يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۱

جديدترين آمار رسمي فروش فيلم‌ها

سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 230463
جديدترين آمار فروش رسمي فيلم‌هاي روي پرده در سينماهاي تهران در حالي اعلام شده است كه تنها «خوابم مي‌آد» توانسته، استقبال متعارف مخاطبان را به دنبال داشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، در روز‌هاي ابتدايي تابستان 91، تنها «خوابم مي‌آد» رضا عطاران است كه با فروش متعارفي در گيشه سينماها روبرو است.
 
براساس جديدترين آمار رسمي فروش كه بنياد سينمايي فارابي آن را تا 3 تيرماه منتشر كرده است، نخستين فيلم سينمايي رضا عطاران توانسته تنها در مدت 11 روز اكران در سينماهاي تهران به فروش بيش از 565 ميليون توماني دست پيدا كند.
 
فروش اين فيلم تا 29 خردادماه و در مدت 6 روز اكران، 263 ميليون تومان بود و مي‌توان گفت كه در اين مدت، رقم فروش اين فيلم دوبرابر شده است. نمايش «خوابم مي‌آد» اكنون در 29 سينماي پايتخت ادامه دارد.
 
«آزمايشگاه» به كارگرداني حميد امجد هم كه اكران خود را خوب شروع كرده بود، با افت مخاطب روبرو شده است. اين فيلم با 18 روز نمايش در تهران حدود 160 ميليون تومان فروخته است و البته اكرانش در 19 سينماي پايتخت ادامه دارد.
 
«قفس طلايي» محمد زرين‌دست كه با فيلمبرداري‌اش در ايران و آمريكا هزينه زيادي روي دست تهيه‌كنندگان آن گذاشته، فروشي بسيار نامناسب و در واقع يك شكست تمام عيار را تجربه كرده است. اين فيلم 17 روز اكران، تنها كمي بيشتر از 36 ميليون تومان فروش كرده و فعلا با 13 سينما به نمايشش ادامه مي‌دهد.
 
«پس كوچه‌هاي شمرون» كامران قدكچيان هم كه اكرانش با اما و اگرهاي بسياري روبرو بود، در 11 روز اكران تنها حدود 55 ميليون تومان در پايتخت فروش كرده است. اين فيلم اگرچه سينماهاي حوزه هنري را دراختيار ندارد اما اكنون در 20 سالن سينمايي تهران اكران مي‌شود.
 
در ميان فيلم‌هاي قديمي اكران هم، «روزهاي زندگي» پرويز شيخ‌طادي كه اكرانش در سينماي سرگروه به پايان رسيده است، در مدت زمان 44 روز به فروش 230 ميليون توماني دست يافته است و همچنانش با چهار سينما به نمايش ادامه مي‌دهد.
 
«كيميا و خاك» عباس رافعي هم كه در هفته گذشته اكران شده بود، در مدت چهار روز كمي بيش از پنج ميليون تومان فروش داشت و فعلا براي نمايش تنها هشت سالن سينمايي در تهران دارد.
 
«جرم هنري»، تنها فيلم خارجي اين روزهاي سالن‌هاي پايتخت هم كه به صورت تك سانس روي پرده سه سالن سينمايي رفته، توانسته 800 هزار تومان فروش داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فیلم خوابم می آد خیلی فیلم بیخودی است و هیچ پیامی ندارد،استفاده از عکس شاه ملعون هم در قسمت های مختلف فیلم نشان از عمدی بودن این کار دارد،به امثال کسانی مثل عطاران نباید اجازه فیلم سازی داده شود زیرا او به دنبال شکستن خط قرمزها و مستهجن کردن سینمای ایران است.