يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
آماري دقيق از گنجايش ورزشگاه آزادي

گنجايش دقيق ورزشگاه آزادي چقدر است؟

شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب: 228834
ما رسانه ايي ها هم عادت كرده ايم وقتي ورزشگاه آزادي پر مي شود بگوييم يكصدهزار نفر يا بيش از يكصدهزار نفر به ورزشگاه‌ آزادي آمده اند اما هيچگاه به صورت دقيق و شفاف از سوي مسولين برآورد دقيقي از ميزان گنجايش ورزشگاه فوق ارائه نشده است.
به گزارش جهان به نقل از «تابناک»، دعوا بر سر ظرفيت ورزشگاه آزادي و ميزان گنجايش آن آنقدر داغ هست كه در بسياري از برنامه ها در خصوص آن بحث و بررسي صورت مي گيرد.

 ما رسانه ايي ها هم عادت كرده ايم وقتي ورزشگاه آزادي پر مي شود بگوييم يكصدهزار نفر يا بيش از يكصدهزار نفر به ورزشگاه‌ آزادي آمده اند اما هيچگاه به صورت دقيق و شفاف از سوي مسولين برآورد دقيقي از ميزان گنجايش ورزشگاه فوق ارائه نشده است.

اما از زبان يك منبع كاملا آگاه و مطلع كه به صورت علمي برآورد تعداد و ميزان گنجايش ورزشگاه آزادي را ارائه كرده است عرض مي كنيم كه دقيقا اگر ورزشگاه آزادي پر شود و به قول مديرباشگاه آبي ها تعدادي هم سرپا ايستاده باشند ۷۵ هزار نفر در اين ورزشگاه جاي مي گيرند.
اكنون براي حساب و كتاب دقيق به اين آمار توجه كنيد:

۳۲۵۰۰ صندلي در طبقه اول شامل:
۸۴ صندلي در جايگاه خبرنگاران

۶۳۰ صندلي در vip
۵۹ صندلي در vvip
۶۰ صندلي در cip
جايگاه جانبازان و معلولين ۳۹۶ صندلي

مابقي صندلي هاي طبقه اول در ۳۶ سكو يا جايگاه موجود در طبقه اول قرار دارد.
اما براي طبقه دوم ورزشگاه و اگر در حالتي فشرده و به هم چسبيده براي هر نفر ۴۵ سانتي متر فضا در نظر بگيريم دقيقا تعداد افرادي كه در اين طبقه و در حالت پر بودن ورزشگاه جاي مي گيرند مي شود ۴۳ هزار نفر.

اين تعداد به صورت علمي و دقيق مورد بررسي قرار گرفته و جاي كمترين خطا در آن نيست و اگر بپذيريم كه درصد كمي هم خطا در اين آمار ممكن است حاصل شود(فقط براي طبقه دوم به دليل نبود صندلي) شايد بين دو تا سه هزار نفر جابجا شود كه در اين حالت تعداد كامل افرادي كه در حالت پر بودن ورزشگاه در آن حاضر مي شوند آماري دقيق بين ۷۵ تا ۸۰ هزار نفر ورزشگاه آزادي گنجايش دارد.

آماري كه اين مقام آگاه اعلام كرده حتي راه پله هاي بين سكوها را هم شامل مي شود و در اين صورت چرا و چگونه در بازي ايران و قطر و يا بيشتر بازي هاي ملي اعلام مي كنند كه يكصدهزار جمعيت در ورزشگاه حاضرند؟!
آيا بازهم جاي سوالي براي دوستان باقي مي ماند؟

اگر دوستان مسئول در ورزشگاه آزادي و يا ساير مسئولين آمار دقيق تري دارند بفرمايند تا منعكس نماييم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *