يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۱۸
محسن رضائی در گفت وگو با جهان:

از افشاگری موسوی درباره جنگ استقبال می کنم

مقابله با تهدیدات را فدای اختلاف سیاسی با رئیس جمهور نمی کنم
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 135442
محسن رضائی گفت:از افشاگری های موسوی درباره جنگ استقبال می کنم.
از افشاگری موسوی درباره جنگ استقبال می کنم


محسن رضائی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگار جهان با اشاره به ادعای موسوی درباره افشاگری هایش، اظهار داشت: این قبیل ادعاها برای فرار از مدیریت اقتصادی ناردست آن زمان است. با این حال من از افشاگری وی استقبال می کنم.

وی با بیان اینکه ما همان زمان نیز انتقادات زیادی به نحوه مدیریت اقتصادی دوران جنگ داشتیم تصریح کرد: نگاه خودکفائی که در حوزه مدیریت جنگ بود در بخش اقتصاد نبود و همین دلیل باعث شد که جنگ هم تحت تاثیر قرار بگیرد.

محسن رضائی در ادامه به نامه خود در پایان جنگ که برخی آنرا مورد انتقاد قرار می دهند اشاره کرد و گفت: این نامه ارتباطی به پایان جنگ نداشت. در این نامه ذکر کرده بودم که اگر امکانات بدهید چند ماه دیگر، بسیجی ها در کف خیابان های بغداد خواهند بود.

محسن رضائی در ادامه با اشاره به تلاش برای خودکفائی در حوزه تجهیزات نظامی به سختی های آن دوره اشاره کرد و به ذکر خاطره ای از دوران جنگ پرداخت و گفت: یک روز به من گفتند فردی هست که اختراع جدیدی دارد و مدعی است که با این اختراع می تواند همه خط جنگی عراق را نابود کند. مسئولین امر توضیح دادند که وی بمب های چند تنی را به موشک کاتیوشا وصل کرده است و مدعی است به این وسیله می تواند خط را به مساحت زیادی نابود کند.

رضائی ادامه داد: آقای رفیق دوست این فرد را به آقای هاشمی معرفی کرد و به من هم گفتند که این اختراع را تست کنید.

رضائی در ادامه گفت: این وسیله را سوار بر تویوتا کردند و برای امتحان به جای قابل اطمینانی بردند اما وقتی شلیک شد روی هوا منفجر شد و نزدیک بود همه اطرافیان و کسانی که برای امتحان رفته بودند صدمه ببینند.

محسن رضائی همچنین به جلسه خود با احمدی نژاد درباره تحریم اشاره کرد و گفت: برای امثال من که مرد جنگ هستیم قابل قبول نیست که بخواهیم به خاطر برخی اختلافات سیاسی نسبت به تهدیدات اصلی برای نظام بی توجه باشیم.

وی ادامه داد: مدتی پیش با رئیس جمهور جلسه داشتیم و نکاتی که به نظرم می رسید برای مقابله با تحریم مناسب است را در این جلسه مطرح کردم.

وی به 5 توصیه خود برای مقابله با تحریم اشاره کرد و گفت: تقویت بخش حقوق بین المللی وزارت امور خارجه، تقویت بخش خصوصی، ایجاد مدیریت یکپارچه، حمایت از تولید ملی، تقویت روابط خارجی با کشورهای همسایه از جمله پیشنهاداتی بود که در این جلسه به رئیس جمهور داده شد.

وی ادامه داد که بزودی این طرح را برای ارائه به رئیس جمهور مکتوب می کنم و ممکن است مورد انتشار عمومی هم قرار دهم.

وی همچنین اظهار داشت: رئیس جمهور از سخنان و این طرح استقبال کرد و قرار شد ترتیب اثر دهد و در صورت لزوم جلسات هم ادامه پیدا کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رضایی بیانات رهبری را بیشتر از همه درک کرده و می خواهد برای نظام کار کند.
سلام کاش همه این طور فکر می کردند.
Iran, Islamic Republic of
سلام
شما به تمام معنا سرباز نظام هستید امیدوارم خداوند به شما توفیق دهد
Iran, Islamic Republic of
سرداز رضایی مرد باهوشیه و اینو تو جنگ ثابت کرده
...
توصیه بنده به ایشون اینه هوای اون دوران را در مبارزه با جنگ نرم پیش ببرن
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد پیشنهادات رضایی کارامد باشد. به امید اینکه دکتر اینها را مد نظر قرار دهد.
Iran, Islamic Republic of
دکتر رضایی توی جنگ اثبات کردن که مثل اکثر بچه بسیجی های اون زمان می تونن باتصمیم گیری تو مقاطع حساس مدیریت بحران خوبی انجام بدن. تو این موقعیت جهانی و جایگاه حساس کشورمون به نظر من مشاور خیلی خوبی می تونن برای رییس جمهور باشن
Iran, Islamic Republic of
درود بر همرزم باکری ها و همت ها و چمران ها که این بار هم داره ثابت می کنه که طرفدار آرمان های امام و انقلاب و ولایته
Iran, Islamic Republic of
دردو بر آقا محسن ! مرد واقعي سالهاي پر افتخار دفاع مقدس ... ايشون بايد اجازه نده فتنه گران..... مسائل جنگ رو لكه دار كنن
Iran, Islamic Republic of
خوشحالم پارسال به محسن رضایی رای دام
Iran, Islamic Republic of
دوست داشتني ترين نخبه ي سياسي ايران محسن رضاييه
Iran, Islamic Republic of
رضايي حسن نيتش رو ثابت كرد.. احمدي نژاد هم ثابت كرد كه با رقيبش رفيقه!

دم دوتاتونم گرم....
Latvia
از ديگر بركات بيشمار ظهور آقاي احمدي نژاد حركت جامعه به سمت شفاف سازي و شكستن تابوهايي بود كه حداقل در 30 سال اخير هزينه هاي جبران ناپذيري براين كشور و ملت و نظام تحميل كرد. ضمن ارج نهادن به ابتكار عمل رهبري كه اجازه ظهور اين بستر آزادانديشي و شفاف سازي بزرگ را فراهم كردند، بايد بدون نگراني از عواقب اين افشاگريها كه قطعا به نفع نظام و به ضرر افرادي كه امروز عليه اين نظام شمشير از رو بسته اند خواهد بود...
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر که حاجی دوباره به مسیر واقعی خودش برگشته و نشون داد که مومن اگر از اسب بیفته از اصل نمی افته

برات ارزوی موفقیت داریم حاج محسن
Iran, Islamic Republic of
ما بسیجی ها فدایی ولایت و طرفدار حاج محمود و حاج محسنیم خدا قوت
Iran, Islamic Republic of
آقا محسن دمت گرم نمرت هم بیسته ایول
Sweden
آقای رضایی خدا خیرت بده با اینکه از برخی کارها و حرفهای شما پس از انتخابات دل خوشی نداریم ولی اینکه در همان موقع صف خودتان را از فتنه گران جدا کردید ممونیم.
مواضع آقای رضایی اصولی است و ایشان هیچگاه مسائل خلاف نظام نداشته که برخی افراد ایراد می گیرند . چه کسی مانند ایشان در خدمت جنگ ، انقلاب و امام بوده است.
برادر محسن رضايي :برخي از ناكامي هاي حاصل شده در عملياتهاي جنگي نظير رمضان ؛محرم ؛واافجر مقدماتي ؛بدر و.... نيز عاملش نحوه مديريت اقتصادي دوران جنگ بود يا بعلت ؟!! كمي انصاف داشته باشيد