جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

فدراسیون ازدوپینگی‌ها حمایت می‌کند

شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 221307
ملی‌پوش دوچرخه‌سواری ایران گفت: فدراسیون در خصوص بحث دوپینگ سهل انگاری می‌کند و از ورزشکارانی از مواد نیروز استفاده می‌کنند، حمایت می‌کند.
قادر میزبانی که این روزها به دلیل مصدومیت از ناحیه دیسک کمر رقابت‌های انتخابی المپیک 2012 لندن را از دست داده و مشغول فیزیوتراپی است، در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا»، در پاسخ به این سؤال که آیا فدراسیون دوچرخه‌سواری از وی حمایت لازم را به عمل می‌آورد یا خیر؛ گفت: خیر. به هیچ وجه. فدراسیون از این کارها بلد نیست. خودم مشکلات خودم را حل می‌کنم و کسی حمایتم نمی‌کند.

وی در خصوص اینکه به عنوان یک قهرمان توقعی از فدراسیون ندارد، ادامه داد: این موضوع را از مسئولان فدراسیون سؤال کنید و آنها در این مورد که چرا پیگیر نیستند باید پاسخگو باشند.

میزبانی تأکید کرد: فدراسیون در خصوص بحث دوپینگ سهل انگاری می‌کند و ورزشکاران دوپینگی و دوچرخه سوارانی که از مواد نیروزا استفاده می‌کنند را مورد حمایت قرار می‌دهد. این موضوع باعث شده تا در جامعه دوچرخه سواری ورزشکاران نسبت به دوپینگ بیشتر ترغیب شوند.

وی ادامه داد: با این برنامه از ابتدا هم مشکل داشتم و بارها در این مورد با فدراسیون درگیر شدم، چراکه این امر به هیچ وجه خوشایند فدراسیون و ورزشکاران نیست.

دوچرخه سوار تیم پتروشیمی گفت: در رقابت‌های انتخابی که فردا آغاز می‌شود نیز دوچرخه‌سواران از مواد نیروزا استفاده می‌کنند و وقتی به المپیک می‌روند دیگر از این مواد خبری نیست و نتایج و رکوردها پسرفت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

وی یادآور شد: از آژانس جهانی برای رقابت‌های داخلی نمی‌آیند و خود فدراسیون تست‌های دوپینگ را می‌گیرد. تست‌هایی که در این رقابت‌ها گرفته می‌شود در سطح پایینی است و مواد نیروزای مدرن و پیشرفته را نشان نمی‌دهد. در واقع این تست‌‌ها اصلا به درد بخور نیست و موادی را نشان می‌دهد که امروزه دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. البته فدارسیون هم از این تست‌ها دفاع کرده و آن را قانونی می‌داند.

میزبانی با بیان اینکه از الان می‌گویم که که در رقابت‌های انتخابی تست گرفته می‌شود که برای هیچکس هم مثبت اعلام نخواهد شد، در پاسخ به این سوال که آیا فدارسیون آگاهانه این کار را می‌کند، گفت: فدراسیون نفراتش را می‌شناسد و می‌داند هر دوچرخه سوار در چه سطحی قرار دارد. وقتی یک نفر از حد خودش بالاتر می‌رود، مشخص است کار خودش نیست و از مواد استفاده کرده است.

وی در پایان درخصوص امیر زرگری و مهدی سهرابی، لژیونرهای دوچرخه‌سواری ایران گفت: اجازه دهید در این مورد به شما جواب ندهم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *