شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱
۷

حضور صادق صبا در ايران و جزییات مصاحبه با شجریان در تهران !

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۰۹
کد مطلب: 223647
محمدرضا شجريان ملقب به «سياوش» در گفت وگو با مدير بهايي بي بي سي، دليل علاقه خود به خيام را -تلويحا- دين گريزي اين شاعر نيشابوري، بيان كرد!
به گزارش جهان به نقل از كيهان، صادق صبا مدير بهايي بي بي سي فارسي به همراه فرزند عباس كيارستمي، در قالب فيلمي مستند كوشيده است تصويري وارونه از شخصيت و شعر خيام ارائه دهد.

پس از اينكه شجريان علاقه خود به خيام را دين گريزي و بي اعتنايي شاعر ايراني به اهالي دين توصيف كرد، صبا نيز حكيم خيام را به عنوان يك فرد بي دين، پوچ گرا و اهل تمنيات نفساني و زميني هدف ستايش قرار داد. تحريف شخصيت و شعر خيام در حالي است كه اين شاعر بلندآوازه، در اشعار نغز خود بر بي اعتنايي دنيا نسبت به جهان عقبي صحه گذاشته است و عارفانه به تمنيات زميني و اندوه متاع دنيا داشتن مهر باطل زده است.

بي بي سي در مستند خود نه تنها منكر وجه عرفاني سروده هاي خيام شده، بلكه تلاش كرده است از اين شاعر دانشمند نمونه اي از فردي بي قيد و بي اعتنا به سياست بسازد.

آنچه در مستند بي بي سي عجيب به نظر مي رسيد؛ حضور صادق صبا در ايران است! دستگاه هاي امنيتي بايد پاسخ دهند اولا يك عنصر بهايي و نوكر رسمي دستگاه اطلاعاتي انگليس چگونه به راحتي در ايران- در تهران و نيشابور- حضور پيدا كرده است و دوم؛ چگونه اين فرد معاند با عناصري به ظاهر فرهنگي و رسانه اي، ارتباط برقرار كرده و اين ارتباط هم اينك برقرار است يا خير!گفتني است كيهان به زودي سلسله مطالبي را در خصوص اشتراكات ديدگاه حافظ لسان الغيب و حكيم خيام نيشابوري در صفحات ادب و هنر به چاپ مي رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برای شجریان واقعا متاسفم که خودش را عاقبت به شر کرد و از ربنا به روبنا کشیده شد / امیدوارم روزی خداوند او را لایق هدایت مجدد بداند /
Iran, Islamic Republic of
عالیجناب ... "محمد رضا شجریان" یک مطرب بیش نیست دین گریزی او باعث افتخار مومنان است خدا او را با مطربان و مزدوران محشور گرداند .
صادق صبا يكي از عناصري است كه تا بحال صدها مطلب عليه انقلاب تهيه و پخش كرده است/ من مصاحبه شجريان را ديدم وقتي دن كيشوتي عليه مذهب صحبت مي كرد گل از چهره صادق صبا باز شده بود
بسمه تعالی
استدعا می نمایم به مسئولین ایران اطلاع بدهید که دشمنان مملکت ما خیلی حساب شده و با برنامه کاملا دقیق دنبال ایجاد »سرمایه اجتماعی« برای اهداف شومشان هستند. این صحنه ای را که شما نشان می دهید در واقع زنگ خطری است برای صادقین انقلاب اسلامی.
در کشور آلمان در کنار پلیس همیشه یک مامور از اداره
Ordnungsamt
(به فارسی می شود ترجمه کرد "اداره انتظامات") در ماموریتها حضور دارد. چه پیاده در معابر و مرکز شهر که بازار است و چه در ماموریتهای اطراف شهر و نقاط کم جمعیت. متاسفانه ما در ایران اصلا اداره انتظامات عمومی نداریم. چه کسی است که نداند که این افراد بطور سازمان داده شده مشغول ایجاد و گسترش پایگاه های فرهنگی و اجتماعی برای قدرتهای استکباری هستند. همانطور که دسته های عزاداری امام حسین (ع) هم در جامعه ما درهم و برهم و بی نظم و نسخ نیستند، این اوباش هم با تحریک چند نفری که خودشان را در ایران و خارج خوب استتار کرده اند اول ایجا پایگاه اجتماعی می نمایند و بعد بطور طبیعی میان خودشان سازمان دهی اجتماعی پیدا می کنند.
پس بهتر است علاج آنرا قبل از آنکه تعداد آنها بسیار زیاد شوند و بین خودشان دار ودسته ایجاد کنند، انجام دهیم و نگذاریم کار بجایی برسد که مانند فتنه 88 سازماندهی شده توی خیابان بریزند و سعی بر کودتا کنند. کدام مدیر جامعه ای را شما می شناسید که اینقدر کوته نظر باشد که فقط بنشیند و نظاره کند که دشمنان اجنبی اش وارد حوزه او شده و برای از بین بردن او از همان مخالفین خودش لشکر تهیه کنند؟
التماس دعا
از کجا کشف فرمودید که صادق صبا بهائیست؟!
Satellite Provider
ما که فاتحه شجریان رو خوندیم.
United States
من خودم خواننده ام و از دوستداران جدی شجریان بودم. رفتار ایشون در سالیان اخیر، موضع گیری های سیاسی بی دلیل و حساب نشده و عکس گرفتن با افراد معلوم الحالی مثل گوگوش که در شان و شخصیت ایشون نبود باعث شد اون وجهه و اعتبار سابق را از دست بدهد من که کاملا از این آقای به اصطلاح استاد متنقرم!!!