پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

توقف اجراي اساسنامه دانشگاه آزادموقتي است

دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 123667
توقف اجراي اساسنامه و تعيين رئيس جديد دانشگاه آزاد موقتي است و تا بررسي جامع زواياي حقوقي اساسنامه اين دانشگاه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به‌عنوان مرجع اصلي تصميم‌گيري درباره دانشگاه ها ادامه دارد.
به گزارشفارس، در حالي كه برخي سايت‌هاي متعلق به دانشگاه آزاد در روزهاي اخير از لغو اساسنامه جديد دانشگاه آزاد خبر مي‌دهند، اخبار مؤثق حاكي از آن است كه اين اساسنامه به هيچ وجه لغو نشده بلكه بنا بر اين شده است كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي زواياي قانوني و حقوقي اساسنامه جديد دانشگاه آزاد يك بار ديگر مورد بررسي و مداقه قرار دهد. 

بر اين اساس، اين موضوع به معناي لغو اساسنامه جديد دانشگاه آزاد نيست و پس از بررسي‌هاي مجدد زواياي قانوني و حقوقي آن به مرحله اجرا درخواهد آمد.
همچنين جلسه هيات امناي دانشگاه آزاد براي بررسي و تنظيمات دقيق‌تر حقوقي و قانوني اساسنامه ابلاغ شده دانشگاه آزاد از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي مدت كوتاهي به تعويق افتاده است.
منصور كبگانيان عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز در همين زمينه به خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي با هماهنگي مراجع ذيربط و پس از حصول اطمينان از تمام ابعاد و زواياي حقوقي و قانوني اساسنامه دانشگاه آزاد گزارش كاملي را در اين زمينه ارائه خواهد كرد.
كبگانيان همچنين تأكيد كرد: با وجود نگراني برخي از كارشناسان از توقف اجراي اساسنامه دانشگاه آزاد برداشت بنده اين است كه اين توقف كوتاه مدت خواهد بود و بعد از بررسي‌هاي كارشناسي، اساسنامه دانشگاه آزاد با استحكام و قوت بيشتري اجرا خواهد شد.
وي با تكذيب برخي از شايعاتي كه از لغو كامل اساسنامه جديد دانشگاه آزاد حكايت مي‌كنند، تصريح كرد: اصل ماجرا اين است كه تمام اين موارد شايعاتي است كه از سوي برخي منابع غيرموثق اعلام مي‌شود اما بنده تصريح مي‌كنم كه اساسنامه جديد به زودي و پس از بررسي‌هاي دقيق حقوقي و قانوني با قوت بيشتر اجرايي خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *