جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

انحلال خانه سينما قطعي است

شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۲
کد مطلب: 225006
در حالي مديريت خانه منحله سينما با هدف عمليات رواني خبر شروع فعاليت مجدد اين تشكل را اعلام كردند اما مراجع تصميم گيرنده بار ديگر بر منحل بودن خانه سينما تاكيد كردند.
به گزارش جهان حجت الاسلام محمدجعفر منتظري رئيس ديوان عدالت اداري درباره ابهامات ايجاد شده در زمينه نقض حكم انحلال خانه سينما در اين ديوان گفت: انحلال خانه سينما در دو مرجع صورت گرفته است، يكي وزارت ارشاد و ديگري شوراي فرهنگ عمومي. ديوان حكم وزارت ارشاد را نقض كرده اما اگر حكم شوراي فرهنگ عمومي كشور قطعي باشد انحلال همچنان پابرجا است

همچنين منصور واعظي دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور با اشاره به لازم الاجرا بودن احكام شوراي فرهنگ عمومي گفت: انحلال خانه سينما قطعي و لازم الاجرا است و متاسفانه در مديريت هاي خانه سينما به مصوبه شوراي فرهنگ عمومي كم توجهي كردند.

منصور واعظي در گفت وگو با فارس درباره حكم صادر شده از سوي ديوان عدالت اداري براي خانه سينما و وضعيت فعلي خانه سينما گفت: آقاي منتظري (رئيس ديوان عدالت اداري) هم تصريح فرمودند كه حكم شوراي فرهنگ عمومي قطعي است و خانه سينما منحل است درست هم همين است.

واعظي افزود: آنچه كه يكي دو روز گذشته ديوان عدالت اداري اعلام كرد ناظر بر تصميم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه جزء اختيارات ديوان عدالت اداري است كه به مصوبات دستگاه هاي دولتي نظارت داشته و ورود پيدا كند. اما در مورد شوراي فرهنگ عمومي اين گونه نيست. در همان حكم صادر شده نيز قاضي محترم تصريح فرمودند كه به مصوبه شوراي فرهنگ عمومي ورود پيدا نمي كنند و آقاي منتظري نيز اين مطلب را اعلام كردند. به هر حال از نظر شوراي فرهنگ عمومي اين حكم قطعي و لازم الاجرا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *