يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران سوم شد

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 223793
تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان با درخشش در رقابت های جهانی گوآتمالا به مقام سومی این دوره از رقابت ها دست پیدا کرد.
به گزارش جهان به نقل از آنا، در پایان سی و هشتمین دوره رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان در گواتمالا، تیم ملی وزنه برداری چین با ۱۳ مدال طلا، ۶ نقره و ۵۷۸ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و روسیه با ۶ طلا، ۶ نقره، ۳ برنز و ۵۵۷ امتیاز بالاتر از ایران به عنوان نایب قهرمانی رسید.

پیش از این تیم وزنه برداری كشورمان در سی و چهارمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان كه سال ۲۰۰۸ در كلمبیا برگزار شد، با مربیگری حسین توكلی و با بهره مندی از نفراتی همچون مرتضی رضائیان، سهراب مرادی، نواب نصیرشلال و بهداد سلیمی، برای نخستین بار روی سكوی سوم جهان ایستاده بود.

محمدپور قهرمان وزنه برداري جوانان جهان شد

سعيد محمدپور با کسب ۲ مدال طلا و يک نقره در دسته ۹۴ کيلوگرم، براي دومين سال متوالي قهرمان وزنه برداري جوانان جهان شد.

در شب پایانی این رقابت‌ها ۴ نماینده کشورمان در دسته‌های ۱۰۵ و ۱۰۵+ روی تخته رفتند که نتایج زیر حاصل شد:

*سعید سیار با شکستن رکورد حسین توکلی برنز جهان را برگردن آویخت

سیار در حرکت یکضرب هر ۳ وزنه درخواستی کادر فنی را بالای سر برد و با مهار وزنه‌های ۱۶۷، ۱۷۳ و ۱۷۶ کیلوگرم، بعد از ابراهیم برسانوف از قزاقستان که وزنه ۱۸۰ کیلویی را بالای سر برده بود، روی سکوی دوم ایستاد و صاحب گردن آویز نقره شد.

میلاد رستگار دیگر وزنه بردار دسته ۱۰۵ کیلوگرم کشورمان نیز در حرکت یکضرب، بعد از آنکه دو بار در مهار وزنه ۱۶۳ ناموفق عمل کرد، در آخرین فرصت خود آن را بالای سر برد تا از اوت شدن رهایی یابد. رستگار با این حدنصاب در حرکت یکضرب عنوان ششمی را از آن خود کرد.

*با کسب ۳ نشان نقره دسته فوق سنگین، بهادر مولایی نایب قهرمان جهان شد

بهادر مولایی که سال گذشته با وجود کسب عنوان قهرمانی جهان، مدال طلای حرکت یکضرب را به گور میناسیان از ارمنستان واگذار کرده بود، این بار نیز در رقابت با وزنه بردار ارمنستانی وزنه‌های کمتری را بالای سر برد، اما درخشش وزنه بردار روس باعث شد، میناسیان هم از رسیدن به مدال طلا محروم شود.

دراین وزن دیگر وزنه بردار کشورمان همایون تیموری با حدنصاب ۱۷۹ کیلوگرم، بعد از مولایی در مکان چهارم قرار گرفت.

*سعید محمدپور دومین وزنه بردار برتر مسابقات جهانی جوانان شد

فدراسیون جهانی وزنه برداری سعید محمدپور را به عنوان دومین وزنه بردار برتر سی و هشتمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان معرفی کرد. فدراسیون جهانی وزنه برداری سعید محمدپور را به عنوان دومین وزنه بردار برتر سی و هشتمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان معرفی کرد.

در این رده بندی بهادر مولایی با ۴۲۹ امتیاز یازدهمین وزنه بردار برتر مسابقات لقب گرفت، سعید سیار با ۴۲۱ امتیاز بیست و یکم شد، همایون تیموری با ۴۰۹ امتیاز در ردیف بیست و نهم قرار گرفت و ایوب مرادی و ایمان شاهقلیان نیز به ترتیب با ۴۰۴ و ۴۰۰ امتیاز در میان ۴۰ وزنه بردار برتر مسابقات جهانی گواتمالا، رده های ۳۴ و ۳۹ را از آن خود کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *