چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

تحویل سکه‌ با تاریخ جدید و قدیم

چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 223260
عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران با بیان اینکه عملیات ضرب سکه توسط بانک مرکزی یک عملیات مستمر است و پروسه تولید همیشه ادامه دارد، گفت: بانک مرکزی بخشی از سکه های پیش فروشی که تحویل می دهد را از قبل موجود داشته و برخی دیگر را ضرب می‌کند.
به گزارش جهان عباس کمره ای در گفتگو با مهر در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه سکه هایی که بانک مرکزی به مردم در زمان تحویل سکه های پیش فروشی تحویل می دهد، آیا با تاریخ های سکه های قدیمی تر مثل سکه های سال ۸۶ است یا اینکه سکه‌های جدید ضرب کرده و به مردم تحویل می دهد، عنوان کرد: عملیات ضرب سکه توسط بانک مرکزی یک عملیات مستمر است.

مدیرکل سابق ریالی و نشر بانک مرکزی با اشاره به اینکه عملیات ضرب سکه همواره در جریان است و پروسه تولید همیشه ادامه دارد، گفت: بانک مرکزی بخشی از سکه هایی که تحویل می دهد را از قبل موجود داشته است و برخی دیگر را ضرب می کند.

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران ادامه داد: اما به هر حال تفاوتی بین سکه های تاریخ سالهای گذشته و تاریخهای جدید تر از نظر وزن، شکل، اندازه، عیار و سایر شاخص ها وجود ندارد و همه استاندارد است و بانک مرکزی در ضرب آنها شرایط عمومی را رعایت می کند.

ابتکار عمل در اعمال قیمتهای سلیقه ای برای سکه هایی با تاریخ قدیمی تر مثلا سال ۸۴ توسط صرافی ها از سال ۸۶ آغاز شد و با وجود اطلاعیه ها و هشدارهای متعدد بانک مرکزی و اتحادیه طلا و جواهر این روند هنوز هم ادامه دارد که شاید دلیل آن برخورد نه چندان قاطعانه با این اقدامات است.

بانک مرکزی و اتحادیه طلا و جواهر بارها اعلام کرده اند که سال ضرب سکه تاثیری بر روی تعیین قیمت آن ندارد و کلیه صرافی ها و واحدهایی که به خرید و فروش سکه مبادرت می ورزند، ملزم به خرید سکه حتی سکه های زیر سال ۸۴ به قیمت روز هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *