يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

گول تخم‌مرغ‌های پوسته قهوه‌ای را نخورید

دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 220308
سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه به مردم در مورد استفاده از تخم‌مرغ‌های پوسته قهوه‌ای به عنوان تخم‌مرغ بومی هشدار داد.
علی فاتحی‌نیا امروز در گفت‌وگو با فارس در ابرکوه اظهار داشت: به تازگی مشاهده کردیم که در فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی،تخم‌مرغ‌هایی با پوسته قهوه‌ای رنگ به عناوین مختلف مانند تخم‌مرغ بومی، محلی و خانگی با قیمت بالاتر به فروش می‌رسد که در مورد مصرف این‌گونه فرآورده‌های دامی به مردم هشدار می‌دهیم.

وی افزود: تولید این نوع تخم‌مرغ در مرغداری‌های صنعتی و توسط نژاد خاصی از مرغ تخم‌گذار صورت می‌گیرد و به غیر از رنگ پوسته، از نظر ارزش غذایی و سایر ویژگی‌ها هیچ گونه تفاوتی با تخم‌مرغ‌های پوسته سفید ندارد.

فاتحی‌نیا هشدار داد: امکان غیر بهداشتی بودن این تخم‌مرغ‌ها به واسطه گذشتن مدت زمان زیاد از تولید وجود دارد و ممکن است مصرف این فرآورده مشکلاتی را برای سلامت شهروندان به وجود بیاورد.

وی با بیان برخی از شرایط تخم‌مرغ سالم از جمله دارا بودن نشان و تاریخ تولید از مردم خواست در خرید تخم‌مرغ به نکات لازم توجه کنند.

فاتحی‌نیا افزود: تا تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه سال جاری به تمامی مراکز عرضه مواد غذایی در مورد عدم تهیه و توزیع تخم‌مرغ بدون پرینت مهلت داده‌ایم و از مردم نیز می‌خواهیم از خرید تخم‌مرغ‌های فاقد نشان تولید کننده و تاریخ تولید خودداری کنند و در صورت مشاهده عرضه این‌گونه تخم‌مرغ‌ها مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه اطلاع دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اين ديگه چه مدل خبري اونم از شبكه دامپزشكي ابركوه !!!!
شما اگر ميخواهيد واقعيت و به مردم بگيد بهتره از توليد كننده هاي تخم مرغ تهران و مشهد هم كسب نظر كنيد