يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۲
حسین شریعتمداری:

پيشگيري از شكستن آراء تكليف شرعي است

يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 208339
بسياري از نامزدهاي نمايندگي مجلس بر اين باورند كه در پي احساس يك تكليف شرعي قصد ورود به خانه ملت را دارند. اين احساس تكليف اگرچه قابل تقدير است ولي در برخي از موارد، انصراف از نامزدي و كنار كشيدن به نفع نامزد اصلح نيز مي تواند يك تكليف شرعي تلقي شود.
به گزارش جهان به نقل از كيهان، حسين شريعتمداري كه جمعه شب در يادواره 96 شهيد منطقه فين و حسن آباد كاشان شركت كرده بود، شرايط كنوني جمهوري اسلامي ايران را درخشان ترين دوران معرفي كرده و گفت؛ فردا در حالي 33 سالگي انقلاب اسلامي را پشت سر مي گذاريم كه طي 33 سال گذشته به همت امام راحلمان(ره) نسخه اسلام ناب محمدي(ص) را بر كرسي حاكميت نشانده ايم و از عقبه هاي تند و نفس گيري نظير كودتاهاي نافرجام، هجوم گروهك هاي تروريستي، غائله آفريني هاي منطقه اي، تحريم اقتصادي، جنگ 8 ساله، و دهها چالش پي درپي و بي وقفه به سلامت عبور كرده ايم.

وي افزود اگرچه هنوز گام هاي ناپيموده فراواني در پيش داريم ولي طي 33 سال گذشته گامهاي بلند و حيرت انگيزي به سوي نقطه ايده آل برداشته ايم تا آنجا كه امروز، به مقتدرترين و پيشرفته ترين كشور منطقه تبديل شده ايم و در پاره اي از رشته هاي نوين علمي در فهرست 10 رتبه اول جاي گرفته ايم.

مديرمسئول كيهان گفت: امروزه از يكسو ايران اسلامي به قله هاي بلند اقتدار نزديك تر شده است و از سوي ديگر آمريكا و متحدانش به قول كيسينجر روي قوس نزولي قرار گرفته اند.

وي با اشاره به نمونه هايي از اعتراف دشمنان بيروني و ارائه اسنادي از جايگاه كنوني ايران اسلامي گفت؛ همه تلاش دشمن آن است كه مردم ايران از اقتدار مثال زدني خود غافل باشند و اين الگو بيش از اين در منطقه و جهان تحول آفرين نباشد.

شريعتمداري در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به كساني كه فريب دشمنان را خورده اند گفت؛ فرصت حضور در چرخه تغيير تاريخ به نفع اسلام و ملت هاي محروم را كه ايران اسلامي نقش آفرين و رهبر انقلاب پرچمدار آن است، از دست ندهيد و افزود؛ انقلاب نسخه روشن و تعريف شده اي دارد كه قابل تحريف نيست بنابراين انقلاب اسلامي برخلاف ساير انقلاب ها فرزندان خود را نمي خورد، بلكه فرزندان ناخلف را تصفيه مي كند و در مسير حركت خود به توده هاي وفادار و فداكار كه خيل عظيم جوانان حزب اللهي از جمله آنها هستند مي افزايد.

مديرمسئول كيهان در ادامه سخنان خود به انتخابات پيش روي اشاره كرد و گفت؛ اگرچه مانند هميشه، تركيب مجلس شوراي اسلامي و از جمله، تركيب مجلس نهم براي دشمن از اهميت ويژه اي برخوردار است ولي در شرايط كنوني، اولويت دشمن در انتخابات، كاهش حضور مردم است.

وي به اظهارات «كنت تيمرمن» مسئول اسبق ميز ايران در سازمان سيا اشاره كرد كه گفته بود «اصلاح طلبان در يك دوره چند ساله، مجلس و دولت را در اختيار داشتند ولي كاري از پيش نبردند و قادر به تغيير ساختار جمهوري اسلامي نبودند» و نتيجه گرفت كه امروزه اصلي ترين مشكل دشمن، الگو شدن انقلاب اسلامي براي ملت هاي مسلمان است بنابراين خدشه دار كردن اين الگو از طريق سياه نمايي و كاهش حضور را در اولويت پروژه هاي خود قرار داده است و تحريم انتخابات از سوي مدعيان اصلاحات در همين راستا قابل ارزيابي است.

شريعتمداري در بخش ديگري از سخنان خودگفت؛ وقتي تعداد نامزدهاي اصولگرا و متعهد در يك منطقه چند برابر سهميه مجلس از آن منطقه است، حضور تمامي نامزدهاي اصولگرا مي تواند به شكستن آراء منجر شده و باعث شود افرادي كه صلاحيت كمتري دارند به مجلس راه يابند.ضمن آن كه انتخاب اصلح وظيفه همگان است.

وي افزود؛ اگرچه بسياري از نامزدها بر اين باورند كه در پي احساس يك تكليف شرعي قصد ورود به خانه ملت را دارند و اين احساس تكليف قابل تقدير است ولي پيشگيري از شكستن آراء نيز يك تكليف است بنابراين در برخي از موارد انصراف از نامزدي و كنار كشيدن به نفع اصولگراي اصلح هم مي تواند يك تكليف شرعي تلقي شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری اگر شما وهمفکرانتان تنگ نظرانه به انتخابات نگاه نمی کردید به یقین امار حضور مردم خیلی بیشتر از اینها می بود.
United States
اگه منظورتون اینه که تنگ مظری باعث میشه تا کسانیکه به اصول انقلاب و نظام پابند نیستن رد صلاحیت میشن خوب من موافق این تنگ نظری هستم اما اگر منظورتون اینه که کسانیکه سلیقشون با ما فرق می کنه جا می مونن منم با شما هم رای هستم و میگم سلایق مختلف زیر علم نظام باید حضور پیدا کنن