چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰
۲
با حضور مهدوی کنی، محمدی گلپایگانی و حدادعادل؛

سردار حاج احمد قدیریان تشییع شد

شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 228708
مراسم تشییع سردار احمد قدیریان صبح امروز(شنبه) با حضور مسئولان کشوری و لشگری برگزار شد.
به گزارش جهان، مراسم تشییع پیکر سردار حاج احمد قدیریان صبح امروز(شنبه) با حضور مسئولان کشوری و لشگری در محل یادمان 72 شهید انقلاب اسلامی (دفتر سابق حزب جمهوری اسلامی) برگزار شد.

به گزارش فارس، در این مراسم حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه، غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری، قاضی سراج و غلامحسین الهام مشاور حقوقی رئیس جمهور و تعداد دیگری از مسئولان کشوری و لشگری حضور داشتند.

بر اسا این گزارش سردار حاج احمد قديريان در سال 1313 در یك خانواده مذهبی در محله‌ی پاچنار تهران متولد شد. در كودكی با شهيدحاج صادق امانی ـ‌كه از فعالین در امر مبارزه بود‌ـ‌ آشنا شد. اگر چه در دوران ملی شدن صنعت نفت از طریق فداییان اسلام در جریان فعالیت‌های سیاسی قرار داشت، اما مبارزات سازمان یافته را از آغاز دهه‌ی 40 و از طریق هیأت‌های مذهبی آغاز كرد كه بعدها به نام هیأت‌های مؤتلفه اسلامی شناخته شدند. فعالیت او در امر چاپ و توزیع اعلامیه‌های امام (ره)‌ باعت شد كه حدود 17 بار توسط ساواك و شهربانی احضار و چند بار بازداشت گردد.

مرحوم احمد قديريان پس از پيروزي انقلاب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوست و پس از مدت كوتاهي به دستور شهيد بهشتي معاون اجرايي دادستاني كل انقلاب اسلامي شد.

او همچنين در كنار شهيد شهيد لاجوردي نقش مهمي در مبارزه با ضدانقلاب و منافقين در سال هاي دهه 60 داشت.

حاج احمد قديريان در سال هاي اخير مشاور وزير دفاع و مدير عامل بنياد شهداي هفتم تير بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Europe
خداوند روح این مرد آسمانی را مورد آمرزش قرار دهد.
Europe
راهش پررهرو باد