کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس‌جمهور: رحيمي يك خط تخلف هم ندارد

10 مرداد 1389 ساعت 11:30

دبير تشكيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان (دفتر تحكيم وحدت) ناگفته‌ها و جزئيات جديدي از ديدار اخير اين اتحاديه دانشجويي را با محمود احمدي‌نژاد بيان كرد.



به گزارش جهان، خبرنامه دانشجويان ايران نوشت: در اين ديدار رئيس‌جمهور درباره مسائل مطرح شده درخصوص معاون اول خود گفته است، آقاي رحيمي يك خط تخلف هم ندارد و من مطمئن هستم.

متن مصاحبه حامد ملاداودي دبير دفتر تحكيم وحدت به شرح زير است:

* جناب ملاداودي از آنجايي كه مدتهاست تشكل‌هاي دانشجويي برخلاف رويه دولت در ابتداي عملكرد خود، ديداري با رئيس‌جمهور نداشته‌اند، به نظر مي‌رسد ديدار اخير اعضاي دفتر تحكيم‌ وحدت با رئيس‌جمهور با تلاش برخي افراد نزديك به رئيس دفتر رئيس‌جمهوري صورت گرفته است، با توجه به انتقادهاي مطرح در خصوص معاون اول رئيس‌جمهوري و رئيس دفتر وي آيا رويكرد عدالت‌خواهانه اين تشكل دانشجويي نسبت به گذشته تغيير كرده است؟

- خير، جلسه‌اي كه ما با رئيس‌جمهور داشتيم درخواست ساده‌اي بود كه ما خود به رئيس‌جمهور داده بوديم و با پيگيري يكي از اعضاي شوراي مركزي اتحاديه بعد از مدتها با موافقت رئيس‌جمهور مواجه و هيچ ربطي به هيچ كس از مجموعه دولت نداشته و اين ديدار با حسن نظر رئيس جمهور انجام شد.

البته ما اين جلسه را فتح بابي براي ارتباط بيشتر تشكل‌هاي دانشجويي با رياست‌جمهوري مي‌دانيم و الان مدتهاست كه تشكل‌هاي مؤثر دانشجويي در سطح دانشگاه‌ها مثل بسيج دانشجويي، دفتر تحكيم وحدت، اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل، با رئيس‌جمهور جلسه‌اي نداشته‌اند و اتفاقاً يكي از مسائلي كه ما با رئيس‌جمهور مطرح كرديم همين بود و به نظرم اين جلسات بايد به طور مداوم و متناوب با تشكل‌هاي مختلف دانشجويي برگزار شود و رئيس‌جمهور هم از اين قضيه استقبال كرد.

اما در بحث آقاي رحيمي به نظر ما بايد پيگيري‌هاي قضايي لازم انجام شود و مثل همه پرونده‌ها در قوه قضاييه بايد روند معمول طي شود و اين قضيه در كشور ما بايد جا بيافتد كه هيچ كس در هيچ مقامي مصونيت قضايي نسبت به تخلفات اجتماعي ندارد.

در اين قضيه بحث رئيس‌جمهور اين بود كه: «آقاي رحيمي حتي يك خط تخلف هم ندارد و من چون مطمئنم ايشان تخلفي ندارد، بنابراين از او استفاده كردم .»

اما در رابطه با آقاي مشايي، نظر ما تبعيت از نظر مقام عظماي ولايت است. در واقع نگاه ما اين است كه فرمايشات مقام معظم رهبري درباره او بايد اجرا و لحاظ شود.

* دفتر تحكيم وحدت از ابتداي تشكيل، به خصوص در مسائل فرهنگي اجتماعي رابط بين مردم و دولت و زبان گوياي مردم بود و حرف آنها را مي‌زد و حرف مردم را به گوش مسئولان مي‌رساند و مطالبه‌اي عدالت‌خواهانه داشت، اما ديدار اعضاي دفتر تحكيم‌ وحدت با رئيس‌جمهور آن مطالبه گري عدالت‌خواهانه اين تشكل دانشجويي از دولت مطرح نمي شود؛ چرا؟

- ما همه دغدغه‌ها و مطالباتي كه به نظرمان، جنبش دانشجويي در مسائل مختلف فرهنگي، سياسي و اجتماعي داشت را خيلي صريح مطرح كرديم و مطالبه‌گري‌هاي لازم انجام شد.

بحث خيلي مهمي كه ما در جلسه مطرح كرديم؛ در بحث عملكرد فرهنگي دولت، بحث مشكلات اساسي سياسي در دانشگاه‌ها و محافظه كاري و تا حدودي عدم همكاري مديران و مسئولان دانشگاه‌ها در برقراري فضاي پرنشاط سياسي مفصل صحبت و مطالبه‌گري كرديم.

واقعيت اين است كه آن چيزي كه از صدا و سيما پخش شد، تهيه شده از طرف دفتر رياست‌جمهوري بود و بالاخره به علت ملاحظاتي كه دفتر رياست‌جمهوري دارد كه در واقع به ما هم ارتباطي ندارد، بسياري از بخش‌هاي جلسه منعكس نشد و جلسه خيلي فراتر از چيزي بود كه از صدا و سيما پخش شد.


کد مطلب: 127229

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/127229/رئيس-جمهور-رحيمي-يك-خط-تخلف-هم-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com