبههههههههههههه
نیما
Iran, Islamic Republic of
این چه کاریه واقعا کسی راضی هست
سعید
Latvia
من خودم یه جوونی هستم که اصلا شرلیظ ازدواج ندارم. دیگه بیش از حد احساس نیاز میکنم. باید چیکار کنم
دانیال
Iran, Islamic Republic of
عالی