دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

تقدیم‌کتاب‌برترداستان انقلاب‌به‌معلم‌شهید

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 222081
داستان در روستایی اتفاق می‌افتد و ماجرا از این قرار است که در این روستا روی دیوار، شعارهایی ضد شاه نوشته می‌شود و اولین نگاه ها به سمت مدیر و معلم مدرسه روستا منعطف می شود، او را بازداشت و به پاسگاه می‌برند.

به گزارش جهان، «زندانی کوچک» که توسط "موسسه فرهنگی ـ هنری شهرستان ادب" منتشر شده است در چهارمین جشنواره داستان انقلاب مقام اول بخش نوجوان را به خود اختصاص داد، یک داستان انتزاعی و مربوط به قبل از انقلاب است.

داستان آن در روستایی اتفاق می‌افتد و ماجرا از این قرار است که در این روستا روی دیوار، شعارهایی ضد شاه نوشته می‌شود و اولین نگاه ها به سمت مدیر و معلم مدرسه روستا منعطف می شود، او را بازداشت و به پاسگاه می‌برند.

دانش‌آموزان این مدیرـ معلم برای آزادی او وارد عمل می‌شوند و در این راه با حوادث مختلفی روبرو می شوند.

در تقدیمیه این کتاب نوشته شده است:
" به شهید مظلوم تقی جوکار ارسنجانی" حسینی ارسنجانی دلیل خود را از این از این امر ادای دین خود به مقام شامخ این شهید بزرگوار دانست و افزود معلم شهید تقی جوکار ارسنجانی از پیشگامان مبارزات علیه نظام ستمشاهی بود که در این راه متحمل سختی ها و مرارتهای بسیار شد پایه گذاری اولین راهپیماهی ها و پخش اعلامیه ها و نوارهای حضرت امام ، اولین شعار و دیوار نویسی ها و ... از فعالیتهای این شهید بود .

همچنین از فعالیتهای شاخص ایشان ایجاد کتابخانه مسجد جامع ارسنجان بود که کتابهای آن با مشقت و تلاش ایشان و عده ای از جوانان انقلابی از شهرهای مختلف با توجه به جو اختناق آن دوران تهیه شد و نقش بسیار زیادی در اگاهی بخشی به جوانان در ان دوره داشت.

ایشان همچنین با مراجعه به سایر شهرستانها در سازماندهی نیروهای انقلابی نیز نقش به سزایی داشتند به طوری که گاهی پخش اعلامیه و دیوار نویسی را در شهرستان های دیگر انجام می دادند و در پای شعار گروه جوانان انقلابی آن شهر را می نوشتند و همین امر باعث شکل گیری اولین فعالیتها در شهرهای مجاور ارسنجان می شد.

ایشان در سال ۱۳۶۰ و در سن بیست و چهار سالگی در عملیات طریق القدس و در منطقه بستان به شهادت رسیدند که مراسم تشییع و بدرقه باشکوه و بی نظیر و چهره های گریان مردم قدرشناس ارسنجان هنوز در ذهن بسیاری باقی مانده است.

ایشان نیز مانند بسیاری از نیروهای اصل اتقلاب، همواره مورد تهاجم و تهمتهای کج اندیشان و مخالفان انقلاب قرار می گرفت و همین امر پس از شهادت ایشان تاثر بسیاری از مردم را برانگیخت

در شهرستان ارسنجان همچنین مدرسه ای به پاس مجادهدتهای این معلم شهید به نام ایشان نامگذاری شده است.

حسینی همچنین در سومین جشنواره داستان انقلاب با داستان "مبصر کلاس هشتم" رتبه برتر رمان نوجوان را در کارنامه هنری خود دارد وی علاوه بر داستان نویسی در زمینه های خوشنویسی، نقاشی و شعر نیز تجربه های موفقی دارد.

دوستداران ادب و فرهنگ می تواند این کتابها را با مراجعه به سالن ناشران عمومی، راهرو شماره ۳،غرفه ۱۵ موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب تهیه نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *