کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نامه رهبر انقلاب به هاشمی و احمدی نژاد درباره دانشگاه آزاد

14 تير 1389 ساعت 16:22

فعلا از تصرف مبنی بر وقف دانشگاه آزاد اسلامی و از هرگونه اقدام مبتنی بر اساسنامه جدید مصوب دانشگاه آزاد اسلامی خودداری شود و اجرای اساسنامه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی متوقف شود.


دبیرخانه هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در اطلاعيه اي ضمن انتشار بخش هائي از نامه رهبر انقلاب در خصوص توقف موقت اساسنامه جديد دانشگاه آزاد نوشت: رهبر معظم انقلاب در احکام جداگانه ای خطاب به رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاداسلامی و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند فعلاً از تصرف مبنی بر وقف دانشگاه آزاد اسلامی و هرگونه اقدام مبتنی بر اساسنامه جدید مصوب دانشگاه آزاد خودداری شود.

به گزارش جهان دبیرخانه هیئت موسس دانشگاه آزاد با ارسال اطلاعیه ای اعلام کرد: ضروری است به اطلاع مردم بزرگوار و به ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده های آنان برسد که پس از اتفاقات اخیر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دو حکم جداگانه خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با این مقدمه از آنجا که مجادلات پیرامون دانشگاه آزاد اسلامی گفت و گوهای ملال انگیز و غیر لازمی را بر مناسبات برخی از مسوولان تحمیل کرده است دستور می فرمایند فعلا از تصرف مبنی بر وقف دانشگاه آزاد اسلامی و از هرگونه اقدام مبتنی بر اساسنامه جدید مصوب دانشگاه آزاد اسلامی خودداری شود و اجرای اساسنامه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی متوقف شود.
 
در همين رابطه يك عضو عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي توقف اجراي اساسنامه و تعيين رئيس جديد دانشگاه آزاد را موقتي دانست  گفت:اين توقف تا بررسي جامع زواياي حقوقي اساسنامه اين دانشگاه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به‌عنوان مرجع اصلي تصميم‌گيري درباره دانشگاه‌ها ادامه دارد.

منصور كبگانيان به خبرنگار  فارس گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي با هماهنگي مراجع ذي‌ربط و پس از حصول اطمينان از تمام ابعاد و زواياي حقوقي و قانوني اساسنامه دانشگاه آزاد گزارش كاملي را در اين زمينه ارائه خواهد كرد.
كبگانيان همچنين تأكيد كرد: با وجود نگراني برخي از كارشناسان از توقف اجراي اساسنامه دانشگاه آزاد برداشت بنده اين است كه اين توقف كوتاه مدت خواهد بود و بعد از بررسي‌هاي كارشناسي، اساسنامه دانشگاه آزاد با استحكام و قوت بيشتري اجرا خواهد شد. 

وي با تكذيب برخي شايعات كه از لغو كامل اساسنامه جديد دانشگاه آزاد حكايت مي‌كند، تصريح كرد: اصل ماجرا اين است كه تمام اين موارد شايعاتي است كه از سوي برخي منابع غيرموثق اعلام مي‌شود؛ اما بنده تصريح مي‌كنم كه اساسنامه جديد به‌زودي و پس از بررسي‌هاي دقيق حقوقي و قانوني با قوت بيشتر اجرايي خواهد شد.



کد مطلب: 123653

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/123653/نامه-رهبر-انقلاب-هاشمی-احمدی-نژاد-درباره-دانشگاه-آزاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com