کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عشوه خاتمی پس از توصیه فرمانده سپاه

21 تير 1390 ساعت 14:42

محمد خاتمی در آخرین اظهاراتش گفته که ما از سال۸۴ نباید در انتخابات شرکت می‌کردیم! این بار اگر شرایط فراهم نشد حتما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم. او که از سوی افکار عمومی به عنوان ضلع سوم سران فتنه شناخته می‌شود در روزهای اخیر اظهارات متناقضی و البته برنامه ريزي شده داشته که با واکنش‌های متفاوت همراه شده است.اخبار موثق وجود دارد كه خاتمي تلاش دارد در خفا از فتنه اعلام برائت كند و در جلسات رسمي براي از دست ندادن راي ضدانقلاب مواضع متفاوت اتخاذ كند.


به گزارش جهان، خاتمی در هفته‌های گذشته به اصلاح‌طلبان توصیه کرده بود از نظام عذرخواهی کنند تا زمینه‌های حضورشان در صحنه سیاسی کشور فراهم شود. او همچنین به میرحسین موسوی هم توصیه کرد تا از نظام عذرخواهی و ابراز ندامت کند. اما مسئولان نظام از جمله سردار جعفری بازگشت اصلاح‌طلبان را مشروط عنوان کردند، اینکه باید از نظام عذرخواهی شود و از فتنه سبز تبری. 

این گفته‌های سید محمد خاتمی در حالی در "محافل خصوصی" اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود که اخیرا برخی سایت‌های ضدانقلاب اقدام به انتشار آن‌ها کردند. واکنش‌ها به گفته‌های خاتمی هم که با هتاکی آمیخته است تماما حکایت از این دارد که اردوگاه اصلاحات به هیچ‌وجه از تغییر موضع او راضی نیستند و وی را تنها یک آدم فرصت طلب می‌دانند. 

اما اخیرا اظهاراتی از خاتمی روی خروجی سایت‌های ضد انقلاب قرار گرفت که کاملا در تناقض با این گفته وی بود: اولویت اساسی و راهبرد اصلی اصلاح طلبان بازگشت به عرصه سیاسی به هر قیمتی است، انتخابات آتی مجلس فرصتی است که نباید به راحتی از کف دوم خردادی‌ها برود. 

او اخیرا در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی شمال کشور به طرح صریح دیدگاهش درباره انتخابات پیش رو پرداخته و گفته: ما از سال۸۴ نباید در انتخابات شرکت می‌کردیم! متاسفانه این اشتباه ما بود. این بار اگر شرایط فراهم نشد حتما در انتخابات شرکت نمی کنیم. وی البته افزوده که: این نظر شخصی من است و همه باید بعد از شور و رایزنی با هم تصمیم بگیریم. 

البته این گفته‌های خاتمی را که سایت‌های فتنه منتشر کرده‌اند نه تنها با استقبال مواجه نشد بلکه مورد تمسخر هم قرار گرفته است، چرا که اکنون خاتمی به عنوان فرد غیرقابل اعتماد شناخته می‌شود. 

باید گفت تناقضات موجود در مواضع آقای خاتمی، اینکه در محافل خصوصی حرف از انتخابات و حضور تمام قد در آن می‌زند و حتی کارگروه ویژه برای انتخابات مجلس تعیین می‌کند اما در محافل عمومی حرف از تحریم آن به میان می‌آورد رفتار منافقانه محسوب می‌شود .

اخبار موثق وجود دارد كه خاتمي تلاش دارد در خفا از فتنه اعلام برائت كند و در جلسات رسمي براي از دست ندادن راي ضدانقلاب مواضع متفاوت اتخاذ كند.


کد مطلب: 175589

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/175589/عشوه-خاتمی-توصیه-فرمانده-سپاه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com