چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱۰

افزایش اخیر یارانه‌ها غیرقانونی است

کار دولت طوفان تورم ایجاد می‌کند
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 215825
رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدام اخیر دولت در افزایش یارانه نقدی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند با طرح‌های غیرکارشناسی که طوفان تورم ایجاد می کند موافقت کند.
افزایش اخیر یارانه‌ها غیرقانونی است

به گزارش جهان به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه که اولین جلسه مجلس در سال جدید است، طی سخنانی نسبت به اقدام اخیر دولت در افزایش یارانه نقدی و پرداخت آن در پایان سال گذشته گفت: جدای از اینکه این اقدام خلاف صریح قانون است با شرایط کشور نیز متناسب نیست و کمکی به جلوگیری از گرانی نمی کند بلکه آن را تشدید می کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه این اقدام دولت کمکی به حل مسئله بیکاری هم نمی‌کند خاطرنشان کرد:‌ این اقدام هیچ افق روشنی برای تولید کشور ترسیم نمی‌کند. اگر دولت مجموعه‌ای از تصمیمات را با هم در نظر می گرفت مجلس قطعاً ‌آن را مورد توجه قرار می داد اما چنین مجموعه‌ای ملاحظه نشده است وگرنه مجلس چنانچه دولت در گام دوم، جلوگیری از تورم و کمک به رونق تولید و ایجاد اشتغال را ملاحظه می کرد با این اقدام موافقت می کرد.

وی تاکید کرد: اما مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند با طرح‌های غیرکارشناسی که طوفان تورم ایجاد می کند نظیر وضعیتی که در چند ماه گذشته رخ داد و ثروت مردم را تقلیل داد موافقت کند.

لاریجانی تصریح کرد: اگر نگاه اجمالی به اقدامات قدرت‌های زورگو در مقابله با ملت ایران داشته باشیم متوجه می شویم که نقطه کانونی مورد توجه آنها پیکره اقتصادی کشور است تا به توان اقتصادی کشور و تولید داخلی لطمه وارد کنند.

رئیس مجلس گفت: ملاحظه می‌کنید آنچه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طلیعه سال نو فرمودند که همت ملت در افزایش تولید و رونق تولید و حمایت از کار و سرمایه داخلی شود ، تحلیل شرایط نیروی انسانی، وضعیت کشاورزی و صنعت و رفتار قدرت‌های زورگو راهبردی دقیق برای ملت است.

نماینده مردم قم تصریح کرد: ‌اگر قوای سه گانه کشور در این جهت همفکری صمیمانه داشته باشند و محور تصمیمات را رونق بخشی به تولید قرار دهند، تحریم‌ها را به فرصتی برای جهش تولید بدل خواهند کرد و از تورم و گرانی جلوگیری و عامل اشتغال پایدار فراهم خواهد شد.

وی گفت: لازم است مجلس هشتم در ماه‌های پایانی خود مخصوصاً در تدوین بودجه سال 91 موضوع رونق تولید و افزایش بهره وری را چه در کمیسیون تلفیق و چه در کمیسیون تخصصی محور تصمیم گیری خود قرار دهد و در تحقق این امر راهبردی هیچ مصلحت اندیشی سیاسی را در نظر نگیرد.

ادامه دارد...

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام مگه قرار نشد قيمت خودرو هاي بالا رفته داخلي مثل 206 بياد پايين؟ الان كه رسيده به 17 ميليون...شما رو به رسالت رسانه ايتون قسم ميدم پيگيري كنيد و ببينيد اين چه آشفته بازاريه؟ چرا كسي پاسخگو نيست؟؟؟
United States
جناب لاریجانی هم که همیشه القای بحران میکنند
مگر آقا نفرمود اینقدر در جامعه القای بحران نکنید!
United States
این دوستمون ظاهرا تعریفی از کلمه بحران ندارن و تا یکی به سوءتدبیرهای دولت اعتراض می کنه با سوءاستفاده از فرمایشات رهبری و مصادره به مطلوب کردن اون فرمایشات سعی در توجیه دولت و تخطئه منتقدین دارن
Netherlands
بهتر بود وی توضیح می داد مجلس هشتم در این چهار ساله چه کار مثبتی در جهت "رونق تولید و افزایش بهره وری..." انجام داده است نه این که برای یکی دو ماه آخر کار شعار بدهد.
همچنین بزرگنمایی تاثیر یارانه بر تورم نوعی فرار به جلو برای مجلس هشتم و سلب مسئولیت در زمینه تورم است که این هم کار شعاری است.یعنی در این دوسال مجلس نمی توانست قانونی برای کنترل نرخ یارانه نقدی پرداختی دولت داشته باشد؟!
بالا بردن ارج و قرب مجلس با عمل در خدمت به مردم با کار کارشناسی امکان پذیر است وگرنه شعار دادن و بکار بردن اصطلاحات اینچنینی کمکی نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها واقعا تابلو کامنت میذارن!
دولت در حوزه اقتصادی ضعیف عمل میکنه بام یه عده ازش دفاع می کنن!!!!
ایول دکتر لاریجانی
Iran, Islamic Republic of
اقای لاریجانی ایا نمی دانند که قانون هدفمندی را همین مجلس تصویب کرد و چون بیشتر از همه دامن بعضی ها را گرفت می خواهند تق و لقش کنند. اصلا شما در دوران زمامداری خودتان در مجلس چه طرحی برای رونق اقتصاد تدوین و تصویب کردید جز پیچیدن به پر و پای مردمی ترین رئیس جمهور؟
Iran, Islamic Republic of
به نظرم مجلس محترم و دولت محترم هردو دارند با کمک هم دمار مردم رو در میارند
هردو واقعیت را می گویند ـ هردو مشکلات را می دانند ـ هردو از تورم و گرانی بدشان می آید و هردو به اصطلاح دنبال حل مشکل می گردند اما دریغا که هردو تا این لحظه فقط و فقط حرف می زنند و در عمل تقریبا هیچ
و ما مردم و خصوصا قشر حقوق بگیران و کارگران داریم چوب سخت این مدیریتهای غلط را می خوریم
خدا فقط می داند چقدر دل رهبرمان از اینها گله‌مند است
Iran, Islamic Republic of
پس چرا در جلسه سوال از رييس جمهور ساكت بود
Iran, Islamic Republic of
بابا مردم دارن زیر این گرونی ها کمرخم میکنند.آقای رییس جمهور دست بردار
Iran, Islamic Republic of
زمین گذاشتن طرح هدفمندی یعنی بازگشت به دوره رانت خواری و تبدیل شدن نان سرکه خورها و درد مستضعفین کشیده ها به کسانی که دو تابعیتی هستند و صفر درآمدشان را نمی شود شمرد و الان به مردم شریف ایران می گویند یارانه بگیر. 33 سال عدم اجرای هدفمندی به این منجر شد که فاصله طبقاتی در جامعه 7 برابر شود و مصرف انرژی از چین و ماچین برسد . بدون هیچ تولید و کار و تلاشی. آنها که بیشتر درآمد داشتند از قبل خانواده سالاری و وصل شدن به برخی مقامات هم بیشتر از یارانه ها استفاده می کردند. حداقل خوب است اخلاق فرزندان مسئولین در راهپیمایی داخل ماشین (!!!) یا توهین علنی شان به ملت (آقا زادگی یک افتخار است که پسر اقای ناطق گفت) را ببینیم و بعد راجع به گرانی حرف بزنیم. گرانی از اول انقلاب بوده تا حالا. منتهی الان شرایط تولید واقعی شده و معلوم شده که ما واقعا که هستیم . نه این که مثل فلان بنگاه متعلق به خانواده فلان فقط به دلیل ارزانی قیمت سوخت سود ببریم و پاداش آن چنانی برای خود منظور کنیم.
اجرای طرح یارانه ها تنها رانت خواران را عصبی کرده و بس. بیشترش هم جنگ روانی است برای بازگشت به دوره لفت و لیس.

امتحانش هم مجانی است .یارانه ها را قطع و قیمت ها را به حال قبلی برگردانید که مطمئنم فقط قسمت اول را عملی خواهید کرد. ضمنا امروز فقط طرح یارانه نیست که پس از یک سال این طور داد رانت خواران را در آورده (نمی دانم آن انقلابیونی که می خواستند از مستضعفین جهان رفع استضعاف کنند کجا هستند که لااقل به داد ملت خودشان برسند!!!!)

به قولی که امام گفت وقتی از یک کاری تعریف کردند اشکال وجود دارد. الان همان رسانه های داخلی و خارجی که هواخواه نخست وزیر محبوب بودند بر قضیه تحریم و یارانه و اختلاف دولت و مجلس دامن می زنند برای جنگ روانی . همه می دانند در این شرایط جنگ و اضطراب نه کار و نه سرمایه قرار نمی گیرد و خواسته رهبر انقلاب محقق نمی شود.
چه خوب است امثال اقای لاریجانی کمی در مورد سخن برادرشان در CNN بگویند که سیاست جمهوری اسلامی نابودی اسرائیل نیست. فقط باید سر احمدی نژاد را بتراشید؟