پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳۱
نامه‌ای به احمدی نژاد و رونوشت برای لاریجانی

آقای رئیس جمهور! بجای راننده، وزیربهداشت رامواخذه کنید

شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 164662
آقای رئیس جمهور! بجای راننده، وزیربهداشت رامواخذه کنید
سرویس جامعه جهان:بسیج دانشجوئی ۸ دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به رئیس جمهور که رونوشتی از آن هم برای رئیس مجلس ارسال کرده اند، نسبت به عدالتی در بخش سلامت انتقادات تندی را مطرح کردند.

به گزارش جهان متن این بنامه سرگشاده بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر احمدی نژاد، ریاست محترم جمهور
با سلام
امروز سالروز پیام هشت ماده‌ای امام خامنه ای به سران قواست. پیامی که امام ما در آن داد عدالت خواهی سر داد و سرلوحه ی حرکت‌های عدالت خواهانه ی مامومینش قرار گرفت.

اما از زمان صدور آن پیام ده سال می گذرد. زمانی که شاید کافی بود برای ریشه‌کن کردن فساد و بی‌عدالتی‌های فاحش در نظامی که داعیه دار عدالت است. در این مدت تلاش‌های خوبی در دولت شما برای نزدیک شدن به آرمان‌های این نظام عدالت خواه و خطوط ترسیم شده در پیام برداشته شده است و شایان تقدیر است. اما آنچه ما فرزندان آن پیر بصیر در این نامه می‌خواهیم به آن بپردازیم عدالت در نظام سلامت کشور است. در حالی که اماممان نمی خواهند خانواده‌ها جز رنج مریض داری رنج دیگری داشته باشند، شاهد موارد بیشمار بد رفتاری، پایمال کردن حقوق و نقض قوانین توسط بعضی پزشک ها و بیمارستان های کشور بوده‌ایم و هستیم. بعضی از این موارد به‌قدری دردآور و غیر انسانی بوده‌اند که رسانه‌های کشور ناچار از پرداختن به آن‌ها بوده‌اند و به عنوان داستان‌های عجیب در صفحه های حوادث آن‌ها را نشر می دادند. نمونه ی از این وقایع را در همین چند روز اخیر شاهد بودیم. رها کردن دو بیمار در وسط بیابان به جرم استضعاف در نظام و دولت حامی مستضعفین!

آقای دکتر،‌ ما از شما به عنوان داعیه دار عدالت می پرسیم؛ واقعاً مجرم اصلی در این حادثه و حوادث مشابه، راننده ی آمبولانس و نگهبان بیمارستان هستند یا مساله ریشه‌ای تر است و از جای دیگر نشات می گیرد؟

آقای دکتر آیا تبر عدالت نظام جمهوری اسلامی باید ریشه ی این درخت بی‌عدالتی را بزند یا به شاخ و برگ‌های آن بپردازد؟

آیا به جای دستگیری چند کارمند رده پایین و راننده و نگهبان نباید از وزیر محترم بهداشت پرسید که سامانه ی نظارت شما کجا است که بیمارستان های زیر مجموعه ی شما جسارت چنین حرکت‌هایی را پیدا کرده اند؟ آیا با یک بار دستگیر کردن چنین افرادی این مساله که مشتی است نمونه ی خروار حل می شود؟ یا ما باید نظام نظارت و مجازات متخلفین حوزه ی سلامت را اصلاح کنیم؟

آیا نباید از نمایندگان عضو در كمیسیون بهداشت مجلس ‌پرسید كه چه كمبودها و نقص‌هایی در قوانین موجب بروز چنین بحران‌هایی در نظام سلامت شده است؟ آیا قوانین مرتبط با حوزه‌ی سلامت پاسخگوی نیاز این بخش حساس و حیاتی مي‌باشد؟ آیا ساختارهای نظام سلامت بیشتر از آنكه به نفع مردم باشد، به نفع صنف پزشكان نیست؟

از جناب آقای دكتر صدر،‌ نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس سابق كمیسیون بهداشت مجلس و رئیس سازمان صنفی نظام پزشكی، نباید پرسید كه شما به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، از حقوق دو بیمار بخت برگشته و بسیاری موارد مشابه دیگر حمایت می كنید، یا به عنوان نماینده پزشكان و سهامداران بخش خصوصی در سازمان نظام پزشكی، به دنبال تبرئه كردن فعالان این حوزه بر خواهید آمد؟

برنده اصلی اتفاق رخ داده كیست؟ آیا غیر از این است كه با بروز چنین اتفاقی سیل خیرات و بركات به سمت بخش خصوصی كه ایشان رئیس نمایندگان آنها در سازمان نظام پزشكی هستند، سرازیر می شود؟ آیا نمی توان تصور كرد كه این هم یكی از روش های انتقال بیمار از مراكز دولتی به مراكز خصوصی است؟

هنگامی كه این وضعیت را مي‌بینیم دیگر سخنان وزیر بهداشت سابق عجیب به نظر نمي‌رسد كه: "هر سال حدود ۷۰۰ هزار نفر به جهت لزوم استفاده از یك خدمت پزشكی نسبتاً مهم مانند یك جراحی بزرگ و یا درمان یك بیماری صعب‌العلاج، برای تأمین هزینه‌های درمان مجبورند ماحصل پس‌انداز و اندوخته ی سال‌ها كار و تلاش خود را به صورت یكجا صرف این امر نمایند و بدین‌وسیله از طبقه متوسط اجتماع به طبقه ی فقیر تبدیل مي‌شوند و در این میان فقرا نیز تكلیف نامشخصی دارند و در مواجهه با چنین هزینه‌هایی حیات و زندگی آنها دچار تهدید و صدمه ی جدی مي‌شود”

جناب آقای رییس جمهور، در اين شرايط كه حضور غیر قابل انکار سيستم مافيايي در ساختار نظام سلامت، جان و مال مردم را به نفع گروهي پزشك‌نماي كاسب‌كار به باد فنا داده است، اصلاح اين ساختار از درون آن، امري ناممكن مي‌نمايد. مشکل فعلی نظام سلامت ما معضلی ریشه ای است که رها کردن بیمار در بیابان، رعایت نشدن حقوق بیماران، گرانی تعرفه ها، وجود زیر میزی ها، داروهای تک نسخه ای و بازار سیاه دارو و... تنها بخش کوچکی از بروزها و نمودهای آشکار آن است؛ مشکل اصلی و ریشه ای نظام سلامت کشور ما آن است که ذینفع های تشکیلات صنفی سازمان نظام پزشکی توانسته اند در جایگاه های حاکمیتی و دولتی رخنه کنند و نظام قانون گذاری و سیاستگذاری کشور را به نفع صنف خود مصادره کنند.

وخامت اوضاع تا آنجاست که حتی در بعضی از موارد این اختیارات حاکمیتی به طور صریح و قانونی به آنها واگذار شده است. از جمله مصادیق حضور اعضای این صنف در جایگاه های حاکمیتی و دولتی می توان به موارد ذیل اشاره کرد: حضور اعضای ارشد سازمان نظام پزشکی در کمیسیون بهداشت و هیأت رییسه ی مجلس؛ حضور این تشکل صنفی در جایگاه های معاونتی و مدیریتی وزارت بهداشت؛ ریاست سهامداران بیمارستان های خصوصی بر بیمارستان های دولتی؛ حضور پزشکان و سهامداران بخش خصوصی در هیأت های علمی دانشگاه های دولتی علوم پزشکی؛ و تشکیل دادگاه های قصورات پزشکی ذیل تشکل ذینفع نظام پزشکی. حضور اعضای ذینفع صنف در جایگاه های حاکمیتی مانند آن است که داوری بازی فوتبال به سهام دار یکی از باشگاه ها سپرده شود. نتیجه چنین بازی‌ از پیش واضح است.

باید گفت تنها با ورود جدی هیئت دولت و همکاری و همراهی مجلس شورای اسلامی اصلاح چنین ساختار فاسدی مي‌تواند صورت پذیرد. فلذا در اینجا از شما و ریاست محترم مجلس درخواست داریم اقدامات زیر با تمام قوا پیگیری کنید:

۱. منع قانونی فعالیت مدیران سازمان صنفی نظام پزشكی و سهامداران بخش خصوصی در مناصب حاكمیتی اعم از مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی و قوه قضائیه و پزشكی قانونی.

۲. منع قانونی اشتغال پزشكان در دو بخش دولتی و خصوصی به طور هم‌زمان.

۳. گرفتن مسئولیت تعرفه‌گذاری از سازمان نظام پزشكی و سپردن آن به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی.

۴. باز مهندسی ساختار معیوب وزارت بهداشت در جهت تقویت امر نظارت بر مراكز درمانی اعم از خصوصی و دولتی.

۵. ایجاد نهاد‌های قدرتمند حمایت از حقوق بیمار و تصویب قوانین بازدارنده جهت حمایت از حقوق بیماران.

۶. ایجاد دادگاه های تخصصی عادلانه، مستقل از سازمان صنفی و ذینفع نظام پزشكی.

برای شما و دیگر خدمتگزاران نظام در پیگیری و اجرای این مسایل تا تحقق عدالت در این حوزه آرزوی توفیق داریم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاتة

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تهران، امام صادق (ع)، علم و صنعت، علامه طباطبایی، خواجه نصیرالدین طوسی و شهید بهشتی.
رونوشت به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی آقای دکتر لاریجانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وقتی سهام بیمارستان های خصوصی هر سهم ۱۰۰میلیون تومان بین خانم ها و آقایان پزشک معامله می شود،انتظار دارید کسی بفکر بیمار باشد؟بیمار یعنی اسکناس۰تشخیص غلط و جهت دار بیماری ها،دارودرمانی غلط،ایجاد بیماری به منظور سود بیشتر،فساد مالی در بیمارستانهای دولتی و خصوصی از عوامل سقوط اخلاقی برخی پزشکان ایرانی به سطح زالوهای بازاری شده است۰خیلی ها تحصیل می کنند،ولی گویا پزشکان متخصص تافته جدا بافته اند۰چرا ۱۰۰/۰۰۰پزشک از خارج وارد نمی کنید تا انحصار این حضرات خرد شود۰
United Kingdom
واقعاچه دنیایی شده شخص دوم مملکت اینقدرمظلوم!!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه نظام سلامت کشور، دچار آنارشیسم جدی است. حقوق اولیه بیماران رعایت نمی شود. مبنای هر چیزی، پول شده است. اگر کسی پول نداشته باشد باید بمیرد. افراد تصمیم گیر و موثر در نظام سلامت ، مانند رییس نظلام پزشکی فعلی در چندین بیمارستان و دی کلنیک مسعولیت های فراوان نیز دارند؟ آیا این افراد می توانند مشکل مردم را درک کنند یا دنبال منافع خود هستند؟
Iran, Islamic Republic of
آخ دست رو دلم نزار طبيبي كه طبابت كند بوعلي سينا بود اينها همه دنبال تجارتند نه طبابت . يك سوال از هركس خواست وزير بهداشت شود بپرسيد و مصاحبه و دفاع تمام: چند مريضي را طبابت كردي نه تجارت(پول نگرفتي يا چشمت به پول نبود)؟؟؟
جناب بسیج دانشجویی و همه علاقه مندان به اسلام و انقلاب ، تا وقتی که ما در انتخاب مسئولان و نمایندگان ، جناحی برخورد می کنیم نتیجه ای جز این نخواهد داشت . فقط یک نمونه در راستای مطالبی که شما گفتین رو می خواهم بگویم :
وقتی در مجلس امثال دکتر صدر فقط به خاطر جناح بازی میره میشه عضو هیئت رئیسه ، فردی که به گفته خودتون رئیس نظام پزشکیه و معلومه که طرفه کیه ، ولی یکی مثل دکتر پزشکیان فقط به خاطر اینکه وزیر خاتمی بوده باید کنار بمونه ، چیزی جز این انتظار دارین . شما به سخنرانیهای دکتر پزشکیان در مجلس هنگام تصویب بودجه توجه کنید ، بیشتر این حرفایی رو که شما اینجا میخواید رو ایشون به طور کامل تر اونجا مطرح کرده؛
منع قانونی اشتغال پزشکان به طور همزمان در دو بخش خصوصی و دولتی و خیلی چیزهای دیگه .
گفتا ز چه نالیم از ماست که بر ماست
Iran, Islamic Republic of
رها کنندگان بیماران یک مشت مزدور بودند که به خاطر تخریب رئیس جمهور اسلامی این کار را انجام داده اند و این نظر بنده است .
آن راننده و کارکنانی را که دستگیر کرده اند آن روی سکه همان بیماران رها شده در بیابان هستند
برای سرویس دهی و سر پا نگه داشتن بیمارستان، مسئولین آن دست به رها سازی بیماران بی پارتی و بی پول در بیابان زدند.
اکنون پس از آن رسوائی وزارت بهداشت برای سر پا نگه داشتن و سرویس دهی وزارتخانه اقدام به قربانی کردن چند کارمند گوش به فرمان بی پارتی بدبخت نموده است این کار از کار قبلی کثیف تر است.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من یه مسئول باید حواسش به زیر دستاش باشه. اما دلم برای احمدی نژاد میسوزه. بنده ی خدا هر چقدر کار میکنه یه عده تمام عملکردشو زیر سوال می برند.توی این مورد هم همینطور. وقتی یه عده به اصطلاح طبیب وجدان کاری و اخلاق انسانی ندارند رئیس جمهور میتونه چه کار کنه یا حتی وزیر بهداشت ؟! چند تا بازرس بذاره. چند تا بازرس برای بازرسهاش بذاره و همینطور تا آخر ...
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا هركس هرجا هر غلطي ميكند مقصر رئيس جمهور است، بيچاره دكتر احمدي نژاد و خوش به حال سران دو قوه ديگر
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
اين يك توطئه حساب شده از طرف افراد ضد انقلاب بوده كه براي تخريب مسئولان مسلمان و مومن تدارك ديده شده و جا دارد كه توسط اداره اگاهي بشدت مورد پيگيري و مداقه و بررسي قرار گرفته و مجريان و برنامه ريزان اين جنايت سبوعانه به اشد مجازات محكوم شوند .
Iran, Islamic Republic of
طب اسلامی را احیا کنید تا بخشی از مشکلات حل شود
وزیر بهداشت باید عزل شود بخدا اگر در بلاد کفر اتفاق میافتاد وزیر استعفا و دولت عذرخواهی میکرد خجالت داره
Russian Federation
سایت ها و رسانه های ضد انقلاب به اندازه ی کافی از این موضوع مشکوک برای تبلیغات بر ضد جمهوری اسلامی و مسئولین آن استفاده می کنند، لطفآ شما دیگر به آنها کمک نکنید!
United States
مگر وزير بهداشت گفته كه چند نفر در بيمارستان خلاف كنند ؟
مگر وقتي چند تن مواد مخدر وارد كشور شده و توزيع ميگردد فرمانده نيروي انتظامي گفته كه وارد شود ؟
این چه مغلطه‌ایست؟!
در كشور 77 ميليوني 1000 اتفاق ناگوار ديگر كه از رهاسازي دو بيمار مهم تر است مي افتد كه شما خبر نمي شويد و اگر هم خبردار شويد اينگونه به آن نمي پردازيد .
آيا شده تا كنون راجع به معتادان و انواع مواد شيميائي مخدر اين همه جنجال براه بيندازيد ؟
اگر قرار است مسئولين بالا مورد مواخذه قرار گيرند حتما" آقاي ريس جمهور هم مقصر است .
با تشكر
Iran, Islamic Republic of
سلام. بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران به یک مسئله خیلی مهم مردم در این نامه پرداخته اند و واقعا از درد مردم گفته اند. دستشان درد نکند. مایه تاسف است که آقای دکتر صدر که نماینده مردم هستند بیشتر حافظ منافع مافیای نظام پزشکی هستند تا مردم.
Iran, Islamic Republic of
دست از سر داش محمود ما وردارید
بس است
Iran, Islamic Republic of
ما شا الله به این بصیرت حضرات بسیجی
با این نامه بسیار بسیار موافقم.
بابا یه سوال
اون راننده یا نگهبان سرخود که نرفته اون دوتا بیمار را بندازه اونجا.
حتما یکی از اون بالایی ها بهش دستور داده. چرا اون رو نمی گیرند.
نکنه رییس بیمارستان یا سرپرستار یا رییس بخش از دوستان جناب «م» اسلام شناس هست که با اونا کار ندارن.
به این میگن عدالت از نوع دولت دهم.
کسای دیگه خرابکاری کردند وزیر بیچاره که اینهمه تلاش میکنه چرا جواب بده عجیبه از نسل دانشجو با این دیدگاه
Russian Federation
اگر توی یه کشور اروپایی بود وزیر چند بار می آمد در تلویزیون از مردم عذرخواهی می کرد و بعدش هم استعفا می داد
اگر قرار باشد پزشك از خارج از كشور دعوت شود كه يكي از عزيزان نظر داده بود تا انحصار شكسته شود بهتر است از كشورهاي مسلمان و دوست دعوت شود تا فرهنگشان با مردم ما همخواني داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
آقا چرا نمی فهمی این مدیر بی لیاقت رو کی مدیر کرده ؟؟؟؟
پس وزیر هم مقصره اون تشخیص داده این بابا برای مدیریت فلان بیمارستان مفیده .............
Iran, Islamic Republic of
"آقا چرا نمی فهمی این مدیر بی لیاقت رو کی مدیر کرده ؟؟؟؟
پس وزیر هم مقصره اون تشخیص داده این بابا برای مدیریت فلان بیمارستان مفیده ............."



عجب نظر مضحکی
هیچکس با علم به اینکه کسی ضعف مدیریتی داره جایی منصوبش نمی کنهکه در نهایت باعث ضربه به خودش بشه
وزیر هم فکر کرده اینا قوی هستن و منصوبش کرده تازه همه این حرفا با حساب این احتماله که مدیر بیمارستان مقصر باشه شاتیدم نباشه خدارو چه دیدی
Iran, Islamic Republic of
گویا برخی از کسانیکه نظر داده اند اصلا متن نامه را نخوانده اند. توی نامه خواسته که اصلاحات ساختاری و قانونی در نظام سلامت صورت بگیرد نه اینکه برخورد فردی صورت بگیرد. مشکل نظام سلامت جدی است. این مافیای نظام پزشکی بایستی شکسته شود
Iran, Islamic Republic of
در اين 6 سال واقعاً روند بسيار عالي داشته. از آقاي بسيار با هوش و متدين، دكتر لنكراني تا خانم دكتر دستجردي. روند ناگهان سرعت گرفت. و به اميد خداوند سرعتش بيشتر مي شود. ضمناً هر كس مسئول كار خودش است. و تيتر شما از عدالت خارج است.
هركس بايد سزاي اعمال خويش را ببيند.
البته ويز بهداشت بايد افراد را به شدت مواخذه كند.
Iran, Islamic Republic of
گنه کرد در بلخ آهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری
از چین و دیگر کشورها یاد بگیرید
وزیر را به دادگاه فرا بخوانید
Iran, Islamic Republic of
سلام. چرا نمایندگان مجلس وزیر بهداشت را به مجلس فرا نمی خوانند؟ آقای دکتر صدر شما نماینده مردم هستید یا وکیل پزشکان؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در مطب خصوصي پول ميگيرند در بيمارستان دولتي مداوا مكنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سلام. از دادستان محترم تهران می خواهم که ابعاد این قضیه ناگوار را روشن سازند و در برخورد با مسئولان خاطی مسامحه نکنند
Iran, Islamic Republic of
فعلا که همه چیز به کام پزشکان، دندانپزشکان و دارو سازان است. بیچاره بیماران نیازمند که توان پرداخت هزینه های سنگین دارو و درمان را ندارند، دفترچه بیمه هم که صرفا یک اسم را از بیمه یدک می کشد. راستی چرا داروخانه ها کماکان حق فنی می گیرند!!!؟ در مواردی برای دادن یک پماد آ.د با نسخه هم حق فنی می گیرند؟
اینکه برخی گفتن در کشورهای اروپایی مسئولان در قبال خطاها عذرخواهی میکنن، احتمالا یک نمونه اون آقای برلوس کنی هستن؟