کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاور کروبی:

خاتمی می‌خواهد ولی فقیه اصلاح طلب‌ها باشد!

18 تير 1390 ساعت 7:18

هر چند علاقه‌مندی سید محمد خاتمی برای بازگشت به نظام که این روزها محفلی ساخته برای فحاشی اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران به او در گذشته قابل پیش بینی بود اما به نظر می‌رسد این اقدام او شوک بزرگی به جریان فتنه وارد کرده است.


‫به گزارش جهان، علیرضا زاكانی قبلا از علاقه‌مندی خاتمی برای بازگشت به نظام خبر داده و گفته بود: وی به بازگشت به نظام علاقه مند است و در صحبت هایی كه با گروه اقلیت مجلس داشته اند، سه پیش شرط گذاشتند.

زاكانی البته این را هم گفته که: اما بازگشت خاتمی به صحنه نظام و انقلاب ملزم به توبه كردن در پیشگاه ملت است.

اما امروز و پس از گذشت بیش از دوسال از آغاز فتنه سبز و با نزدیک شدن به انتخابات مجلس نهم بازیابی جریان اصلاحات در دستور کار سران این جریان قرار گرفته تا جاییکه برای حضور در صحنه انتخابات همدیگر را دعوت به عذرخواهی از نظام می‌کنند. 

این همان اتفاقی است که دو هفته قبل افتاد. بنابر آنچه که سایت "کلمه" منتشر کرد، خاتمی از میرحسین موسوی خواسته تا از نظام عذرخواهی کند. البته این خبر بعد از دقایقی حذف شد. 

واکنش‌ها و انتقادات فراوانی که این‌روزها از سوی فتنه سبز علیه خاتمی می‌شود این فرضیه را قوی‌تر می‌کند که او آماده بازگشت به نظام است، بازگشتی که به گفته فرمانده سپاه مشروط به عذرخواهی از نظام و تبری جستن از اتفاقات ۸۸ است. 

مجتبی واحدی کسی است که این روزها بیشترین هجمه را علیه محمد خاتمی دارد. او اخیرا اظهاراتی داشته که تبدیل به خوراک رسانه‌های فتنه شده است. اظهارات مشاور مهدی کروبی در حالی این روزها در سایت‌های ضد انقلاب دست به دست می‌شود که وی طی آن گفته: افتخار می‌کنم دیگر اصلاح‌طلب نیستم! 

امروز جرس فایل کامل سخنان واحدی را روی سایت خود قرار داده است. واحدی اما حرف‌های جالب‌تری هم دارد که خداحافظی‌اش با اصلاحات به حاشیه می‌رود. 

او می‌گوید: "خاتمی می‌خواهد ولی‌فقیه اصلاح‌طلب‌ها باشد! من نمی‌توانم این وضعیت را تحمل کنم، اینطور نمی‌شود که فقط او حرف بزند و هیچ کس حق حرف زدن نداشته باشد. من با این همه سال سابقه کار سیاسی نمی‌توانم چند تا سوال سیاسی بپرسم." 

واحدی همچنین با طرح این سوال که "چرا هر چی خاتمی می گوید باید انجام شود؟ چرا یک عده فقط نگاهشان به دهان خاتمی است؟" می‌گوید: سوال من این است که چرا باید با جمهوری اسلامی مصالحه کنیم.


کد مطلب: 174916

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/174916/خاتمی-می-خواهد-ولی-فقیه-اصلاح-طلب-ها-باشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com