پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰

تشریح برنامه‏‎های فرهنگی برای المپیک

برگزاری شب قدر در کانون اسلامی لندن
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 222629
رئیس کمیته فرهنگی کمیته ملی المپیک ضمن بیان اینکه به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی و برای پیشگیری از تداخل با مسائل فنی ورزشکاران باید نشستی را با مربیان آنها داشته باشیم، اهم برنامه‎های در نظر گرفته شده توسط این کمیته را تشریح کرد.

به گزارش جهان غلامحسین شعبانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه همراه بودن برنامه‎های فرهنگی با کاروان المپیکی ایران لازم است اما اجرای آنها با دشواری‎هایی روبرو است، اظهارداشت: کمیته فرهنگی کمیته ملی المپیک در کنار برنامه های فرهنگی و چگونگی اجرای آنها باید مسائل فنی را در نظر بگیرد و حتی با مربیان هم در هماهنگی کامل باشد. این دشواری های کار فرهنگی است.

وی تصریح کرد: یکی از عمده ترین مشکلات این است که همه ورزشکاران را به طور همزمان در اختیار نداریم. زمانی که برخی از المپیکی ها در تهران تمریناتشان را پیگیری می کنند، برخی دیگر در اردوی خارج از تهران یا اردوهای برون مرزی به سر می برند. این شرایطی است که به هنگام برگزاری بازی های المپیک هم با آن مواجه هستیم. زمانیکه کار برخی ورزشکاران در لندن به پایان می رسد و باید به ایران بازگردند، تازه گروهی دیگر وارد لندن می شوند تا رقابت هایشان را آغاز کنند.

رئیس کمیته فرهنگی کمیته ملی المپیک یادآور شد: این شرایط ایجاب می کند که برنامه ریزی های خود را به صورت مقطعی انجام دهیم. البته در این زمینه هفته گذشته نشست های جداگانه ای را با روسای فدراسیون ها و روسای کمیته های فرهنگی فدراسیون هایی که تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک شده اند، داشتیم. طی این هفته نیز نشستی را با سرمربیان ورزشکاران المپیکی خواهیم داشت تا در مورد برنامه های فرهنگی و زمان اجرای آنها هماهنگی لازم صورت گیرد تا مبادا تداخلی در کارهای فنی ایجاد شود.

شعبانی با اشاره به فراهم کردن شرایطی برای بازدید ورزشکاران المپیکی از شهر کتاب و خرید رایگان از آن خاطرنشان کرد: این یکی از برنامه های اوقات فراغت المپیکی هاست که طی آن ورزشکاران المپیکی می توانند با بن کتاب 50 تا 100 هزار تومانی کتاب مورد نظر خود را از شهر کتاب تهیه کنند. حتی هر ورزشکار می تواند چندباراز این برنامه بهره ببرد. بازدید از شهر کتاب جدا از برنامه ای است که برای بازدید از کتابخانه خانه کشتی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه رفتن به سینما و تئاتر از دیگر برنامه ای اوقات فراغت المپیکی هاست، تاکید کرد: برگزاری رقابت ها برای ورزشکاران در رشته های المپیکی و البته متفاوت از رشته آنها یکی دیگر از برنامه های مورد نظراست. مثلا اینکه برای کشتی گیران رقابت های تنیس روی میز برگزار کنیم و برای آن جایزه هم در نظر بگیریم. مسابقات تفریحی شنا هم مدنظر است.

رئیس کمیته فرهنگی کمیته ملی المپیک با یادآوری همزمانی بازی های المپیک با ایام ماه مبارک رمضان گفت: البته تعداد ورزشکارانی که بتوانند در این ایام روزه داری کنند، زیاد نیست چون خیلی از آنها کمتر از 10 روز در لندن هستند. اما در مجموع ورزشکاران، مسئولان و همراهان روزه دار  هیچ مشکلی برای روزه داری به خصوص هنگام سحر و افطار ندارند.

شعبانی تاکید کرد: البته به هنگام ایام شب قدر کاروان ورزش ایران در لندن مستقر است. از طریق نماینده مقام معظم رهبری در "کانون اسلامی" لندن هماهنگی های لازم انجام شده است تا اعضای کاروان ایران بتوانند مراسم شب قدر را همراه با ایرانیان مقیم لندن در محل کانون اسلامی برگزار کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *