دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

خود سوزی به سبک نوری زاد

چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 223316
آقای نوری زاد! فکر نمی کنید اگر قرار باشد شما خودسوزی کنید، باید در اعتراض به اقدام هتاکانه این خواننده و حامیان او باشد؟ آیا این به باور و اعتقاد شما نزدیکتر نیست؟
به گزارش جهان به نقل از جام، محمد نوری زاد که با آغاز فتنه در سال 88 به جمع فتنه گران پیوست،با نامه نگاری های متعدد و همچنین مصاحبه با رسانه های ضد انقلاب دست به سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی و توهین به مسئولان نظام را در دستور کار خود قرار داد.

نامه ها و مصاحبه های نوری زاد همواره بعد از انتشار با استقبال گسترده از سوی رسانه های حامی فتنه مواجه می شد و در صدر اخبار آنها جای می گرفت و به خوراکی برای تخریب چهره جمهوری اسلامی تبدیل می شد.

پس از آنکه اقدامات نوری زاد در فضای مجازی با بی اعتنایی مردم مواجه شد و او نتوانست در این زمینه توفیقی پیدا کند، در 11 اسفند سال گذشته، درست چند روز پیش از برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برای تحت‌الشعاع قراردادن حضور مردم، وی تهدید به خودسوزی کرد.

نوری زاد در نامه خود تحت عنوان "به زودی خود را به آتش خواهم کشید" برای جدی نشان دادن تهدید خود از وزیر اطلاعات درخواست می کند: «پنج دستگاه کامپیوتر، دوربین‌ها و حافظه کامپیوترهایم و اقلام دیگری را که از دو سال و نیم پیش از من ربوده‌اند به من بازگردانده شوند. دوست دارم پیش از آنکه خود را به آتش بکشم چشمم به تماشای اموال شخصی ام روشنایی بگیرد.»

اما نوری زاد پس از ناکامی های خود در پروژه نامه نگاری و تهدید به خودسوزی، جدیدا به ساخت کلیپ و فیلم کوتاه روی آورده است. آخرین نمونه آن "فیلمی" است که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده؛ وی در این کلیپ با ترسیم فضایی بسیار تیره و تار از فضای جامعه ایران به دفاع از گروه های منحرف و ضاله ای چون "بهائیت" پرداخته است.

این کلیپ با استقبال گسترده ای از سوی رسانه های ضد انقلاب روبرو شد تا جایی که شبکه دولتی صدای آمریکا (VOA) با پخش این کلیپ ضمن توهین به مسئولان نظام خواستار برخورد سازمان های بین المللی با آنها شد.

سؤالی که در اینجا باقی می ماند این است: «آقای نوری زاد که در تمام نامه ها و مصاحبه های خود با رسانه های ضد انقلاب، خود را انسانی عملگرا و مسئولان نظام را به عدم عمل به وعده های داده شده از سوی آنها متهم می کرد، چرا با گذشت دو ماه از وعده ای که برای "خودسوزی" داده بود آن را عملی نکرد؟»

آقای نوری زاد! مگر شما در نامه خود ننوشتید که "اگر آیت‌الله های ایران 'در اعتراض به خفتی که اسلام در این کشور دچار شده' خودسوزی جمعی نکنند، خودسوزی خواهم کرد" ؟ مگر شما در مصاحبه اخیر خود با صدای آمریکا تاکید نکردید که "مرتکب قتل شده اید و با پذیرش آن حاضرید در یک دادگاه صالحه محاکمه شوید" ؟ چرا به این وعده خود عمل نکردید؟! این کار شما ثابت می کند که بر خلاف ادعاهای خود مبنی بر عملگرایی، نه تنها عملگرا نیستید بلکه فقط خوب شعار می دهید.

آقای نوری زاد! در آخرین کلیپی که توسط شما تهیه و منتشر شد، آنچه بیش از هر چیز دیگر خودنمایی می کند عرق دینی شما است، فریاد وا اسلاما و وا مذهبای شما در آن کلیپ گوش فلک را کر می کند.

آقای نوری زاد! صرفا جهت اطلاع شما یادآور می شود در چند روز گذشته یکی از خوانندگان رپ در یکی از ترانه های خود با توهین به همه باورهای دینی مردم ایران به ویژه به ساحت مقدس امام دهم شیعیان، دل ارادتمندان به اهل بیت رسول مکرم اسلام [صلوات الله علیهم اجمعین] را به درد آورد، و این رسانه هایی که شما با نامه نگاری های خود و مصاحبه با آنها خوراک تبلیغاتی برای تخریب وجهه جمهوری اسلامی ایران مهیا می کنید در حمایت از وی سنگ تمام گذاشتند و سعی در تبرئه این خواننده هتاک کردند.

آقای نوری زاد! شما با آن همه عرق مذهبیتان چرا در این باره سکوت کردید و در مصاحبه با شبکه صدای آمریکا این اقدام شاهین نجفی و حمایت این شبکه از آن را محکوم نکردید؟ فکر نمی کنید اگر قرار است شما خودسوزی کنید، باید در اعتراض به اقدام هتاکانه این خواننده و حامیان او باشد؟ آیا این به باور و اعتقاد شما نزدیکتر نیست؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *