جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

رد اختلاط دانشجویان به سبک غربی

يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۵۲
کد مطلب: 221381
کامران دانشجو گفت: مشارکت دانشجویان دختر و پسر برای پیشرفت علمی کشور لازم است، اما اختلاط به سبک مناسبات غربی امری مردود است.
به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم در مراسم تقدیر از اعضای هیات علمی نمونه دانشگاه جامع امام حسین(ع) با تاکید بر اینکه بومی سازی دانشگاهها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، بومی‌سازی را حرکت دانشگاه ها در مرزهای دانش و جاری کردن آموزهای دینی و احکام الهی درمحیط دانشگاهها تعریف کرد.

او با این پرسش که "باید مشخص کنیم که مشکل اساسی دانشگاه های ایران چیست. زیرا بدون روشن شدن دقیق مشکل امکان ارائه راه حل درست نیز فراهم نخواهد کرد"، گفت: "اساسی‌ترین مشکل دانشگاه های ما این است که در زمان اوج غرب ستایی دوره پهلوی دانشگاه عینا و با کپی از همان ویژگی های دانشگاه غربی در ایران راه اندازی شد بدون اینکه محتوی و مناسبات آن با جامعه ایرانی، فرهنگ و ارزشهای آن تناسب داشته باشد.

وزیر علوم با بیان اینکه در زمان پهلوی انتظار بومی سازی دانشگاهها را نداشتیم، می گوید: پس از انقلاب اسلامی علیرغم برخی اقدامات با گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی هنوز تلاش جدی در راه بومی سازی انجام نشده است که وظیفه خود می دانیم در این مسیر حرکت کنیم.

 دانشجو معتقد است بومی سازی دانشگاهها باید در دو محور محتوی دروس علوم انسانی و مناسبات انجام شود: "انتظار می‌رود دانشگاهها انسانهایی تربیت کنند که هدفشان از آموختن و بکارگیری علم تعالی بشریت باشد. از آنجا که علوم انسانی مقصد و مسیر حرکت سایر علوم را مشخص می‌کند جایگاه ویژه‌ای دارد و تحول در این علوم یک اصل اساسی است که در رابطه با این تحول تدوین و تدریس نظریات اسلامی در کنار آموزش و نقد نظریات مادی و غربی، غرب زدگی زدایی از دانشگاهها یک محور اساسی است."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *