کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دو نفری که سال 68 به رهبر انقلاب رای ندادند

21 خرداد 1390 ساعت 10:59


به گزارش جهان، حسین جباری و یکی از دوستان و همکارانش، تنها کسانی بودند که همراه نمایندگان خبرگان در جلسه خبرگان سال ۶۸ حضور داشتند. تمام اعضای خبرگان بودند و این دو نفر که در قسمت تماشاچیان نشسته بودند. حسین جباری آن روزها محافظ رییس‌جمهور بود و بعد از این جلسه، محافظ رهبر انقلاب شد. از سال ۱۳۵۷ همان وقتی که سپاه تشکیل شد، به خدمت سپاه درآمد. یک دوره کوتاه دید و از ۱۸ سالگی محافظ حضرت آیت‎ا... خامنه‎ای شد. خاطره‌های زیادی دارد که بعضی از آن‎ها را با شور و شوق تعریف می‌کند. 

وی در گفت‌وگو با پنجره با اشاره به جلسه خبرگان رهبری که در آن به رهبری آیت الله خامنه‌ای رای داده شد، گفت: برای رهبری حضرت آقا هنگام رأی‌گیری همه ایستادند، جز دو نفر. یعنی اکثریت آرای خبرگان به ایشان رأی دادند...

سوال: بیشتر از دو نفر بودند. شش نفر که گویا یک نفر هم خود حضرت آقا بودند که به خودشان رأی ندادند.

جواب: من همین دو نفر را دیدم، چون در جایگاه تماشاچیان نشسته بودم، خیلی به جلسه تسلط نداشتم. یادم هست که یکی از این دو نفر، آقای طاهری‌اصفهانی بود.
 
سوال: بعدا هم متوجه نشدید مخالفان چه‎کسانی بودند؟

جواب: چون نظر اکثریت قاطع مجلس روی حضرت آقا بود، ما زیاد به مخالفان دقت نکردیم. این مسأله چیزی نبود که روی آن حساس شویم و بدانیم چه کسانی بلند شدند و چه‎کسانی نشستند. نتیجه رأی‌گیری اهمیت داشت که با اکثریت آرا به ایشان رأی داده‎اند.


کد مطلب: 170484

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/170484/دو-نفری-سال-68-رهبر-انقلاب-رای-ندادند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com