پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۲۶
گروه‌هاي دانشجويي و عدالت‌خواه ساكت نباشند

اتهامات رحيمي به توكلي؛ یا صحيح است يا دروغ؟!

سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 208617
اين استخوان نبايد لاي زخم بماند و از دو حالت خارج نيست يا تهمت‌هاي رحيمي به توكلي صحيح است يا دروغ. در هر دو صورت سكوت جنبش دانشجويي ضربه‌اي بزرگ به جريان تاريخي عدالت‌خواهي و مبارزه با فساد خواهد بود.
اتهامات رحيمي به توكلي؛ یا صحيح است يا دروغ؟!
گروه سیاسی جهان -
در روزهاي اخير معاون اول رئيس جمهور، آقاي محمدرضا رحيمي، احمد توكلي نماينده مردم تهران و يكي از فعال‌ترين منتقدان دولت در مجلس را به رانت‌خواري و زمين‌خواري متهم كرده است. نماينده‌اي كه از سالها پيش عليه فساد و رانت‌خواري و اشرافي‌گري برخي مسوولان به شدت و به شكلي علني فعال بوده است.

اتهام زني رحیمی در پي آن اجرا شد كه توكلي هفته گذشته در نشست جامعه اسلامي دانشجويان در مشهد، از مقاومت محمدرضا رحيمي در برابر احضار دادسرا، خط قرمز كشيدن رئيس‌جمهور به دور اطرافيانش و متعاقباً حضور بازپرس در دفتر كار وزير دادگستري براي بازجويي از معاون اول رئیس جمهور به شدت انتقاد كرد. توكلي بيش از آن نيز، ماجراي اختلاس 3000ميليارد توماني را جنايت اقتصادي توصيف كرده و از دانشجويان خواسته بود از تلاش قوه قضائيه براي برخورد با متهمان دانه درشت و شكستن خط قرمزهاي موهوم، حمايت كنند.

درباره اتهام معاون اول رئيس جمهور به نماينده تهران، وضعيت از دو حال خارج نيست يا آقاي توكلي رانت‌خواري و زمين‌خواري كرده و يا نكرده است. حالت سومي وجود ندارد و اتفاقاً در هر دو حالت فوق، جنبش دانشجويي و ديگر گروه‌هاي عدالت‌خواه نبايد ساكت و بي تفاوت بنشينند.

اگر اتهام رانت‌خواري و زمين‌خواري صحيح باشد، گروه‌هاي دانشجويي بايد از توكلي به قوه قضائيه شكايت كنند و او را در محافل دانشجويي و مردمي محاکمه كنند تا ديگر هيچ رانت‌خوار و زمين‌خواري خود را حامي و پرچمدار گفتمان ضد فساد نخواند و نتواند نعل وارونه بزند.

اما اگر اتهام رانت‌خواري و زمين‌خواري به توكلي، دروغ باشد، باز هم گروه‌هاي دانشجويي و عدالت‌خواهان نبايد ساكت باشند چرا كه از اين پس، ديگر هيچ نماينده و هيچ عدالت‌خواه ديگري جرات نخواهد كرد عليه مفسدان فرياد بزند و هزينه عدالت‌خواهي و اعتراض به فساد به شدت بالا خواهد رفت چرا كه همه توكلي را بخاطر خواهند آورد كه عليه مفسدان اعتراض كرد و مورد هتک و حمله قرار گرفت.

گروه‌هاي دانشجويي و عدالت‌خواهان شاید بگويند ما خبر نداريم و نمي توانيم تشخيص دهيم تهمت‌هاي رحيمي به توكلي صحت دارد يا ندارد. اما اين حرف صحيح هم دليل نمي‌شود تا آنها ساكت بنشينند. گروه‌هاي دانشجويي و عدالت‌خواه، مي‌توانند و بايد توكلي را در جمع آزاد دانشجويان با تريبون آزاد دعوت كنند، همه اتهامات و ابهامات را تك تك و جزء به جزء مطرح كنند و از توكلي بخواهند به آنها با سند و مدرك و دليل پاسخ دهد. اگر از پاسخ توكلي قانع نشدند، دوباره و سه باره و ده باره سوال بپرسند تا قانع شوند. اگر قانع نشدند، افشاگری کنند و رسما اعلام كنند پاسخ‌هاي توكلي ما را قانع نكرد و دلايل مدارك‌اش كافي و قانع كننده نبود... ولي اگر قانع شدند، از معاون اول رئيس جمهور بپرسند چرا به نماينده معترض، تهمت رانت‌خواري و زمين‌خواري زده است؟ و اصولاً چرا براي پاسخ‌گويي به اتهاماتش در پرونده بيمه ايران در دادسرا حاضر نشده است؟ و به جای دفاع از خود یا پذیرش اتهام و گردن نهادن به قانون، یک نماینده عدالت‌خواره را هتک کرده است؟

گروه‌هاي دانشجويي و عدالت‌خواه همچنين بايد از دستگاه قضايي بپرسند چرا بازپرس پرونده رحيمي براي بازجويي به نزد وي رفته است و اين حركت چه نسبتي با «آيين دادرسي علوي» و يا حتي «قانون آيين دادرسي كيفري» دارد؟

در هر صورت اين استخوان نبايد لاي زخم بماند و از دو حالت خارج نيست يا تهمت‌هاي رحيمي به توكلي صحيح است يا دروغ. در هر دو صورت سكوت جنبش دانشجويي ضربه‌اي بزرگ به جريان تاريخي عدالت‌خواهي و مبارزه با فساد خواهد بود و حضور موثرشان در صحنه، جريان عدالت‌خواهي و مبارزه با فساد را يك گام بلند به پيش خواهد برد.

بی‌تردید پس از روشن شدن همه ابعاد ماجرا، روسیاهی برای مفسدان و ویژه خواران باقی خواهد ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کسایی که تهمت می زنند باید اثبات کنند نه کسایی که مورد تهمت قرار می گیرند توکلی بدبخت اولا از کجا دلیل بیاورد که زمین خواری نکرده است باید حتما بره از سازمان ثبت استعلام کنه !!!!
Iran, Islamic Republic of
لطفا دانشجویان ارزشی خود رادر گیر بی تقوایی سیاسیون نکنند
شما از قبل نتيجه و حكم را اعلام و صادركرده ايد و اعتراض كنندگان به يك نماينده مورد دار را مفسد خوانده ايد. با اين تحميل نظري كه به مخاطبان مي دهيد انتظار اجراي عدالت را از امثالي چون توكلي، باهنر، زاكاني و... نبايد داشت
Iran, Islamic Republic of
البته ما فهميديم كه آقاي توكلي پاي منافع فردي كه برسد حاضر است از رهبري هم هزينه كند
پاس دادن رانت ها به رهبري كار غلط آقاي توكلي است كه شائبه درست بودن اتهامات را بالا مي برد
سلام
بالاخره توکلی این 3000متر زمین را گرفته یا نه؟
Iran, Islamic Republic of
همه این مسائل برمی گردد به ضعف دستگاه قضا
اگر این جماعت یه ذره به خودشون زحمت بدهند و از شهدا خجالت بکشند، وضعیت مملکت اینجوری نمی شه که رحیمی بشینه تو اتاقش و بازپرس بیاد خدمتش
واقعا جای تأسف داره
لانه فساد فاطمی را یادتان هست؟ چرا آنروز برای دانشجویان عدالتخواه تعیین تکلیف نمی کردید؟
قل تعالوا الی کلمه سماء بیننا و بینکم ان لا نعبد الا الله
بیاید برگردیم به رهنمود گرانقدر آقا که چیزی که احتیاج به اثبات قضایی دارد حتی اگر درست هم باشد مادام که ثابت نشده نباید گفت
Iran, Islamic Republic of
باباجان اين موضوع خيلي هم پيچيده نيست حضرت آقا دستور بدهند تا قوه قضائيه يكروزه جواب بدهد تا در جامعه توهمات از بين برود.
Iran, Islamic Republic of
براي دستگاه قضايي متاسفم كه يك متهم اقتصادي در جايگاه قدرت با كسي صحبت مي كند كه يكي از پاك ترين سياستمداران ايران است توكلي محبوب قلبهاست
Iran, Islamic Republic of
به احتمال زیاد رحیمی درست می گه چون متاسفانه کلاه شرعی گذاشتن برای کارای خلاف بین بعضی مسئولین وجود داره...
Iran, Islamic Republic of
دانشجویان عزیز این احتمال را هم در نظر بگیرند
هم آقای رحیمی و هم آقای توکلی هردو رانت خواری کرده باشندو در این صورت از هردو و نیز حامیان هردو به دادگاه شکایت برند.
United States
باید به آقای توکلی گفت با دستمال کثیف نمیشود شیشه را تمییز کرد این تعبییری است که آقا در مورد مبارزه با فساد به نمایندگان گوشزد کرده بودند!!!
Serbia
متنفرم از نگاه پر کینه و سرشار از غرور بعضی ها
واقعا جای تاسف داره یا آقای توکلی اشتباه میگه یا رحیمی ولی تو مملکت ما یکی بهشون معترض نمیشه
این یعنی یا یک مشکل دوطرفه وجود داره یا بقیه هم مشکل دارند نمیتونن حرف بزن
الان میشه مظلومیت علی رو لمس کرد که با کیا طرفه
Iran, Islamic Republic of
جفتشون از خدمتگزاران مملکت هستن گیر ندید بابا.
اولا دانشجوی عدالت طلب نه کند می شود و نه تند . اتهاماتی متوجه هردو طرف می باشد و این اتهامات بایستی مسیر خود را در دادگاه طی کند و با بازی رسانه ای نمی شود حق را به طرفین داد .
نکته دیگر اینکه هیچ کدام از دو طرف مورد دلخواه جریان دانشجویی عدالت طلب نمی باشند و بازی در زمین هریک از طرفین خیانت به جریان اصیل دانشجویی و عدالت طلب خواهد بود .
United Kingdom
توکلی اگه خودش رانت خواری کرده بود که نمیومد با جسارت از رانت خواری رحیمی حرف بزنه؟ هان؟
این هم یه مدل من درآوردیِ دیگه!!
اولا قوه قضاییه باید این کار رو انجام بده،
ثانیاً رحیمی باید اثبات کنه، نه توکلی رد اتهام.
United States
جنبش عدالتخواهي بايد در هر دو مورد پيگير شود - والسلام
Iran, Islamic Republic of
به جاي متلك به گروه هاي دانشجويي كه دستشون به جايي بند نيست به فكر قوه قضاييه باشيد تا كارش رو درست انجام بده.
مملكت قانون دارد. همه زير لواي قانون. سو استفاده و تحريك دانشجويان ممنوع. دانشجو وارد بازيهاي سياسي نمي‌شود. دانشجو قاضي نيست، اگر هم قاضي بود بايد صحبت‌هاي طرفين را مي‌شنيد.
United States
آقاجون دانشجویان عدالت طلب با هر مفسد اقتصادی که کاری ندارند به برخی از آنها کار دارند برخی مانند....!
Iran, Islamic Republic of
داشجوها خودشون بلدن چیکار کنن. شما لازم نکرده کار یادشون بدید.
گروه‌هاي دانشجويي و عدالت‌خواه ساكت نباشند
اتهامات توکلی و نادران به رحیمی؛ یا صحيح است يا دروغ؟!
Iran, Islamic Republic of
خدا از ...نگذره.تو عمرم به پاکی و سادگی احمد توکلی ندیدم
Iran, Islamic Republic of
وقتی قوه قضاییه ...
اونوقت چی کار باید کرد .
به کجا شکایت برد .
Iran, Islamic Republic of
توکلی هم فقط ادعا کرده، مگه اثبات شده؟
حرفهای آقا را یادتون هست؟ اتهامی که اثبات نشده چرا مطرح می کنید؟