کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرط تأسیس شرکت هواپیمایی

8 ارديبهشت 1391 ساعت 5:30

رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه از 209 فروند هواپیمای مسافری ناوگان هوایی 49 فروند آن زمین‌گیر است، گفت: پیشرفت صنعت در گرو حمایت دولت و بانک‌ها از شرکت‌های هواپیمایی است.


کاپیتان رضا نخجوانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه حمایت از شرکت‌های هواپیمایی وظیفه سازمان هواپیمایی کشوری است، اظهار داشت: هم‌اکنون 14 ایرلاین فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد تنها یک شرکت هواپیمایی (ایران‌ایر) دولتی است و 13 ایرلاین دیگر خصوصی هستند.

وی با اشاره به اینکه 209 فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: حدود 160 فروند از این هواپیماها فعال است و 49 فروند دیگر در حال تعمیرات اساسی بوده و یا برنامه چک دارند و منتظر ورود قطعه از خارج هستند.

نخجوانی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل زمین‌گیری این هواپیماها، وضعیت نامطلوب اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی است که قطعاً با رتبه‌بندی ایرلاین‌ها تأثیر مستقیم دارد.

 * لزوم حمایت بانک‌ها از صنعت/ حمایت دولت در قالب واقعی شدن نرخ بلیت


وی با تأکید بر لزوم حمایت بانک‌ها از صنعت حمل و نقل هوایی و حضور سرمایه‌گذاران در این صنعت، ادامه داد: در این راستا لازم است با ایجاد زمینه‌های درآمد مطلوب برای سرمایه‌گذاران، آنها را برای سرمایه‌گذاری در این صنعت تشویق کرد، بنابراین باید با واقعی شدن نرخ بلیت، توجیه فنی و اقتصادی برای شرکت هواپیمایی و صنعت‌گراران ایجاد کرد.

 * شرط تأسیس شرکت هواپیمایی دارا بودن 5 فروند هواپیما است


 رئیس سابق سازمان هواپیمایی در خصوص صدور مجوز برای تأسیس شرکت هواپیمایی، خاطرنشان کرد: طبق قانون سازمان هواپیمایی کشوری، هر شرکت باید در گام اول، 5 فروند هواپیما داشته باشد، البته ایرلاین می‌توانند با سه فروند هواپیما نیز فعالیت خود را آغاز کند، اما به شرطی که هواپیماهای خود را افزایش دهد.


کد مطلب: 219734

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/219734/شرط-تأسیس-شرکت-هواپیمایی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com