يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰
۲

رسانه‌ها مدتی مطهری را به حال خود بگذارند

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب: 224201
مدیرمسئول سابق روزنامه ایران ، با یادآوری سوابق حضور علی مطهری و احمدی نژاد در دانشگاه علم و صنعت ، مواضع غیراخلاقی اخیر مطهری را ناشی از نقطه ضعف های خصلتی او دانست و سیاسی خواندن هتاکی های وی را ظلم به عالم سیاست عنوان کرد.
به گزارش جهان کاوه اشتهاردی در گفتگو با فارس، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در طول عمر خود چهره های انقلابی تری از امثال علی مطهری به خود دیده که به دلیل افراط ، تندروی و یا نفاق ، سرمایه های سیاسی خود را به نابودی کشانده اند  ، گفت : در این سال ها افرادی را دیدیم که محاسن بلندتری از علی مطهری داشتند و بیش از او از اسلام و امر به معروف و نهی از منکر می گفتند ؛ اما امروز با صورت های تراشیده و موهای از پشت سر بسته ، به مجریان و کارشناسان رسانه های ضدانقلاب تبدیل شده اند.

وی با اشاره به اظهارات توهین آمیز و غیراخلاقی دیروز علی مطهری علیه رئیس جمهور ، برخی سوابق وی با دکتر احمدی نژاد و حضور وی در دانشگاه علم و صنعت  را یادآور شد و تصریح کرد: برخی افراد که از نزدیک با شخصیت علی مطهری آشنایی دارند ریشه رفتارها و مواضع غیراخلاقی وی در قبال رئیس جمهور را در حسادت ، کینه و نقطه ضعف های خصلتی وی می دانند.

این فعال رسانه ای افزود : با توجه به این سوابق ، سیاسی ارزیابی کردن موضع گیری های علی مطهری ، ظلم به عالم سیاست است و رفتار و مواضع او را فقط باید از بعد ویژگی های روانی مورد واکاوی قرار داد .

اشتهاردی دولت و مجلس را در مستثنی کردن آثار شهید مطهری از «حقوق مولفان و مصنفان» به منظور افزایش مدت انتشار انحصاری آثار ایشان را مورد انتقاد قرار داد و افزود : عواید و درآمد سرشار این مصوبه که با ویژه خواری نصیب علی مطهری شده ، جایی برای ادعاهای او درباره امر به معروف و نهی از منکر دیگران باقی نگذاشته است چرا که مدعی باید خود از  عیوب مبرا باشد.

مدیر مسئول سابق روزنامه ایران گفت : در روزهای نخستی که علی مطهری با پادرمیانی و اصرار آقای  احمدی نژاد وارد لیست انتخاباتی جریان اصولگرایی برای مجلس هشتم شد ، وی مقالاتی را برای روزنامه دولت ارسال کرد که به دلیل سطح پائین آن از انتشارش خودداری کردیم . بلافاصله یکی از بزرگان به ما یادآوری کرد که به نحوی با علی مطهری در ارتباط باشیم چون « علی مطهری خصوصیات اخلاقی دارد که به سادگی ممکن است توسط برخی جریانات خاص سیاسی جذب شود » .

اشتهاردی افزود : مدتی پس از این توصیه دلسوزانه ، مقاله علی مطهری  در یکی از افراطی ترین روزنامه های اصلاح طلب چاپ شد و ما به ظرافت توصیه آن عزیز پی بردیم.

این فعال رسانه ای ، تمایلات شدید علی مطهری برای مطرح شدن خود را یکی دیگر از دلایل اتخاذ مواضع هتاکانه وی برشمرد و گفت : علی مطهری دچار عوارضی است که اگر رسانه ها مدتی او را به حال خود گذاشته و خبری از او منتشر نکنند ، شاید دوران درمان و نقاهت خود را طی کند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الحق که مثل پدرش حق را هرچند تلخ و به ضررش باشد بیان میکند.
United States
آقای اشتهاردی اشتباه میکنید شناختتان از علی مطهری اندک است. دقت بیشتری بفرمائید