يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

جوابیه سازمان نظام پزشکی به بیانیه بسیج

يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 164817
جهان:متن زير جوابيه سازمان نظام پزشكي به نامه بسيج دانشجويي مي باشد.

بسم الله الرحمن الرحيم

مدير مسوول محترم سايت خبري جهان نيوز
با سلام و احترام
نظر به اينكه سرويس جامعه آن رسانه خبري در تاريخ ۱۰ ارديبهشت۹۰ ساعت ۱۴:۰۱ مطلبي با عنوان « نامه به احمدي نژاد و رونوشت براي لاريجاني: آقاي رئيس جمهور! بجاي راننده و نگهبان وزير بهداشت را مواخذه كنيد » از قول بسيج دانشجويي ۸ دانشگاه تهران نقل كرده كه در آن تهمت ها و اتهامات ناروايي به مسوولان و مديران سازمان نظام پزشكي و آحاد جامعه پزشكي شده است، مقتضي است مطابق قانون مطبوعات و خبرگزاري ها متن ذيل با عنوان « جوابيه سازمان نظام پزشكي به بيانيه سرگشاده بسيج دانشجويي تعدادي از دانشگاهها » در آن سايت خبري منتشر گردد.
نام بسيج همواره با ايثار، حق طلبي و عدالتخواهي ملت شريف ايران اسلامي عجين شده است و بسيج دانشجويي به عنوان قشر آزاديخواه و عدالت محور همواره در اذهان و قلوب مردم جاي داشته و دارد.اين بيانيه سرگشاده كه دغدغه ها و نگراني هاي دانشجويان بسيجي را در حوزه سلامت بازتابانيده است، نشاندهنده حساسيت و در صحنه بودن اين نهاد پرشور و انقلابي است كه ضمن ارج نهادن به ارزشهاي نهفته در اين اقدام، باعث نگراني و ناخشنودي عده زيادي از سپيدجامگان فداكار و از خودگذشته جامعه پزشكي گرديد كه همواره در مقاطع مختلف در كنار انقلاب، رهبري و مردم عزيز ايران اسلامي بوده اند.چه در زمان دفاع مقدس و با كمترين امكانات و تجهيزات و چه اكنون كه همگام با فناوري هاي روز، يكه تاز عرصه پيشرفت هاي علمي كشور هستند.
اگرچه توجه داشتن به اقشار مستضعف و محروم از وظايف اوليه هر مسلمان و گروه عدالتخواهي است، اما يك اقدام غيرمسوولانه آنهم از سوي افرادي غير از اعضاي جامعه پزشكي – كه الحق شايسته تنبيه و مجازات هستند – نبايد به ابزاري براي سياه نمايي و خط بطلان كشيدن بر زحمات شبانه روزي جامعه فرهيخته پزشكي و نهاد صنفي سازمان نظام پزشكي كه همواره حمايت از حقوق مردم و جامعه پزشكي را تحت لواي قانون سرلوحه خويش قرار داده، تبديل گردد، بلكه وزارت بهداشت به عنوان متولي اصلي حوزه سلامت و همچنين مراجع قضايي بايد ضمن پاسخگويي به مردم، با عاملان اين حادثه برخوردي عبرت دهنده داشته باشند.
شايان ذكر است پس از وقوع حادثه تاسف انگيز رها كردن دو بيمار نيازمند توسط يكي از بيمارستانهاي دولتي، رييس كل سازمان نظام پزشكي بسرعت معاونت انتظامي و اداره بازرسي اين سازمان را مامور بررسي ابعاد اين حادثه نمود تا در صورتي كه عضوي از جامعه پزشكي در آن دخيل باشد، مورد بازخواست و مواخذه قرار گيرد.
به اعتقاد نگارندگان بيانيه مذكور گويا تمامي مشكلات اين حوزه ناشي از اقدامات نادرست سازمان نظام پزشكي است در حالي كه اين سازمان با تصويب قانون برنامه پنجم توسعه كشور مبني بر سلب اختيار تعرفه گذاري بخش غيردولتي، تنها در حوزه هاي كارشناسي و تخصصي سلامت فعال است و در كنار حمايت از حقوق بحق جامعه پزشكي در نهايت به دنبال تامين سلامتي مردم عزيز كشور است.
دوستان تنظيم كننده بيانيه، احتمالا اطلاع ندارند كه قريب به ۸۰ درصد از خدمات حوزه سلامت در بخش سرپايي توسط پزشكان بخش غير دولتي در مطب ها و درمانگاه ها ارايه مي شود كه اگر اين روند فاسد يا ناكارآمد مي بود تاكنون شاهد اثرات اسفناك آن در حوزه سلامت بوديم.
متاسفانه در نگارش اين بيانيه اتهامات وارد شده بسياري بدون ذكر سند و دليل آمده است كه بيش از هر چيز شائبه دشمني و خصومت شخصي را در ذهن متبادر مي كند كه اين موضوع بدور از شان و جايگاه دانشجويان بسيجي به عنوان طلايه داران جنبش عدالتخواهي كشور است.
سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران بار ديگر تاكيد مي كند كه اين سازمان در سايه قانون و در جهت تامين سلامت جامعه حركت مي كند و تمام اختيارات و ظرفيت هاي قانوني خود را در راه ارايه خدمات بهتر و مطلوب تر به مردم بكار مي بندد و معتقد است كه دستيبابي به شعار جامعه سالم و انسان سالم تنها در گروي همدلي و وحدت مسوولان و دستگاه هاي متولي حوزه سلامت است.
بحمدالله اين سازمان از آغاز اجراي قانون برنامه پنجم توسعه همكاري و هماهنگي خوبي را در جهت تعيين تعرفه هاي بخش دولتي و غير دولتي خدمات حوزه سلامت به خرج داده و حضور كارشناسي و مشاوره اي خود را در نهادهاي تصميم گير ارتقا بخشيده است و با وجود اينكه بر اساس قانون وظيفه و مسووليتي در كنترل و نظارت بر تعرفه ها و امور درماني بيمارستانهاي دولتي و غير دولتي ندارد همواره به جامعه پزشكي توصيه و تاكيد كرده كه در رعايت تعرفه هاي اعلام شده قانوني پايبند و مقيد باشند كه در همين زمينه ضمن تشكيل ستادي ويژه براي بررسي رعايت قانون و تعرفه ها در بخش غيردولتي در سازمان نظام پزشكي، با نظارت قوه قضاييه در هيات هاي انتظامي، با متخلفان جامعه پزشكي بدون هيچگونه تسامحي بطور جدي برخورد نموده است.
در پايان ضمن آرزوي توفيق و درايت براي تنظيم كنندگان بيانيه فوق، از دستگاه قضايي مي خواهيم تا با عاملان و آمران رها كردن دو بيمار نيازمند در مناطق حاشيه شهر برخورد جدي و عاجل نمايند.
اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان نظام پزشكي
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دوستان همه چیز گفته اند اما نگفته اند که بالاخره چرا تمام مسئولین حوزه حاکمیتی بخش بهداشت و درمان از اعضای سازمان نظام پزشکی (نماینده صنفی پزشکان) و از سهامداران بیمارستانهای بخش خصوصی هستند