يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۱

اصلاحات باید از جنبش سبز جدا شود

دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 230333
وی در پاسخ به این سوال که آیا خاتمی را به‌ عنوان لیدر اصلاحات قبول دارید یا خیر؟ گفت: خاتمی دبیرکل مجمع روحانیون است و با توجه به موقعیتش در جریان اصلاح‌طلبان، وی شناخته‌شده‌ترین شخصیت اصلاح‌طلب است و مورد توافق عموم احزاب اصلاح‌طلب قرار دارد.
به گزارش جهان به نقل از رجانیوز، حق‌شناس به لزوم مرز‌بندی جریان اصلاحات با جنبش سبز تأکید کرد و گفت: خاتمی با حضور در انتخابات اخیر نشان داد جنبش سبز از اصلاحات جداست چراکه آنها معتقد به تحریم انتخابات بودند.

محمد‌جواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با فارس درباره آینده جریان اصلاحات و محوریت این جریان اظهار داشت: اگر جریانات سیاسی بخواهند در قالب تشکل‌های شناسنامه‌دار یا به صورت ائتلافی از تشکل‌ها، فعالیت‌ کنند باید بر اساس توافق و قرارداد‌های نوشته شده پیش بروند.

حق‌شناس با بیان اینکه احزاب دارای ساختار هستند و هر حزب از یک دبیرکل برخوردار است گفت: اگر تشکلی از مجموعه احزاب شکل گرفت در واقع جبهه سیاسی تشکیل می‌شود و اینجا بحث سخنگو مطرح است.

این فعال اصلاح‌طلب بر همین اساس ادامه داد: این فضا درباره اصلاح‌طلبان نیز حاکم است و همه احزاب اصلاح‌طلب دارای دبیر‌کل و لیدر هستند و اگر ائتلافی مثل اصلاحات شکل بگیرد آنها سخنگو دارند.

حق‌شناس درباره جدایی جنبش سبز از اصلاحات نیز گفت: جریان اصلاحات جریان عام و جنبش سبز یک اتفاقی است که پس از انتخابات رخ داد و در واقع با گروه‌های اصلاح‌طلبی که دارای شخصیت‌های شاخص و سازماندهی شده‌اند تفاوت دارد لذا این دو حوزه را نباید یکی تلقی کرد.

عضو شورای مرکزی اعتماد ملی بر همین اساس به لزوم مرز‌بندی جریان اصلاحات با جنبش سبز اشاره کرد و گفت: خاتمی در انتخابات اخیر شرکت کرد اما دیدیم جنبش سبز معتقد به تحریم انتخابات بود لذا جنبش سبز از اصلاحات جداست.

حق‌شناس در ادامه با اشاره به فعالیت‌های حزب اعتماد ملی و برنامه‌های این حزب برای انتخابات گفت: مدتهاست که جلسات شورای مرکزی ما پس از سال ۸۸ تشکیل نشده و در واقع در حالت نیمه ‌تعطیل قرار دارد لذا باید زمینه و فضای فعالیت توسط کسانی که آن را دچار خدشه کرده‌اند فراهم شود.

عضو شورای مرکزی اعتماد ملی بر همین اساس به تعطیلی دفتر و روزنامه حزب متبوعش اشاره و در پاسخ به اینکه آنها به دلیل مواضع تند کروبی در سال ۸۸ تعطیل شدند، تصریح کرد: اگر کروبی موضع گرفت ربطی به روزنامه نداشت و تعطیلی ارگان اعتماد ملی غیرقانونی بود و حتی بعد از توقیف روزنامه آقایان توکلی، کاتوزی، مطهری و لاریجانی نیز این روند را غیرقانونی دانستند.

وی در خصوص اظهارات عباس زاده مشکینی درباره اعتماد ملی مبنی بر اینکه این حزب "بدون برگزاری کنگره و شورای مرکزی" تعطیل است و در واقع این به معنای پلمپ دفتر اعتماد ملی نیست، گفت: رئیس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفته ما این کار را (پلمپ) نکرده‌ایم، اما وقتی دفتر پلمپ شد آیا وی موضع گرفت؟ چه کسی آن را پلمپ کرد؟

«ما نه‌تنها می‌خواهیم در انتخابات شرکت کنیم بلکه می‌خواهیم تا رسیدن به انتخابات بدویم اما باید شرایط فعالیت همچون وجود دفتر حزبی برای ما فراهم باشد.»

این اظهارات در حالی است که مدیر‌مسئول روزنامه اعتماد ملی در مصاحبه‌ای گفته بود "از ابتدا مشکلی با کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نداشتیم بلکه مشکل حزب اعتماد ملی مربوط به حوزه سیاسی است؛ داستان اعتماد ملی مربوط به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نمی‌شود، این مسئله زمانی آغاز شد که عده‌ای دفتر حزب اعتماد‌ملی را پلمپ کردند."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


-
Iran, Islamic Republic of
سخنی با قهروها: راست و خداییش شما انتخابات را برا چی میخواستید؟

جز برای قدرت و مکنت بیشتر؟ خب سر سفره انقلاب که بودید و قدرت و مکنت هم که داشتید. حرص زدید و آن حرص منشأ و منتج به شر شد. هم برا خودتان هم برا دیگران. اگر حکمتی درین امتحانات بود بیاموزید تا ازین زندان خودساخته به درآیید. زندگی همش امتحان و حکمته. چه برای افراد چه برای اجناح. حکمتش را بیاموزید. اول از همه نزد خداوند توبه کنید. دیگه حرص نزنید. حرص قوم موسا را به اسارت بازگرداند. اینهمه پیامبر آمده که بگوید حرص نزنید. زدید و عقوبتش را دیدید. کی درس پس میدهید در مکتبی که ادعای پیرویش را دارید؟ به خیالتان نام شیعه علی را یدک کشیدن و حرص زدن شوخیست؟ عقوبت ندارد؟ بخیالتان خدا مرده است؟ پس امتحانش کنید!!