دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

چرا به دنبال غذاهای خوش طعم هستيم؟

سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 221892
حتي اگرشما بعد از خوردن يک وعده غذايي احساس گرسنگي نكنيد بازهم براي خوردن دسر آماده هستيد.
به گزارش ايسنابه نقل از رويترز، مطالعات جديد توضيح مي‌دهد که چرا ما هميشه به دنبال لذت غذا خوردن حتي بعد از بدست آوردن کالري کافي براي نيازهاي انرژي بدن خود هستيم.

محققان اظهار كردند: نتايج نشان مي‌دهد زماني که ما براي لذت بردن غذا مي‌خوريم، بدن مواد شيميايي آزاد مي‌كند که باعث احساس تشويق به خوردن مي‌شود و اين ممکن است به پرخوري منجر شود.

دکتر پالميرو منتلون پژوهشگر از دانشگاه ناپل ايتاليا اظهار كرد: پي بردن به مکانيسم‌هاي فيزيولوژيک اساسي اين نوع غذا خوردن در بدن ممکن است يكي از دلايل چاقي باشد.

در اين مطالعه، محققان ۸ نفر بزرگسال سالم، از سنين ۲۱ تا ۳۳ سال را انتخاب كردند. شرکت کنندگان غذاهاي مورد علاقه خود را خوردند و بعد غذايي خوش طعم اما نه به خوش طعمي غذاي قبلي ولي با کالري برابر و ارزش غذايي يكسان به انها داده شد.

محققان با اندازه گيري سطح مواد شيميايي در بدن آنها دريافتند که افزايش سطوح خوني مواد شيميايي وقتي که شرکت کنندگان غذاي مورد علاقه خود را مي‌خورند بالاتر از زماني است كه غذاي بعدي را مي خورند.

همچنين دريافتند چرا زماني که ما براي لذت بردن غذا مي‌خوريم، احتمال بيشتري دارد كه يک تکه از کيک را به جاي يک وعده کلم بروکلي انتخاب كنيم.

خوردن براي لذت بردن ممکن است باعث تحريک پرخوري در محيطي شود که در آن غذاهاي خوش طعم بسياري حاضرند كه اين مساله باعث افزايش چاقي مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *