کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آستانه اجراي هدفمندسازي يارانه ها،

دولت وارد نشد؛ گره متروي تهران باز شد

11 آبان 1389 ساعت 11:04

عليرغم همه اعتراض چند ماهه مجلس و شوراي شهر و شهرداري، دولت هيچ قدمي براي اجراي تعهدات خود در قبال حمايت از متروي تهران بر نداشته است.در همين حال رئيس جمهور چند شب پيش در رسانه ملي بر حمايت از شهرداري ها تاکيد کرد.



به گزارش جهان، عدم حمايت دولت باعث شد که قاليباف در آستانه اجراي قانون هدفمدسازي يارانه ها، شخصاً براي حل مشکل متروي تهران وارد کار شود و احتمالا بزودي تغييرات جدي در اين بخش اتفاق خواهد افتاد.تصميم شهرداري تهران در حالي است که مدتي پيش مدير عامل متروي تهران هشدار داده بود که در صورت عدم حمايت دولت، با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، متروي تهران محل نزاع و اغتشاش مي شود.

حدود 5 سال است که براي ورود واگن‌هاي جديد و مورد نياز مترو قراردادي بالغ بر 630 ميليون يورو با شرکت واگن سازي تهران منعقد شده است که براي گشايش LC  مشکلات جدي وجود داشته است؛ که بالاخره با تلاش شهردار تهران LC مورد نظر گشوده شد.

به گفته معاون شهردار تهران گشوده شدن LC مورد نياز خريد واگن‌هاي جديد مترو مي‌تواند تحول بزرگي را در مجموعه مترو به وجود آورد. به گونه‌اي که با ورود تمام واگن‌هاي مورد قرارداد، ميزان جابه جايي‌ها در مترو به 4 ميليون نفر در روز مي رسد.

تشکري هاشمي با بيان اين که يکي از موضوعات مورد تاکيد شهردار تهران همواره اين بوده که مردم بايد حداقل مشکلات را در ترددهاي شهري داشته باشند، گفت: با توجه به اجراي طرح هدفمند کردن يارانه‌ها و نگراني‌هايي که از جابه جايي شهروندان وجود دارد، شهرداري تهران مسووليت تامين منابع و بازپرداخت LC گشوده شده را برعهده گرفته تا مردم و شهر دچار مشکلات جدي نشوند. در اين ميان انتظار مي‌رود که دولت نيز نسبت به پرداخت کامل اعتبارات مصوب مترو اقدام کند.

همچنين روز گذشته قاليباف اعلام کرد که عليرغم عدم مساعدت دولت، نرخ اتوبوس و تاکسي تا پايان سال تغيير نمي کند. وي همچنين از عدم اجراي تعهدات دولت در حمايت از متروي تهران گلايه کرد.


کد مطلب: 142254

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/142254/دولت-وارد-نشد-گره-متروي-تهران-باز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com