کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش وزیر ارشاد به مچ بندهای سبز در جشن خانه سینما و دعوت از مخملباف

8 مهر 1389 ساعت 16:12

پيش از اين مي‌گفتيم هنرمندان به خاطر روح لطيفي كه دارند حرف مي‌زند، اماالان با گذشت زمان اگر كسي بخواهد جنبش مرده را زنده كند و فردي ضد انقلاب را برگرداند و ما براي او فرش قرمز بيندازيم غير قابل قبول است. فردي كه خواهان برگردندان او هستند، از نظر اخلاقي و حرفه‌اي نزول كرده است و اگر كسي خواهان بازگشت او باشد، موضوعي صنفي و سينمايي را مطرح نكرده‌ است.


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اگر تحت برنامه‌هاي صنفي به كارهاي سياسي مي‌پردازند و مي‌خواهند ارزش‌هاي نظام را به استهزا بكشند، محكوم هستند.


به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان، سيد محمد حسيني در نشست خبري چهارمين جشنواره و نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال درباره‌ي حاشيه‌هاي جشن خانه سينما كه بيانيه‌ي اخير معاونت سينمايي را در پي داشته است، گفت: هيچ مقابله‌اي در كار نيست و از ابتدا بنا بر تعامل بوده است. تاكنون اختلافاتي كه وجود داشته با سعه صدر ارشاد مواجه شده و اين همكاري بر همگان ثابت شده به طوري كه برخي از فيلم‌هاي توقيف شده، رفع توقيف شده‌اند.


وزير ارشاد ادامه داد: آقاي فرهادي در حال حاضر متوجه نامناسب بودن حرف‌هايش شده است اما برخي حركاتي كه ديگران در آن مراسم انجام دادند، به طور مثال مچ‌بندسبز خود را بالا بردند در حاليكه اين حركات بعد از گذشت يك سال و سه ماه از جريان انتخابات و اين كه همه فهميدند جنبش سبز به سلطنت طلب‌ها، كومله‌ و ساير بيگانگان پيوسته است، قابل پذيرش نيست.


حسيني يادآور شد:پيش از اين مي‌گفتيم هنرمندان به خاطر روح لطيفي كه دارند حرف مي‌زند، اماالان با گذشت زمان اگر كسي بخواهد جنبش مرده را زنده كند و فردي ضد انقلاب(مخملباف و خانواده اش) را برگرداند و ما براي او فرش قرمز بيندازيم غير قابل قبول است. فردي كه خواهان برگردندان او هستند، از نظر اخلاقي و حرفه‌اي نزول كرده است و اگر كسي خواهان بازگشت او باشد، موضوعي صنفي و سينمايي را مطرح نكرده‌ است. 


حسینی گفت: اینکه عده‌ای هم بیایند در آن فضا برای این حرفها سوت و کف بزنند از نظر ما محکوم است و قابل قبول نیست و به جد انتظار داریم که این روند را اصلاح کنند.

او با بيان اينكه ‌كاري نداريم افراد در زمان انتخابات چه طرز فكري داشته‌اند، در عين حال مطرح كرد: اما در برابر اين كه الان بخواهند ازبرنامه‌هاي وزارت ارشاد استفاده كنند و به اين روند ادامه دهند، سكوت نمي‌كنيم. كساني كه سر سفره نظام نشسته اما ادعا مي‌كنند دريك محاصره اقتصادي هستند ادعايي غلط دارند. بنا نداريم در اين موارد وارد شويم اما اگر لازم باشد همه مستندات را رو مي‌كنيم.


وزير ارشاد در بخش ديگري از سخنانش گفت: ‌نه با فرهادي، نه هيچ‌كس ديگر بحثي نداريم. مقصر در اين مورد صحنه‌گردانان هستند كه فضا را براي مطرح كردن چنين جملاتي باز مي‌كنند. اميدواريم فرهادي با توجه به كارهاي خوبي كه قبلا داشته است، جبران كند.
حسینی ادامه داد: در شرایطی که ما رویاروی آمریکا ایستاده‌ایم اگر کسی در داخل بخواهد سنگ‌ آنها را به سینه بزند این پذیرفتنی نیست. می‌بینیم نشریه‌ای که قبلاً لغو مجوز شده بود و الان دوباره انتشار پیدا کرده دوباره دارد همان کارهای قبلی‌ را تکرار می‌کند و بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های سران فتنه را منتشر می‌کند. خُب این چه معنی دارد؟! یا خواننده‌ای که در خارج از کشور هر چیزی علیه نظام خواسته گفته است الان آمده می‌خواهد از تلویزیون مجوز بگیرد که برنامه‌اش پخش شود!

حسيني در پايان گفت:بارها روحانيت ايراد گرفتند كه چرا از اصول اسلامي كوتاه مي‌آييم، اما ما در اين مدت حسن نيت خود را نشان داده‌ايم.



کد مطلب: 136916

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/136916/واکنش-وزیر-ارشاد-مچ-بندهای-سبز-جشن-خانه-سینما-دعوت-مخملباف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com