کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیرو خبر جهان درباره برخورد مأموران شهرداری با یک زن

توضیحات شهرداری منطقه 19 درباره یک خبر +توضیح جهان

22 مهر 1389 ساعت 17:51

توضیحات روابط عمومی محترم شهرداری منطقه 19 مربوط به خبر "خبرنامه محترم دانشجویان ایران" می باشد و برای اثبات این امر دوستان شهرداری و مخاطبان ارجمند را دعوت به بازبینی خبر در ادامه همین توضیح دعوت می کنیم. حتما شما هم اعتراف می کنید که در خبر جهان نشانی از عباراتی چون: "هفتاد نفر نقابدار" ، "سربازان رژیم صهیونیستی" ، "طناب پیچ کردن افراد" ، "اراذل و اوباش" و ... دیده نمی شود!


به گزارش سرویس جامعه جهان، در تاریخ 19 مهر براساس اخبار رسیده به سرویس و مصاحبه های خبرنگار جهان خبری با عنوان "پیگیری برخورد مأموران شهرداری با یک زن" در سایت کار شد که توضیحات ذیل از طرف روابط عمومی شهرداری منطقه 19 در این خصوص برای جهان ارسال گردیده است. ابتدا به این توضیحات و پس از آن به توضیح جهان توجه فرمایید.

مدیر مسئول محترم سایت جهان نیوز
سلام علیکم؛
با احترام با عنایت به انتشار گزارشی در آن رسانه با عنوان " اين خانه را ماموران نقابدار شهرداري منطقه 19 تهران تخريب كردند" در تاریخ 18 مهر 89 ، خواهشمند است دستور فرمایید توضیحات ذیل به عنوان پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه 19 در ان سایت منتشر شود.

شرح ما وقع و سابقه تاریخی موضوع
ملک مورد اشاره در گزارش ، در اصل واحد یک طبقه قدیمی ساز بدون مجوزی بوده است که در تاریخ 29/ 1/ 86 رای کمیسیون ماده 100 مبنی بر تخریب آن صادر شده و در تاریخ 15/2/86 این رای به مالک ابلاغ شده است. همانگونه که همگان مستحضرند اعضای کمیسیون ماده صد متشکل از یک قاضی، یک نفر عضو شورای اسلامی شهر و نماینده وزارت کشور است که رای صادره آن برای شهرداری ها و همه ضابطان قضایی کشور لازم الاجراست. به دنبال صدور این حکم ضابطان اجراییات انتظامی در محل تخلف حاضر و بارها با اخطار به مالک بر ضرورت اجرای حکم تاکید کرده اند . این رای در تاریخ های 9/8/88 ، 16/8/88 و 6/6/89 و16/6/89 به مالک تذکر داده شد که در آخرین بار تذکر، مالک نیروهای انتظامی را مورد ضرب و شتم قرار داده که مدارک و صورتجلسه این اقدام در کلانتری 159 موجود است. پس از ممانعت از انجام حکم قضایی گزارش به رییس دادسرای ناحیه 16 ارسال می شود که قاضی آن را به شعبه 8 بازپرسی ارجاع می دهد و ایشان بدلیل اهمیت موضوع ، مسئولیت کار را به پایگاه پنجم پلیس امنیت می سپرند. این در حالی است که شهرداری منطقه برای رفع مشکل محل سکونت ساکنان ، از شورایاران محل می خواهد تا با پادرمیانی از مالک بخواهند نسبت به احداث 2 طبقه بنا با مجوز قانونی اقدام نماید. متاسفانه علیرغم ریش سفیدی شورایاران ، مالک نسبت به دریافت مجوز احداث قانونی اقدامی نکرده و نه تنها به قانون تن نمی دهد بلکه از داخل به صورت شبانه و غیرقانونی با کمک تعدادی افراد ناشناس ، اقدام به ساخت و سازهای غیرقانونی دیگری در این ملک کرده و سه واحد مسکونی برپا می کند . پس از طرح شکایت در پلیس امنیت ، حکم بازداشت خاطیان صادر و طبق قانون با ایشان برخورد می شود .

نحوه انتشار خلاف واقع گزارش تخریب و ذکر چند نکته
به این کلیدواژه ها توجه کنید : "هفتاد نفر نقابدار" ، "سربازان رژیم صهیونیستی" ، "طناب پیچ کردن افراد" ، "اراذل و اوباش" ضرب و شتم زن و کودک و خراب کردن خانه بر سر آنان" و ... . همه این ها به انضمام داستانی عجیب و غریب و یکطرفه، اگر نگوییم بداخلاقی، بدون شک کم لطفی رسانه ای است به کارکنان خدوم نیروی انتظامی و شهرداری تهران به سبب اجرای قانون !

کاش همه داستان را برای خوانندگان نقل می کردید تا آنها هم بدانند که فردی که بی محابا حقوق شهر و مردم آن را نقض کرده و برای منفعت طلبی هایش از هیچ تخلفی فروگذار نکرده ، چگونه در مقابل قانون می ایستد و به همراه دار و دسته اش چندین مامور انتظامی و ضابط قضایی را مجروح می کند ! 

                     

کدام قانون شرعی و مدنی این اجازه را به متخلفی می هد که سنگ و آجر بر سر ماموران نیروی انتظامی کشور بریزد و با عربده و توهین و فحاشی بر تخلف خود اصرار کرده و رسانه هایی هم که داعیه حق طلبی دارند از او و هم دستانش دفاع جانانه کنند ؟!! و برای کاوش حقیقت زحمت پیگیری موضوع از مراجع ذی صلاح انتظامی را به خود ندهند. 

                    

این جوابیه مستند به عکس هایی است از اقدامات این فرد و نزدیکانش در مواجهه با ماموران انتظامی تا کمکی باشد برای شفافیت بیشتر موضوع . خوب بود در کنار تصاویر یکطرفه و بازسازی شده ، این تصاویر را هم انعکاس می دادید و به روش رسانه های منصف ، قضاوت را هم به مردم می سپردید .

به این عکس ها توجه کنید ، امیدواریم همانگونه که بر اساس اطلاعات یک جانبه و نادرست ، احساس تکلیف دینی شما را به انتشار مطلب یاد شده واداشت ، همان احساس وظیفه شمارا به جبران انتشار مطالبی نادرست که اسباب زیر سوال رفتن خدمات ماموران نیروی انتظامی و شهرداری تهران را فراهم آورده ، وادارد.

با احترام
روابط عمومی شهرداری منطقه 19 

توضیح جهان:
1- توضیحات  روابط عمومی محترم شهرداری منطقه 19 مربوط به خبر سایت"خبرنامه محترم دانشجویان ایران" می باشد نه سایت جهان و برای اثبات این امر دوستان شهرداری و مخاطبان ارجمند را دعوت به بازبینی خبر جهان در ادامه همین توضیح دعوت می کنیم. حتما شما هم اعتراف می کنید که در خبر جهان نشانی از عباراتی چون: "هفتاد نفر نقابدار" ، "سربازان رژیم صهیونیستی" ، "طناب پیچ کردن افراد" ، "اراذل و اوباش" و ... دیده نمی شود!

2- جهان در انعکاس مطلب زحمتکشان شهرداری از نشان دادن عکس هایی که به نظر این دوستان اثبات کننده ادعای آنها می باشد دریغ نکرد؛ اما بر اساس چه حجتی عکسهای خبرنامه دانشجویان (که در خبر جهان نیز استفاده شده بود) به نظر این دوستان تصاویر یکطرفه و بازسازی شده به حساب می آید، ما متعجبیم! حال آنکه هر فرد نیمه کارشناسی هم بر دست نخوردگی ای عکسها اذعان دارد.   

3- اگر یک بار دیگر خبر جهان را مرور کنید، در می یابید که نه جهان و نه فرد مصاحبه شونده از ساخت و ساز غیر قانونی دفاع نکرده است و بلکه برعکس آن نیز در خبر تصریح شده است. اما برادران گرامی همان طور که فرمودید: "کدام قانون شرعی و مدنی این اجازه را به متخلفی می هد که سنگ و آجر بر سر ماموران نیروی انتظامی کشور بریزد و با عربده و توهین و فحاشی بر تخلف خود اصرار کرده و رسانه هایی هم که داعیه حق طلبی دارند از او و هم دستانش دفاع جانانه کنند ؟!!"، لطف کنید و به ما بگویید آیا همان قانون شرعی و مدنی به همکاران شما اجازه می دهد به هر عنوان و دلیل در انجام وظیفه فرضا قانونیشان به کتک زدن زن تنها دست بزنند و اگر کسی هم به دفاع از او شتافت به او هم با زبان شوکر و باتوم برخورد نمایند که اگر عکس ها را ساختگی قلمداد نمی کنید عکس سر حجت الاسلام مقدم با پنج عدد بخیه ناقابل را هم به پیش چشم دوستان به نمایش بگذاریم؟!

در پایان ضمن تشکر از زحمات شهرداری منطقه 19 و سایر افراد خدوم شهرداری، از ایشان می خواهیم اگر قصور و تقصیری در مجموعه شان رخ داد برای دفاع از حق مردم و ایجاد امید در ایشان با آن برخورد کنند و اگر تخلفی نبود با استدلال های بهتری به پاسخ آن اقدام کنند.


کد مطلب: 139079

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/139079/توضیحات-شهرداری-منطقه-19-درباره-یک-خبر-توضیح-جهان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com